897 visninger
|
Oprettet:
Er fransk A svært? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Hvordan er fransk på A-niveau? og afleveringsmængden? er det meget svært?
sep 2009
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 70
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvilket niveau har du i forvejen? Hvad kan du af beslægtede sprog?
Jeg sidder og griner og tænker "ja for satan!"
Men jeg var døv som barn og mit sprogøre er derefter, men jeg legede mig gennem matematik, biologi, fysik og kemi...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det kommer vel an på læreren og gymnasiet.
Jeg synes det var pisse svært, især fordi at mange i den klasse jeg gik i ( valgfag ) havde haft fransk istedet for tysk i folkeskolen, så de var allerede ok med.
Så læreren sprang pænt over basis tingene, så dermed tabte hun mig på gulvet fuldstændig. Det eneste jeg fik ud af 1½ års fransk var hvordan man siger nøgle, jeg bor, jeg hedder og tælle til ti.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Men nej det synes jeg ikke
sep 2016
Følger: 11 Emner: 6 Svar: 18
- Og jeg tvivler meget. Er tysk på b fx svært? eller er fransk A lige så svært? Nu tænker jeg sådan om der er stor forskel på fx. at have tysk b og fransk a sværhedsmæssigt. Er god til sprog, men er bange for at jeg i fransk ikke kommer til at lære noget/trækker mit gennemsnit ned, hvorimod jeg i tysk er mere sikker fordi jeg har haft det siden 7. klasse. (går i 1.g nu) - Jeg vil dog bare meget hellere have fransk, og kan kun have det på A
(På den måde, at hvis tysk b fx også er svært, på niveau med fransk A, så kan jeg næsten lige så godt tage fransk, som jeg hellere vil have end tysk.) Får dog bare 5 a fag med fransk, og er bekymret for om 5 A fag er for hårdt. vil gerne have tid til job, venner og familie.
#5 - Jo haha, bliver bare ved med at komme i tvivl.
sep 2016
Hvis jeg tog 5 a fag, skulle jeg have 30 ekstra elevtimer, da jeg i forvejen skal have et sprogfag på b, og fra A vil det være 30 eksta.
Blogger
sep 2016
- Hvor meget kan det desuden trække ens snit ned med? Hvis man får en dårlig karakter i det 5. A fag?
På forhånd tak!
Hilsen en meget fortvivlet pige
sep 2016
Blogger
Altså jeg har stadig alt materialet liggende, men jeg ved ikke hvor stor en forskel det ville gøre at se det
Det 5. A fag tæller lige så meget som de andre. De tæller 2 gange. Tager man et 5. A fag kan man uanset hvad gange sit snit med 1,03.
Man tænker slet ikke over at man har lidt ekstra timer. Hverken mig eller nogen af de andre der havde 5 A-fag, fransk eller ej, tænkte over det
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Jeg har altid været ret skarp til sprog herunder fransk, og jeg er da glad for, at jeg havde fransk som valgfag, før gym.
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Mit er engelsk A og jeg mener vidst at det trækker dit snit ned hvis du klarer dig utrolig dårligt (da A-fag har en højere karakter-vægt)
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Jeg har 5 A fag, og jeg er på den sproglige linje - Engelsk A, Spansk A, Italiensk A.
Om det er svært? Ja. Men hvis du følger med, og laver dine ting, så er det altså intet problem.
Jeg er 2.g'er og ligger til 7 mundtligt/skriftligt i spansk, og 7 skriftligt og 10 mundtligt i italiensk.
Vi har italiensk afleveringer hver 2-3 uge, og betydeligt mindre spansk afleveringer, og det er ikke så slemt.
Derudover, skal man tænke på at afleveringer i spansk/italiensk (og sikkert også fransk!) altså ikke er "skriv et essay på 700 ord" som vi f.eks. har i engelsk - vores opgaver er maks 200 ord. I Italiensk får vi gerne en tekst på 100 ord som vi skal oversætte, og så skal vi skrive en fri tekst på ca 100 ord.
Jeg har to heste, 4 kaniner, og masser af venner ved siden af, og der er ingen der føler sig glemt, for jeg har masser af tid, for så længe man følger med og laver sine ting så går det rimelig nemt - men det handler om at være med fra start af!
Blogger
Nu skal det ikke lyde som om man skal knokle røven ud af bukserne for at klare sig godt med 5 A-fag. Jeg havde 2 ponyer i selvpas. Læste ikke altid mine ting, og koncentrerede mig altså ikke i alle timer. Jeg er ikke et eller andet geni og nogle gange føles det hårdt, men man behøver ikke gøre alt perfekt og efter bogen for at det går godt. Nogle fag interesserede mig mere end andre og naturligt klarede jeg mig bedre i disse og havde større engagement. Heriblandt fransk og engelsk. Dansk kan jeg godt lide jeg var bare ikke synderligt tilfreds med vores lærers undervisning så havde enorme koncentrationsproblemer i dansk timerne. Matematik hader jeg og kæmpede så godt jeg kunne, men der kunne koncentrationen også godt knibe til tider og jeg læste aldrig i bogen for fik nada ud af det udover at blive mere forvirret. Historie kan jeg også godt lide og vi havde en super lærer men når tingene foregik fælles på klassen kunne jeg godt stå lidt af (kan ikke holde koncentrationen i det langsomme/monotone/hvadkaldermandet tempo).
Jeg har været frustreret over gymnasiet mange gange men alting bliver mere overskueligt med tiden og som rutine opstår. Det kan godt være man har mange timer i 3.G men man har også færre fag.
Ingen sagde alting ville være nemt. Nogle gange vil der være møgsvært og andre gange fuldstændigt overskueligt. Men man kan hvad man vil!
sep 2016
- Er der dog nogen der kan sige noget om tysk b? Hvis ikke vil jeg meget gerne høre mere om fransk eller 5 A fag, det hjælper en del!
sep 2016
Er fransk A svært?