Manglende motivering? Manglende motivering?
Hejsa:)
Jo altså jeg var bøvlet med der her problem i et par måneder nu..
Mig og min part skal starte stævne nu den 13 marts (LD 2 og LC 1)
Jeg har aldrig startet LC 1 før, og kan lige huske LD 2.
Her til morgen stod jeg og tænkte at det måske var en god ide at øve det lidt.
Jeg tænkte jo der var 4 uger, men det er der jo ikke. 1 uge faktisk.
Jeg har ingen motivation til at fortsætte på den hest jeg riderm og slet ikke i klasser hvor der indgår galop.
Jeg øver de der anspring, og at ham skal springe an i rigtig galop, men der er en pige der rider ham, og hun løber ham i gang.
Jeg tror ikke at det er noget der "hæmmer" hans forståelse for anspring, men han er lidt "usikker". Han virker bange for at lære, og hænger meget fast i at det er løbe, løbe, løbe og atter løbe:/
Nu står jeg så og tænker, er vi overhovedet klar til en LC? Min Underviser sagde han sagtens kunne klare det, og at vi skulle øve her i mandags og nu på mandag.
Nu er planen så at vi skal springe på mandag, og dermed har jeg kun søndag hvor jeg kan øve.
det skal lige siges, at jeg aldrig har set en hest der er så dårlig til at lære. Fra jorden er han så dejlig, er helt klar på alt, og elsker generelt alt der omhandler jordarbejde, fri luft og ros. Jeg longerede ham uden udstyr (grime) i søndags. Han søgte frem og ned uden problemer og anspringede sad lige i skabet.
Han var glad og lyttede virkeligt efter hvad jeg sagde til ham.
Men så snart man sidder oppe på ham, og vil lære ham nye ting, går han kold, og går helt tilbage til at løbe igang.. (Det er med sadel. Der er aldrig problemer uden sadel)
Og så har jeg sprøgsmål:
Er vi klar til LC?
Er der nogen der har en ide om hvorfor han rykker tilbage til at løbe, når man rider med sadel?
Og er der nogen der nogensinde har set noget lignende?
Ville i fortsætter med at øve og øve?
Det blev en langt indlæg, men håber i kan hjælpe:)
Det kan godt virke rodet, men det er bare et råb om hjælp:/
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Tror ikke din hest er dårlig til at lære, når du som du skriver klarer det fint fra jorden. Tror derimod du skal finde en mere effektiv indlærings metode. Måske bruge din jordtræning på ryggen af din hest. Og husk at give plads til fejl.
At "snakke" med sin hest når man rider, kan være guld værd. Derfor under anspring kan du eventuelt bruge en komando.
Hvis din underviser siger du kan, så syntes jeg du skal lytte efter ham/hende. Og øv dine anspring til spring også.
Desuden kan du sagtens ride en LC hvor anspringene måske ikke sidder helt i skabet endnu
Held og lykke
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
Om man er klar til start eller ej, hvordan har du det med at ende som nummer sidst? Du har jo ikke trænet det vidre, og kan jo på ingen måde forvente at komme i top. Men når man intet forventer kan man jo blive positivt overrasket, og man får erfaring. Og en hyggelig dag, med et par billeder i pænt tøj, flot hest
Og igen med det beskriver, en hest som så nemt springer an på kommando uden sadel, ville jeg ikke lægge den sadel på, før jeg havde en ude og kikke på sadel og hest.
Held og lykke
aug 2014
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 180 Svar: 1.447
Er vant til at give en kommando så han ved at det er galop, når jeg siger 'galop'
Jeg er vant til han laver fejl, giver plads, og beroliger ham når han bliver usikker.
Men når han stejler uden grund kan jeg godt lige brumme lidt, men ellers ikke meget:)
Tina: det er og bliver den værste sadel. Han er ikke min, men en elevpony. Rideskolen har omkring 5 sadler tilovers, men det er ikke noget de bekymrer sig om.
Har altid ligget sidst eller andensidst til stævner på ham, og griner bare lidt.
Ikke noget der kører mig op i det røde felt, vi prøver bare igen:)
Tænker det samme mht. sadel, men der er en anden der rider ham, og da han er elevpony bliver den bare smækket på. Det er bestemt ikke gjorden den er gal med! Da jeg longerede ham med sadel uden rytter, hopper sadlen også ekstremt, så det kun er min vægt der holder den på hans ryg:/
Jeg tænker også jeg tager derop idag og snakker med dem.
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.002
Manglende motivering?