1.243 visninger
|
Oprettet:
Kørekort {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg fylder 18 næste år, og skal tage kørekort.
Har undersøgt forskellige køreskoler og steder man kan få førstehjælp.
Der står også noget om en lægeerklæring? Hvordan får man den? (ved egen læge?)
Og hvad gav i cirka for hele kørekortet (med alt)?
Nogen der eventuelt kan anbefale nogen i Sønderjylland?
Andre gode råd? (til køreprøve, til antal timer osv.)
På forhånd tak
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 430
Jeg gav:
12115kr for kørekortet
600kr i ekstra gebyr (bestod ik teori første gang)
450kr for lægeerklæring
139kr for pasfoto.
Så jeg gav 13.104kr for det hele. Kunne have nøjes med 12.704kr hvis jeg havde bestået teoriprøven første gang.
Du skal bare tage det stille og rolig. Din kørelære er der for at hjælpe dig og lære dig at køre bil. Der er absolut ingen der forventer at du har prøvet noget før.
Jeg fik af vide af min kørelære inden jeg skulle op til den praktiske prøve at det hele bare var skuespil og jeg bare skulle "lade som om" jeg kunne køre bil. På den måde var der ikke mig Zette som var til køreprøve men en anden person som styrede til at køre bil
Og jeg bestod første gang
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jeg tog kørekort ved per duborg, han er super flink og utroligt dygtig lidt dyre end mange andre, men der er også styr på tingene.
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 308
Mit bedste råd er at tage den med ro og slappe af. Ingen der lige har fået kørekort kan køre synderligt meget bil, for den viden kommer først med erfaringen. Nyd undervisningen og vær ikke bange for at prøve noget nyt( Især kravlegården har jeg set mange være bange for, og det er for dumt) og udnyt tiden bedst muligt. Anvend gerne dine forældres bil til at øve alt andet end kørsel i, både indstilling af køreposition, brug af lygtesignaler og til teoretisk gennemgang af test for fx. ratslør, støddæmpere m.m.
Jeg fik ikke ekstra køretimer, og kom aldrig ud at køre på glatbane(Ikke at det gjorde noget, for jeg tog kørekortet i december og januar og alt var mere eller mindre glatbane udenfor )
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Du skal glæde dig til både kravlegård og i særdeleshed glatbane! Det er så hyle morsomt..
Ellers er det bare at slappe af.. Det er lettere end man tror når man først kommer i gang. Og du kommer ikke til at sidde med det fulde ansvar i bilen. Din kørelærer har også kobling og bremse i hans side af bilen, så han kan hjælpe dig eller bremse hvis det er ved at gå galt.
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Jeg er en af de der forkælede unger, som fik kørekort i fødselsdagsgave af mine forældre. Den eneste egenbetaling jeg havde i forbindelse med kortet var lægeerklæringen som jeg mener kostede 350.- men jeg synes at mindes at de gav i omegnen af 11.000 for det.
Jeg var møg nervøs, og har aldrig brudt mig om at lave fejl. Jeg svedte som en gris når jeg fik køretimer og havde måske ikke den mest pædagogiske kørelære, men hun fik mig det sgu lært alligevel og jeg bestod i første hug. I dag kører jeg mere end mange andre, og ville aldrig nogensinde undvære mit kort for noget som helst
Men de gode råd er vidst givet. Snak som ind i helvede til din køreprøve, det viser overskud og så få det til at se nemt ud Det er vel i virkeligheden lidt som et dressurprogram. Jo lettere det ser ud, og jo elegant det udføres des bedre. Og så husk for guds skyld spejl, spejl, skulder
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Men min basispakke kostede 7500, så skulle der førstehjælp og lægeerklæring oven i som vel ca var 1000kr?
Kandis: Hvordan kan du have undgået glatbanen? Man skal jo have været der på for overhovedet må gå op, og man får et stempel fra selve banen? Man lærer jo meget mere end bare at kontrastyrer bilen, f.eks alle de forskellige undvige manøvrere?
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
100kr for pas foto
750kr for førstehjælp
1350kr for ekstra køretimer for at være sikker på jeg var klar
300kr for lægeerklæring
så det blev 12000kr jeg bestod både teori og køreprøve med det samme..
lægerklæring for du ved din læge hvor du også skal betale for den.
kravlegård og glatbane synes jeg var super kedeligt, andre synes det er skide sjovt..
Men et godt råd til teori prøven sæt et kryds og gå videre lad vær med at sidde og tænke en masse over om det er rigtigt for så kommer du hurtigt bagud..
og så øv en masse ikke kun en gang men mange mange gange, tag ud og kør med andre og forestil dig hvad du skal huske at gøre, jeg endte med at kigge som jeg skulle af renrefleks..
og så slap af til selve køreprøven, din kørelærer sender dig ikke op til prøve hvis de ikke mener du er klar..
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 308
Vi havde ikke nogen steder, hvor der skulle sættes et stempel, der skulle blot skrives dato og initialer ud hvor hver køretime/kravlegård/glatbane, og sidstnævnte forblev blank. Sedlen blev så afleveret til den sagkyndige, og det var det.
Jeg har faktisk heller ikke kørt direkte natkørsel, men jeg har selvfølgelig kørt i mørke.
Kørerprøven var også super nem, jeg hyggesnakkede med den sagkyndige om løst og fast og landbrug, og det betød bla. at han ikke gad se mig parkere overhovedet. Jeg jo var vant til at køre, parallelparkere og bakke med og uden vogn i traktor, så han brugte mere tid på motorvejregler, indfletninger og kørsel i indre by, men vi kørte egentlig kun 10 af de 20 minutter prøven varede, selvom jeg gerne havde kørt dem alle, for jeg elsker at køre bil
Alt i alt var det ikke noget problem at få kortet, og jeg har brugt det stort set dagligt siden dag
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
Jeg er i gang med mit kørekort nu. Jeg når op og betale 10.000,- i alt, HVIS jeg består køreprøven første gang. Jeg har bestået teoriprøven.
Det er svært at sætte en pris, da det er meget forskelligt.
Du skal lade være med allerede nu at tænke på teoriprøve og køreprøve, men først når du nærmer dig. Få det bedste ud af de timer du skal bruge. Interesser dig for det - og så skal det hele nok gå. Kørelærens opgave er at lærer dig at køre bil, og gøre dig tryg ved det.
Et godt råd er at du allerede får taget førstehjælpskurset og lægeerklæringen, lige inden du starter, eller i starten af det. Førstehjælpskurset er død kedeligt, og langtrukkent - det skal bare overstås.
Manøvrebane og glatbane er sjovt, men bliver i længden også kedeligt - fordi man når at have ret godt styr på bilen, og det er lang tid at være i gang
Jeg skal til køreprøve midt i januar, så jeg er i gang med det nu. Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at spørger.
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
Hos mig var førstehjælp inkl i startpakken - lægeerklæringen får man hos egen læge - hus pasfoto!
jan 2008
Følger: 244 Følgere: 174 Heste: 7 Emner: 132 Svar: 592
Lægeerklæringen kostede vist 300-400 kr. du skal huske at have et nyt pasfoto med ned til lægen. Førstehjælp blev vi tilbudt gennem køreskolen for 500 mener jeg.
Mit gode råd inden prøven er virkelig at slappe af og have is i maven. Jeg dumpede da jeg var SÅ nervøs, at jeg lavede nogle dumme fejl, så da jeg skulle op 3 gang fik jeg beroligende piller ved lægen, som jeg så også tog inden min køreprøve til trailerkort, hvilket betød at jeg bestod det i første forsøg
sep 2010
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 10 Emner: 3 Svar: 101
Teori og køretimer koster 12600
Lægeerklæring 420
Gebyr til politi til prøver 600kr
Kan ikke lige huske resten
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Kan bestemt bruge det. Tror også prisen for mig bliver omkring 12-13000 kr. Men sådan må det jo være
Kørekort