{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Line B
Line B
Følger: 11 Emner: 6 Svar: 18

Fransk på A-niveau, 5 a fag - svært? (STX) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg overvejer at vælge fransk på a (kan ikke vælge under a) som mit femte a fag. Kan det anbefales? Hvordan er fransk på a niveau, og er det for svært med 5 a fag ellers?

Min studieretning er: Dansk A, Historie A, Engelsk A, Samfundsfag A

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk på A-niveau, 5 a fag - svært? (STX)
  • #1   23. okt 2016 Hm, det kommer meget an på, hvordan du har det med sproget. Hvad niveau har du det på nu? Hvad er dine karakterer? Har du let eller svært ved at følge med i undervisningen, mht. grammatik? Hvordan har du det med skolen generelt, let eller svært ved at følge med og få lavet dine ting?

• #2   23. okt 2016 Det er ikke svært! Der forventes ikke du kan særlig meget fransk i forvejen, og det er først i slut 2.g-3.g der forventes du kan begynde at kommunikere på fransk. smiley

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#3   23. okt 2016 Sandra: Altså jeg har et "sprogøre" og har til min 9. klasses afgangsprøve fået 12 i både dansk, engelsk og tysk. Jeg synes indtil videre fransk er relativt fint i forhold til grammatik, men jeg kan godt mærke nogen steder jeg synes det er sværere end andre i forhold til reglerne i grammatikken. Jeg er god i skolen, og får normalt 10 og 12, dog ikke i de naturvidenskabelige fag, haha. Jeg har haft ca 10 fransk timer i alt, dvs jeg først lige er begyndt næsten (går i 1.g)

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#4   23. okt 2016 Caroline: Jeg fik afvide i dag at eksamen i fransk var meget svær, og at de ville sammenligne mig med de andre i klassen, i forhold til hvor meget jeg kunne. Er det meget hårdt med afleveringer, generelt sværhed i 2.g og 3.g? Frygter at det som mit 5. a fag bliver for hårdt i længden, specielt 2.g som er det hårdeste år, og 3.g som er det år hvor alle a-fagene rammer..

• #5   23. okt 2016 Når du kun har haft så få moduler, så vil jeg slet ikke tænke over det endnu - vent til du er længere og tænk på dit gennemsnit. Hellere 4 A-fag og et godt gennemsnit end 5 A-fag og en karakter der trækker dig ned smiley

Der er mange lektier, jeg lavede ikke super meget i 2.g - desværre - men synes længdemængden der er hårdt. Indtil videre i 3.g synes jeg ikke lektierne er så slemme, vi har heller ikke så mange fag - til gengæld er der skruet op for antallet af afleveringer smiley

• #6   23. okt 2016 Jeg havde 5 A-fag, og selvfølgelig er der mange lektier og afleveringer, men synes ikke det var uoverkommeligt.
    De første to år består afleveringerne primært af grammatiske opgaver, hvor man i 3. G skal skrive 200-300 ord i fristil.
    Eksamen er ikke sværere end nogen anden sprogeksamen.

• #7   23. okt 2016 Jeg sluttede desuden også med 12 i samtlige af mine fremmedsprog og med et gennemsnit på 10,8 mens jeg har haft 2-3 heste og fritidsarbejde ved siden af min skole. Det er helt muligt, hvis man planlægger rigtigt og arbejder for det smiley

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#8   23. okt 2016 Sandra: Det er bare fordi jeg SKAL tage en beslutning i morgen, for min uddannelsesvejleder, så derfor. Og nej, vil nemlig hellere have et godt snit med 4 a fag, end et dårligt med 5. Det er også det jeg frygter sker ..

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#9   23. okt 2016 Caroline: Hvor mange flere lektier og afleveringer havde du i forhold til andre med 4 a fag?

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#10   23. okt 2016 Jeg interesser mig enormt meget for det franske sprog, generelt frankrig og frankrigs kultur, men jeg skal i princippet ikke bruge sproget til noget. Jeg vil bare meget hellere have det end tysk. Derfor ved jeg ikke om det er dumt at slide "så meget" for et fag jeg ikke engang skal bruge til fx at komme ind på en videregående uddannelse..?

• #11   23. okt 2016 Det er svært at sige - vi har nok cirka haft det samme. Min linje var Dansk A, Engelsk A, Tysk A, fransk A og historie A. Dansk og engelsk er ens for alle linjer, og i historie har man ikke afleveringer.
    Tysk og fransk havde lige mange afleveringer, men ved fx at hold med matematik har nogle flere. Mener det var omkring 15 på et år for sprogfag og 20 for matematik smiley

• #12   23. okt 2016 Man skal også have nogle fag for at gøre skolen sjov at være i. Hvis du altid kun gør hvad der er nødvendigt, brænder du ud. Vælg efter interesse - ens fremtid kan ændre sig mange gange på 3 år

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#13   23. okt 2016 Det er selvfølgelig rigtigt. Tak for svar!

• #14   24. okt 2016 Som jeg også før har haft skrevet til dit tidligere emne så er det slet ikke slemt. Jeg skulle hellere ikke bruge fransk til en fløjtende fis, og skulle kun bruge engelsk på B (jeg havde på A). Det var ren fornøjelse smiley Fransk grammatik giver MEGET bedre mening end tysk. Jeg har haft begge dele, også samtidigt.
    Jeg læser husdyrvidenskab på Københavns Universitet smiley

Kommentér på:
Fransk på A-niveau, 5 a fag - svært? (STX)

Annonce