{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Kørekort {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at tage kørekort, har 1,5 timers kørsel i morgen og køreprøve onsdag. Mit problem er, at jeg har så ondt i maven og lyst til at græde når jeg skal ud at køre. Ikke fordi jeg er bange for at køre bil, men jeg er så bange for at lave fejl - hvilket jeg selvfølgelig gør - er der jo for at lære. Men jeg føler mig bare så dum og dårlig til det nogengange. Hver anden gang går det skide godt, de andre knap så godt. Når det går godt, sætter jeg for høje forventninger til mig selv - så går de i kage næste gang jeg skal køre. Det irritere mig så meget at have det sådan. Havde lige brug for at få luftet mine tanker og høre om der måske er nogen der har haft det på samme måde og kan hjælpe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort
  • #1   10. jul 2017 Vi har det nok alle sammen på den måde.

Men, hvis x fejl er det værste man har gjort i dag/denne uge, så har man måske gjort det ret godt?

• Sara M
    Sara M Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 21
    #2   10. jul 2017 Hey, det ok at man har det på denne måde. Vi alle håndterer det på forskellige måder. Men jeg kan lige give dig et lille fif.
    1. Prøv altid at få den fede oplevelse til at fylde mest.
    2. Ikk tænk på de små fejl du laver, da vi er mennesker og laver fejl som dagen er lang smiley alle begår fejl når de kører.
    3. Hahaha min første gang jeg prøvede at køre startede med et hjulspin. Godt nok skræmmende smiley
    4. Altid huske at trække vejret dyyyybt ind, og sige: Jeg kan godt det her!
    Knus

• #3   10. jul 2017 Har det præcis på samme måde - føler mig så ynkelig når folk sender "medlidensheds-smil" til mig når bilen går ud etc. Prøver bare at huske på at ALLE der kører har været igennem det, og jeg bestemt ikke er den værste.
    Jeg plejer at se alle de andre bilister, især ældre og tænke "hvis ham der på 70+ han/må køre, så kan jeg fandme også" smiley

• #4   11. jul 2017 Jeg har det også sådan. Jeg skal snart op til køreprøve, og jeg laver stadig fejl når jeg kører. Det bliver jeg også frustreret over... og jeg er MEGA nervøs og stresset over at jeg snart skal til køreprøve. Men jeg har hørt at man først rigtigt lærer at kører bil efter nogle år (dvs. efter man har bestået sin køreprøve). Og husk, du skal ikke køre perfekt til køreprøven, småfejl accepteres. Held og lykke!

• #5   11. jul 2017 Jeg har haft kørekort siden 2010 og jeg laver stadig fejl når jeg kører. Og jeg kører minimum 60 km hver dag, så lidt rutine har jeg da smiley Det er ikke meningen at man skal være perfekt til at køre når man får kørekort, rutinen kommer først bagefter smiley Det skal nok gå er jeg sikker på smiley

• #6   11. jul 2017 Man laver fejl og jeg kan da stadig godt få bilen til at gå i stå hvis man lige skal lidt for hurtigt gang..

Tænk på, at det først er når du har fået kortet at du skal til at lære at køre bil..

Små fejl betyder ikke det vilde, lad vær med at læg for meget i dem - ved det er lettere sagt end gjort, men det er noget man generelt skal lære at arbejde med.. For man kommer ikke igennem livet uden at lave fejl, og hvis man lader hver eneste fejl gå en på, så bliver man tosset til sidst..
    Så slap af, få en snak med den motorsagkyndige under prøven, snak om alt muligt. Det kan måske få dig til st slappe mere af? smiley

HELD OG LYKKE smiley

• #7   11. jul 2017 Husk på denne sætning "det er først når du har taget kortet at du skal til at lære at køre bil"..

lige nu lærer du basis, hvordan du skal færde dig og håndtere bilen, men det er først når du er færdig med kostet at du rent faktisk skal til at lærer det sådan rigtig..
    Og det er helt okay at lave fejl.. jeg havde en del fejl til min køreprøve men alligevel gik jeg igennem ved første huk..
    så længe det ikke er voldsomme fejl så er det altså helt okay..

• #9   11. jul 2017 Den er god nok, den med at man ikke lærer at køre bil før man har fået kortet. Du er jo helt ny og har ingen rutine eller erfaring.

Jeg var dog på samme måde. Dog ikke på grådens rand, men jeg kan ikke tåle at lave fejl. Måtte også gå til køreprøve 3 gange før jeg bestod, fordi jeg var super nervøs og mine nerver fik mig. Jeg kan sagtens køre bil.

Det lyder så åndssvagt og lettere sagt end gjort, men laver du en fejl, så prøv alt hvad du kan at ryste det af dig. Fordi du laver en lille fejl, er det ikke ens betydende med at du ikke kan bestå en køreprøve. Din kørelærer har stillet dig til prøve, så han/hun VED at du kan bestå. Fortæl dig selv at du sagtens kan og træk vejret.

Ingen bilist er fejlfri! Heller ikke efter de har fået deres kørekort smiley

• #10   11. jul 2017 Tusind tak for alle jeres svar, det løftede mit humør meget! Tror jeg var liiidt for træt i går og så gik det hele lidt op i tristhed. Det gik super godt da jeg kørte i dag, så håber det går lige så godt til prøven i morgen! I må alle have en skøn aften smiley

• #11   12. jul 2017 Jeg fik sgu kortet!! smiley

• #12   12. jul 2017 Fedt!!!! Stort tillykke!! smiley

• #13   12. jul 2017 Taaaak smiley

• #14   12. jul 2017 Kæmpe stort tillykke smiley så skal du rigtig til at lære at køre smiley

• #15   12. jul 2017 Maria: jeps, glæder mig så meget! Det er en skøn følelse, selvom jeg ikke rigtigt har fået det ind i hovedet endnu! Mangler bare lige trailerkortet så jeg kan komme ud at køre med mulen smiley

• #16   12. jul 2017 Og tusind tak! smiley

• #17   13. jul 2017 Tillykke smiley Skal op til prøve om ca en uge, er mega nervøs smiley

• #18   13. jul 2017 Heste: tusind tak! Det kan jeg godt forstå, men det skal du slet ikke være. Jeg var også super nervøs, men så snart jeg fik snakket med min kørelærer og vi kørte inden, var det forsvundet som dug på solen. Min køreprøve var så hyggelig at jeg ville ønske den havde været længere smiley så bare slap af og nyd det!! Det skal nok gå - og hvis ikke, så er de også ok. Så er det bare op igen og prøve smiley

• #19   13. jul 2017 Sandra: tak smiley

Kommentér på:
Kørekort

Annonce