{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Historien om da Liberty blev aflivet {{forumTopicSubject}}

Så nu tro jeg at jeg er ved at være klar til at fortælle om hvad der skete med min dejlige Liberty
Jeg havde været ude ved mine heste om dagen og de havde det helt fint og om aftenen trak jeg dem ind fra marken, fodrede og så kørte jeg hjem. Helt ligesom jeg plejer. Da klokken ca var 22 blev jeg ringet op af dem som har en pony til at stå ovre i min stald. Jeg tog min tlf og det eneste hun sagde var at jeg tror altså ikke at Liberty har det særlig godt. hun ligger og ruller sig i hendes boks og hun sveder. Jeg fik et kæmpe chock og kørte i min bil som død og pine ud til hende. En tur der plejer at tage 35-40 min tog pludselig kun 22 min. Jeg kom der ud og så straks at hun bare lå ned i hendes boks og da jeg ville gå ind til hende begyndte hun bare at rulle sig inde i boksen mens jeg var hos hende. Jeg ringede til dyrlægen med det samme og hun kom straks. eller straks syntes jeg ikke at det var på det tidspunkt men der gik vel lige omkring 15-20 min. Så rimelig hurtig for en dyrlæge. Hun undersøgte hende bag i og sagde at det var blot en forstoppelse og at det skete der ikke så meget ved. Hun tog en slange igennem næsen på hende så hun kunne fylde 5 liter olie i hende. Jeg spurgte hende op til flere gange om jeg skulle køre hende på dyrehospital i stedet og det sagde hun nej til. Jeg skulle bare lade gå 12 timer og så skulle jeg kunne se olie ud den anden vej. Hun sagde at jeg bare kunne tage hjem og sove for der ville ikke sske noget de første par timer ihvertfald. Ja ja sagde jeg bare til hende for jeg vidste da godt at jeg ikke ville kunne sove alligevel så jeg lod dyrlægen køre og så blev jeg ude ved Liberty. Det var mega koldt men jeg fik lov at sidde inde ved Liberty når hun ikke prøvede på at rulle sig så det gik. Op på formiddagen ved 10 tiden vil jeg tro ringede jeg igen til dyrlægen og sagde at der altså ikke var kommet noget ud den anden ende fra endnu så de måtte gerne komme og se på hende igen. Der kom en mand denne gang. Han kom først 1 1/2 time efter.... Han kiggede hurtigt på hende og sagde at jeg skulle hurtigst muligt afsted på dyrehospitalet med hende. Og det kunne ikke gå hurtigt nok. For han mente at hun havde fået en forgiftning. Så mig i min bil ind og hente en trailer og så hjem og gøre hende klar til at komme afsted. Jeg fik hende gjort klar og trak hende selv op i traileren. Var jo helt alene for alle var jo på arbejde. Men det gik også. Hun virkede lidt sløv og træt men det var ikke sådan at jeg kæmpede med hende. Jeg kørte det den lille bil kunne trække og da jeg ankom på Ansager dyrehospital kom der en pige ud til mig inden jeg fik åbnet for traileren. Hun spurgte mig hvem jeg havde med og jeg sagde selvfølgelig at jeg havde Liberty med. På det tidspunkt var det eneste at jeg havde i hovedet kun at jeg nok skulle få min hest med hjem at det måske ikke blev samme dag var jeg godt klar over men hjem skulle hun nok komme. Jeg fik åbnet for traileren og fik hende trukket ud. Jeg nåede kun lige inden for og der stod allerede de første 4 klar til at tage imod hende. Jeg blev sgu lidt overrasket. Den ene begyndte at tage transportgamascher af hende en anden begyndte at tage dækken af, en tredje stak en arm ind i hende bag i og en fjerde havde allerede nået at give hende op til 3-4 sprøjter. Jeg var fuldstændig lammet. Stod bare der med min hest. Hvad fanden skulle jeg gøre.... Åhh nej nu græder jeg alligevel igen smiley Det var bare så ubehageligt. Jeg STod der med hende og pludselig kunne jeg se at de alle sammen begyndte at gå i stå. Ham som havde undersøgt hende bag i kom hen til mig. Han sagde at der var desværre ikke noget at gøre. Liberty havde Tarmslyng og hun var gået i chock tilstand så de ville ikke engang have mulighed for at prøve at ligge hende i narkose og se om det var noget de ville kunne operere. Jeg begyndte at tude som jeg ved ikke hvad. Han sagde at han lige ville give mig lidt tid med hende mens han lige skrev nogle papirer. HAn sagde til hende den ene pige at hun skulle finde noget papir frem til mig og inden jeg fik mig set om stod der kun mig, Liberty og hende pigen med papiret i hånden tilbage. De andre var bare væk. Jeg tudede som jeg ved ikke hvad og Liberty stod bare med hovedet i mine hænder. Ved ikke om det var fordi hun forstod en lille smule af hvad der skete. Da han kom tilbage følte jeg kun at jeg havde stået i 10 sek med hende for mig selv. Han spurgte pænt efter om jeg var klar og jeg havde sagt pænt farvel til hende. Og nej sagde jeg men i bliver nød til at tage hende for det bliver jeg aldrig færdig med. Det var det mest ubehagelige at se at de trak hende ud af døren. Kunne slet ikke bære det. Nu stod jeg der tilbage helt alene og forladt og tænker at Liberty har følt det samme. Og det er det som bekymrer mig mest. Ef´ter jeg var faldet lidt til ro fik jeg hendes ting samlet og gik ud i bilen. Sad der ude med den tommeste følelse i hele mit liv. Pigen med papiret kom hen til bilen og spurgte om jeg var okay. Hun sad lidt ved mig og sagde at jeg altså gerne måtte komme hen og se hende. Det gjorde jeg så. Ved stadig ikke om det var det rigtige at gøre men Liberty havde jo mange smerter og kunne se at hun led meget til sidst og et eller andet sted var det dejligt at se at hun havde fået ro. Hun ¨lå jo bare der helt stille og fredeligt.
Jeg savner hende sindsygt meget og vil aldrig glemme den hest.

Liberty du vil altid have en plads i mit hjerte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historien om da Liberty blev aflivet
Kommentér på:
Historien om da Liberty blev aflivet

Annonce