{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort - råd og tips
  • #1   6. mar 2017 Sørg for i god tid, at få en godkendt læreerklæring, det tog mig 6 måneder fra jeg havde været hos lægen til den blev godkendt smiley

• #2   6. mar 2017 Det er ikke særlig svært overhovedet.. Teorien er nem og at køre bil er heller ikke svært, det kommer meget hurtigt..

Det er svært at få en praktisk prøve.. Ihvertfald på Sjælland.. Har ENDELIG fået en tid nu efter et par måneders ventetid.. Det burde ikke tage mere end 2 uger, meeeen det gør det..

Din lægeerklæring må ikke være mere end 3 måneder gammel.

• #3   6. mar 2017 Spejl spejl skulder.
    Har gjort mig selv det til en vane, at jeg SKAL tjekke, uanset hvornår og hvorhen jeg skal dreje.
    Ligesom jeg ALTID blinker, om der er nogen i nærheden eller ej. Sidder selv og bander og svovler over folk, som glemmer det skide blinklys :P.

Jeg synes ikke det var vildt svært. Min kørelærer underviste os bevidst i teori som var lidt svære end selve prøven. Jeg fik 3 fejl hvis jeg ikke husker forkert.
    Køreprøven dumpede jeg desværre første gang, fordi jeg ikke fik orienteret mig godt nok. Jeg fik ikke kørt langt nok ud - troede ikke jeg måtte overskride hajtænderne for at få bedre overblik - og kørte derfor ud foran en bil, som jeg troede var meget længere væk end den reelt set var. Ellers var hverken teori- eller køreprøve svær.

Hænderne korrekt på rattet når du kører, altså ikke noget med at sidde med en hånd i skødet osv. Det er desværre en vane jeg har tillagt mig selv, og skal se at vænne mig af med den da jeg starter på trailerkørekort snart.

Lav noter i undervisningen, hvis det er sådan noget der hjælper dig.

Og held og lykke :D.

• #4   6. mar 2017 lægeerklæring tager kun ekstra tid hvis du evt ikke er "rask" og den derfor skal vurderes.. eks psykisk syg.. epilepsi osv
    du får tilbud om atm købe adgang til at øve teori på nettet gør det

• #5   6. mar 2017 "Når stregerne slettes, så må der flettes." Ellers hedder det vognbaneskift og så skal der blinkes.

• #6   6. mar 2017 Nu er det efterhånden mange år siden at jeg tog kørekort, men dengang var der noget med, at hvis jeg tog alm kørekort og trailerkort i træk, så slap jeg billigere, end hvis jeg først tog det ene, ventede et år og så tog det andet, så hvis du har planer om at køre med trailer, så tjek lige op på det. Men som sagt er det efterhånden mange år siden, så meget kan have ændret sig.

• #7   6. mar 2017 Jeg er med på Sacha's Spejl, spejl skulder! Helt klart.

• #8   6. mar 2017 Som sagt allerede er spejl,spejl, skulder også blink ekstremt vigtigt. Jeg tog trailerkort med ca 2 måneders mellemrum og i den tid havde jeg allerede kommet us af vanen fordi jeg aldrig køre inde i byen hvor du skal være mere opmærksom.
    Kig rundt og hold øje med hvad der sker omkring dig, jeg havde det med at sidde og glo ligeud fordi jeg i starten specielt frygtede at hvis jeg kiggede i spejlene bare 2 sek nåede noget at komme ud foran mig..

Kør det du må hverken mere eller mindre.
    Vær selvsikker.
    Til teoriprøven skal du ikk overtænke dine svar, tag den første indskydelse.

Alt dette fik jeg afvide til mit kørekort.
    Jeg havde allerede traktorkort så jeg var godt med i forvejen til trods for jeg aldrig brugte det.

HVIS du vil ha trailer vil jeg os råde dig til at få det hurtigst muligt, både fordi så kan din lægeerklæring stadig gælde, medmindre du tager lidt længere tid om at få selve kørekortet.
    Også er det nemmere fordi du lige har fået alt teorien fra kørekortet smiley

Prøv så vidt som muligt at lade hver med at kigge ned når du skifter gear, det er rart at vende sig til med det samme.

OG hvis din bil går ud og det ikk er fordi du slipper koblingen for hurtigt så står den højest sansynligvis i 3 xD pisse træls når man ikk fatter hvad der sker og det så bare er det smiley

• #9   6. mar 2017 Åhhhh glæder mig så meget til at få det dumme kort i hus! smiley skal have trailerkørekort, men de penge ligger på min børneopsparing og den bliver først åbnet den 18. oktober smiley og så vil jeg gerne have kørt bil i 4-5 måneder før jeg tager det. Men tusind mange tak for alle jeres svar! smiley

• #11   6. mar 2017 Hvis du overvejer trailerkort, så få lavet din lægeerklæring så den også virker til trailerkort. Det koster ikke ekstra og jeg tvivler på at der sygdomsmæssigt er det store spring fra bil til trailer. Jeg brugte det trick, da jeg tog lastbilkort, fordi jeg måske havde muligheden for at tage kortet til hænger også smiley

• #13   6. mar 2017 Nåja, den findes også. Jeg synes nok at der var et stykke papir mere. Og det er kun et år siden jeg tog et kørekort sidst smiley

• #14   6. mar 2017 Meget simpelt.. Hør efter til teoriundervisningen, og hør efter hvad kørelæreren forklarer i og omkring bilen, og husk det hele. smiley

Nåja.. Og slap generelt bare af under hele forløbet.. Selv den prøvesagkyndige er et menneske.. Ikke en trold. smiley

Og ja, jeg har prøvet det et par gange.. Det eneste felt på mit kørekort, der ikke er udfyldt, er det, der udelukkende omfatter handicapknallert, ellers har jeg til alt andet, inkl. gaffeltruck og kran. smiley

• #15   6. mar 2017 Man ka med fordel smugtræne, hvis man har mulighed.
    Det hele blir lidt nemmere, når det allerede sidder i kroppen.

• #16   6. mar 2017 Hønen, har du styr ophavs et lastbil kort koster nu til dags smiley

• #17   6. mar 2017 Michael det skulle man satme tro ham den ene jeg var oppe ved er da han fandt alle højreviepligter i byen samt ville igennem en af Danmarks farligste rundkørsler 2 gange

og da han så så mig nede i gå gaden 1.5 time senere så skulle han da nok gøre opmærksom på sig selv.

• #18   6. mar 2017 Det er langt svære at tage kørekort end det er at køre bil. Så hvis du syntes det er mega svært. Så bare træk vejret og kæmp dig igennem det. Når du er færdig bliver det meget lettere. Du lære en helt masse "regler" som egentlig bare er i vejen når du skal ligge og køre bil. smiley

Men ved ikke om der er nogen decideret råd. Bare slap af. Det er fedt at køre bil. smiley

• #19   6. mar 2017 Træk vejret.
    Jeg har det modsat alle andre i den her tråd - jeg HADER HADER HADER HADER at køre bil. Dette har dog helt sikkert noget med min depression at gøre.

Min kørelære sagde at han aldrig havde haft så usikker og panisk elev som mig. Jeg gik utrolig nemt i panik og ville flippe helt ud. Jeg fik 10+ ekstra timer fordi at han ville være sikker på at jeg ikke ville gå helt i panik til min køreprøve. Jeg synes først at jeg ikke var ved at dø, timen inden min køreprøve. Den dag i dag, 6 måneder efter, er jeg først ved at vænne mig til det at køre bil - men jeg synes stadig ikke det er rart, fordi at jeg ved at jeg stadig kan gå i panik i kryds og motorvej, og det er ikke en rar følelse at have.

Skab dig et overblik, øv skilte osv godt igennem så skal du nok klare dig!

• #20   6. mar 2017 Det værste jeg husker fra dengang jeg tog mit (startede januar sidste år, fik det først i oktober....) var, at jeg dumpede min køreprøve fordi jeg ikke orienterede mig nok. Der kan IKKE være nok orientering! Synes du selv det er fint, skal du gøre det dobbelt så meget..
    Og så er det med at holde din kørelærer i ørerne mht ny teori og køreprøve hvis du kommer ud i det. Jeg var lidt for "slap" til at være efter min kørelærer, og det resulterede i rigtig lang ventetid - hvor de andre fra mit hold for længst havde været oppe!

• #21   7. mar 2017 Sofie & Rosa: Ikke præcist. Mit blev betalt af mit arbejde. Hvis du tager det på AMU (6 lange uger fuldtid) så koster det vidst 3500 kr og du får EU-bevis, som skal bruges ved godstransport. Mit blev taget privat (som hvis man tog til personbil) og det kostede et sted mellem 11.000 og 13.000 kr, men uden EU-bevis. Jeg behøver ikke beviset til det lastbil jeg skal køre og vi kunne ikke rigtig tage mig ud af arbejdet i 6 uger, derfor blev det den private løsning.

• #22   7. mar 2017 Prøv at undersøg om du kan tage det ved aspiranterne, der hvor du bor. Det er kørelærereleverne, som skal lære at være kørelærer. Jeg tog det ved aspiranterne i Viborg. Vi fik flere teoritimer (og nogle ting havde vi to gange, for at de kunne øve sig mest muligt) og en del flere køretimer - men betalte stadig mindre, end man ellers betaler. Det var ofte aspiranterne der underviste i teori, og så sad den "rigtige" kørerlærer nede bagved og supplerede. Indimellem var de også med i bilen, og så med kørerlæreren på bagsædet. Men som regel kørte vi med kørelæreren. Det kunne godt være lidt forvirrende, men jeg synes faktisk det var en fordel, fordi man blev vant til at køre med forskellige mennesker, hvilket jeg har hørt fra andre, kan være svært til køreprøven.

Og så kan man altså GODT orientere sig FOR meget smiley Det fik jeg ihvertfald at vide. Når du kører ligeud, skal du ikke kigge dig over skulderen eller kigge rundt hele tiden. Du skal kigge FREMAD, og evt. orientere dig i spejlene. Men ellers skal man kun orientere sig i sidespejle og overskulderen, når man skal dreje.

• #23   7. mar 2017 Træk vejret og lad være med at gå i panik hvis du går ud når du skal igang. Det er noget der kan være helt vildt frustrerende og i øjeblikket kan man føle sig enormt uduelig og kan have svært ved at komme igang fordi man bliver så frustreret - og det fører til at man går ud flere gange. Det sker for ALLE i starten, så det er bare at dreje nøglen tilbage, tage en dyb indånding og prøve igen. smiley

• #24   9. mar 2017 smiley - følger lige med

• #25   9. mar 2017 Jeg har personligt mega kolde hænder når jeg køre bil.

så jeg har handsker med

jeg har så et par roeckel da de også giver lidt "grib"

(vi snakker så kolde at man skulle tro jeg havde haft fat i en snebold i et par minutter)

vi snakker så kolde jeg og sikkert også kørelærer fik et chok over min koldhed da han lige havde fat engang i rattet (ups :D)

• #26   9. mar 2017 Der sker også ting bagved dig, så husk dit bakspejl, selvom du køre fremad. For har du en der køre i oppe i røven på dig
    så er det mere sikkert at trække ind til siden og sænke farten, så idioten kan komme forbi,
    end at idioten sidder i nakken når der pludselig render en person ud på vejen og du skal bremse.

Vær opmærksom på de forbandede fodgængerfelter.
    Her i Esbjerg er folk så dumme til at bestemme sig om de vil over eller ej. Så pludselig står de altså bare ved fodgængerfeltet og vil over.

(Og jo det gør de min kørelærer gav mig fuldstændig ret i at en han var faktisk meget fej, mod mig.)
    (Havde heldigvis set det komme så var forberedt på idioten.)

• #27   13. mar 2017 hvor linjerne slettes der flettes smiley

• #28   5. apr 2017 Hej alle, vil lige takke jer for jeres mange gode råd og skriverier. Jeg er så heldig at få så mange penge tilbage i skat, at jeg nu skal starte på kørekort i slutningen af denne måned! smiley jeg har øvet lidt herhjemme og det er slet ikke så svært som jeg frygtede, så jeg glæder mig sååå meget til at starte.

Kommentér på:
Kørekort - råd og tips

Annonce