{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Line B
Line B
Følger: 11 Emner: 6 Svar: 18

5 A fag?? - fransk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er lige startet i 1.g på STX lige nu. Lige nu har jeg samfundsfag, engelsk, dansk og historie på A niveau. Jeg vil rigtig gerne have fransk, som jeg kun kan have på A niveau, dvs jeg kommer til at få 5 A fag. Det har jeg ikke rigtig lyst til, fordi jeg har hørt det skulle være svært. Det er dog min eneste mulighed hvis jeg vil have fransk. Er der nogen der ved om det er meget svært med 5 A fag? Når det er et sprog?

Ved fx matematik er meget svært på A niveau, men er der nogen der kan fortælle hvor svært det er med 5 A fag, når man har fransk som det ekstra? Og hvor meget ekstra tid man kommer til at bruge? Vil nemlig gerne stadig have et socialt liv

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 A fag?? - fransk
  • #1   1. sep 2016 Jeg havde fem A-fag fra start da jeg begyndte på gymnasiet i 2013. I år er jeg blevet student, med et fint snit - ja det er hårdt, og det er sjældent man kan score 12 i alle sine fag smiley Men hvis du gerne vil have fransk, synes jeg du skal give dig i kast med det. Men, det kræver arbejde, og tid til sine lektier. Man kommer ikke sovende til resultatet smiley

• #2   1. sep 2016 Jeg tænker at det er meget individuelt fra person til person, alt efter hvor hurtigt man opfatter og lærer... Jeg kender en med klæbehjerne der mere eller mindre kom sovende til gode resultater for alt sad bare fast med det samme. Jeg selv er meget dårlig når det kommer til at lære ved at læse, og derfor klarede jeg ikke gymnasiet særligt godt.

• #3   1. sep 2016 Nu hvor du er bekymret for det, da det er et sprog, vil jeg sige at det ikke er sværere end et andet fag på A. ^^
    Jeg har 5 A-fag. Og de er alle sammen undtagen historie, sprogfag.
    Jeg har Engelsk A, Dansk A, Historie A, Spansk A, Italiensk A.

Det er ikke specielt svært for mig, og jeg har masser af socialt liv ved siden af - jeg går i 2.g nu. Følg med i timerne, og få øvet dine ting, så er du godt med. smiley

• #4   1. sep 2016 Jeg havde 5 A-fag inkl. Spansk på HHX og jeg synes ikke det var specielt meget sværere end så meget andet. Hvis du har et stærkt sprogøre, så vil det nok komme nemmere til dig at have et ekstra sprogfag end hvis du har svært ved at få fat i nye sprog.

• #5   1. sep 2016 Jeg havde 5 A-fag. Så stor en forskel gjorde det nu altså ikke i timeantal.
    og man mærker det altså først i 3.G da det er der de fleste A-fags timer ligger.

Jeg havde engelsk, fransk begynder, matematik, dansk og historie A.
    Egentlig er jeg fransk fortsætter meeen her meget kort: jeg havde fransk 7-8-9 og tysk 7-8-9-10, fransk fortsætter B i 1.G og 2.G men vores hold var for dyrt til at gøre til A så vi blev smidt ind til begynderne = "begynder" A smiley

• #6   1. sep 2016 Jeg valgte ikke at have 5 A-fag, men min veninde gjorde. Generelt var der ikke den store forskel i timer, indtil vi nåede 3.G -Der var det ofte at dem med 5 A-fag skulle blive et modul mere end os andre. Så skal du selvfølgelig også være opmærksom på, at du jo så ikke har mulighed for at vælge et valgfag i 3.G (fx medievidenskab, psykologi mm.) Men hvis du gerne vil have fransk synes jeg da også du skal kaste dig ud i det, jeg er sikker på at det bliver det værd i sidste ende..Og dem på fransk holdet på vores gym kom faktisk også en tur til Paris, som vi andre ikke kunne deltage i smiley

• #7   1. sep 2016 Jeg har 5 A-fag.. smiley Det er fandme hårdt, men det værd. VILLE have Engelsk på A

• #8   1. sep 2016 Jeg havde også 5 a-fag, hvor det ene var matematik. Da jeg gik på Htx, var mine eneste sprogfag engelsk og dansk, som jeg også havde på a, så jeg kan ikke svare i forhold til fransk. Men det kommer rigtig meget an på dine lærere, og hvordan du er i skolen. Har du svært ved skolen, vil jeg ikke anbefale det, og det er blot på baggrund af det øgede lektiepres et ekstra a-fag medfører. Har du derimod overskud og lyst, så skal du da bare give dig i kast med det. Men det handler om prioriteringer, og så skal man kende sine svage og stærke sider. Jeg har naturligt nemt ved skolen, og derfor mærkede jeg ikke presset på samme måde som andre. smiley

• #9   1. sep 2016 Jeg havde fem A-fag på hhx. Udover at vi havde lidt flere timer end de andre i 3g følte jeg ikke at arbejdspresset var større fordi der var 5 A-fag smiley

• #10   2. sep 2016 Nu har jeg ikke 5 A-fag, kun Matematik A, Dansk A, Biologi A og Historie A - men jeg valgte Kemi B, som har ligeså mange moduler som Matematik A. Det betyder at jeg hver uge har 2-3 moduler mere end resten af min klasse og derudover er der mange afleveringer.
    A-niveaufagene rammer først i 3.g.
    Hvis du tænker du får vildt svært ved fransk, så ville jeg gøre det, overvejede det selv, men efter jeg gik op og fik 12 til Fransk B eksamen, så tænkte jeg at det måtte være fint - for hvem ved om jeg ville kunne score det samme til en Fransk A eksamen smiley

• #11   2. sep 2016 Jeg går på HHX, og startede med 5 a-fag. Indtil videre har jeg ikke oplevet nogen problemer. Jeg synes faktisk ikke, at noget af det har været specielt hårdt.. Er dog også lige begyndt i 2.G, så det kan jo nå at ændre sig

• #12   2. sep 2016 Jeg havde også 5 A-fag da jeg gik på gymnasiet..
    Jeg havde matematik, kemi, på min linje og så valgte jeg spansk i stedet for tysk.. smiley jeg syntes det var hårdt, men ikke uoverskueligt overhovedet smiley

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#13   3. sep 2016 Altså sprog i skolen er min stærkere side, og har fået 12 til alle mine mundtlige eksamener i 9. klasse; dvs. engelsk, tysk og dansk, udover fysik/kemi hvor jeg ikke er så god.

Jeg frygter at jeg kommer til at fortryde at valgt 5 A fag, da jeg jo gerne vil have at 3.g er det fedeste år, og at jeg ikke skal være alt for stresset.
    Første dag vi startede fik vi afvide af vores tutors fra 2.g og 3.g at hvis man ville have tid til venner og et socialt liv skulle man ikke vælge fransk. Så er meget splittet.

Er der nogen der ved om man kan tage fransk efter gymnasiet? og hvor, udover universitetet?

• #14   3. sep 2016 Vil tro der findes sommerkurser til fransk! smiley

• #15   4. sep 2016 Hvis sprog er din stærke side ville jeg bare springe ud i det - jeg havde 5 A-fag hvoraf tre var sprog og jeg fik 12-12-10 i Engelsk, 10-10-12 i Dansk og 12-12-10 i Spansk, uden at løfte en finger og jeg havde masser af tid til hest, venner og arbejde.
    Jeg havde et ekstra B-fag på andet år i et par måneder og DET var hårdt. Men det var ogdå Mat B og jeg er åretty much talblind, så det gav lidt sig selv at når man allerede havde maks timer pga. Psykologi B som man ikke burde have og Mat B som var rigtig svært, så blev det nogle lange dage. Fik dog Mat B taget fra og så var der intet problem - så igen, er sprog din stærke side, så ville jeg bare kaste mig ud i det smiley

Jeg gik ikke meget ud, men det var nu mest fordi at jeg simpelthen ikke gad at spilde penge på det.

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#16   23. okt 2016 Hvis man fx vælger psykologi, skal man så have det b-niveau? Og hvordan er afleveringsmængden der?

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#17   23. okt 2016 Er bare rigtig bange for at det bliver for hårdt, fordi at engelsk og samf som jeg har på a, skulle være rigtig hårdt, specielt i 3.g med afleveringer. Og da jeg skal læse jura efter, hvor fransk ikke skal bruges, vil jeg gerne have det bedst mulige snit, da jeg har hørt man med 5 a fag ofte falder en karakter i et andet fag.

Ved i hvilke andre muligheder der er for at lære fransk, udover gym? Når jeg er blevet student, vil jeg nemlig helst bare være færdig. Gider ikke rigtig bruge min tid på så at gå i skole i mit sabbatår for at lære fransk, når jeg har andre planer: fx ud og rejse osv.

• #18   23. okt 2016 Engelsk på A er ikke slemt. smiley
    Jeg har blandt andet en veninde som havde samfundsfag på A. Deres afleveringer er massive, så det ville mere være dem jeg tænkte over smiley

• Line B
    Line B Tilmeldt:
    sep 2016

#19   23. okt 2016 Hmm, okay..

• #20   24. okt 2016 og det med at man med 5 A-fag falder en karakter i et andet fag er noget vås smiley

Kommentér på:
5 A fag?? - fransk

Annonce