{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Tid til det hele? (hest, skole, arbejde) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg står i en lidt svær situation, og tænkte at der nok er mange herinde der kan genkende det.

Sagen er at jeg slet ikke føler at der er tid nok i hverdagen, til alt det jeg gerne vil. Skole, arbejde, træning, kæreste, og nu snart også egen hest igen.

Lige nu arbejder jeg kun weekend, da jeg arbejder i en bager. Jeg starter op i Netto på mandag, og skal derfra arbejde hverdag.

Spørgsmålet er bare hvordan jeg skal få tid til det hele? En hest der skal have opmærksomhed og kærlighed hverdag, skole, kæreste, og arbejde..

Hvordan får i hele jeres hverdag til at hænge sammen!
Kom meget gerne med et indblik i jeres hverdag, og hvordan i får det hele til at fungere!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tid til det hele? (hest, skole, arbejde)
  • #1   24. feb 2016 Hvilken uddannelse er du ved at tage? Og er der nogen særlig grund til, at du skal arbejde i hverdagene også? Arbejde i hverdagen er meget tidskrævende og er det muligt, så havde jeg droppet det og kun arbejdet weekend - det gør jeg selv. Der er ikke så super mange penge at gøre med, men sådan er det. Jeg prioritere fritid og glæde højt - og ingen af delene er der, hvis jeg skal arbejde hverdag også. Jeg går på gymnasiet, 2.g.

    Jeg har både skole, hest der skal i gang med at rides, venner/familie der skal passes og arbejde. Det fungere fint. Skal dog siges at jeg ikke er den mest sociale type, så jeg går ligeledes ikke i byen eller andet lignende.

    Men jeg synes det er en idé at lave en tidsplan. Jeg har selv en der ser sådan ud:

    7.45-14.55 (skole)
    16-18 (staldarbejde og ridning)
    18-20 (lektier, pakke taske og klargøre mad til at have med i skole)
    20-22 (frit slag)
    22-23 (tidspunkt afhænger af mange ting, men der går jeg i seng).


  • #2   24. feb 2016 Hej Sandra smiley

    Jeg går pt. lige i en 10 klasse. Fra næste år starter jeg på HF. Jeg skal arbejde i hverdagen, da det er der ungarbejderne i Netto arbejder smiley
    Og tak for råddet om en tidsplan, det vil jeg få gjort!


  • #3   24. feb 2016 Hm, hvis du allerede nu - bare i 10. klasse - synes at det er hårdt, så skal du regne med at det bliver FULDSTÆNDIG overskueligt når du starter på en HF. Der skal du nok droppe det. Jeg havde set mig om efter et andet job hvis jeg var dig, synes ikke det lyder særlig holdbart. Det er jo ikke meningen at du skal gå ned med stress fordi du har for meget om ørerne..

  • #4   24. feb 2016 Det kan SAGTENS lade sig gøre, at tage en HF, have hest OG hverdags arbejde på samme tid.
    Jeg er ved at læse til sygeplejerske, som er en utrolig tidskrævende uddannelse! Jeg har så meget pensum for til hver dag, at jeg gerne sidder 1-2 timer om dagen med lektier. Derudover foregår det i Hjørring, og jeg bor i Frederikshavn, så der er også transport tid ved siden af.
    Jeg har inden sygeplejerskeuddannelsen gået på tre år på HTX. Jeg har de sidste 6 år haft egen hest - eller lånehest. Her i starten af Januar købte jeg igen min egen hest, en unghest på bare 3½ år - meget tidskrævende.
    Derudover bruger jeg rigtig meget tid på styrketræning - gerne fire gange om ugen. DESUDEN arbejder jeg i Harald Nyborg, hvor jeg arbejder BÅDE hverdag og weekend. Lige pt. har jeg dog ikke en kæreste.

    Min tidsplan ser nogenlunde sådan her ud;
    8.10 el. 9 - 14; skole
    15-15.30 - transport fra skole
    16.30-19 - hestetid
    19-19.30 - aftensmad ¨
    19.30 - ? - lektier

    Lige her udelukkede jeg træningen og arbejdet. Hvis jeg skulle arbejde, havde min hest fået fri, og jeg var taget ud for at passe ham når jeg havde fri kl. 19. Hvis jeg først har fri kl 14, så vælger jeg typisk at ligge træningen andre dage, eller tager et tidligere tog, så jeg simpelthen træner ingen skole. Det skal lige siges, at jeg altså også har egen lejlighed, så dertil kommer også nogle ting, der skal holdes styr på. smiley


  • #5   24. feb 2016 Jeg er i gang med 3.g lige nu, og her har jeg arbejde fast 2x om ugen, samt mine to parter 3-4 gange om ugen (to heste pr. dag). Det hele handler om at udnytte tiden og prioritere, og så må man acceptere, at det bliver nogle lange dage ind i mellem. For eksempel er jeg slet ikke hjemme til aftensmad de fleste af dagene. Det der gør det overskueligt for mig er min kalender. Der har jeg alle mine aftaler stående, og afleveringer bliver også skemalagt i kalenderen, så jeg ved præcis, hvornår at jeg har tid til dem. Og så sørg også for at få prioriteret din søvn. Jeg sørger for næsten hverdag at få minimum 8 timers søvn, hvilket er med til at sørge for, at jeg er frisk den næste dag. smiley

  • #6   24. feb 2016 Du kan godt få det til at fungere men mit første råd er:
    Sørg for at hesten står med kortest muligt transport fra dig af!
    Lige pt. har jeg praktik 26 timer om ugen og 2 fritidsjob, et i hverdage og et i weekenden. Mit weekendarbejde er heldigvis fleksibelt, så kan arbejde når det passer mig. Jeg var tæt på at gå ned med stress da min hest stod 2 timer transport (hver vej) fra mig af og det virkede umuligt at få ham tættere på med det rådighedsbeløb jeg havde. Havde ingen tid til kæreste, opgaver eller noget og var ved at blive et sandt helvede!
    Denne weekend flytter både mig, kæresten og hesten ud på en gård (hvor vi går en smule på kompromi da vi skal bo sammen med en i stedet for alene, men hellere det end ikke at have tid til hinanden!) Samtidig får jeg en part 2x ugentligt i hverdagene til min dreng, som kan ride/passe/hygge ham de dage jeg ikke har mulighed for det. Så pt. så ser fremtiden lys ud, med masser af tid til skoleopgaver, kæresten og ikke mindst til HESTEN!
    Og så skal du prioritere din hverdag og sørge for at have en tidsplan, så du er sikker på at du kan nå alt det du gerne vil, OG husk at slappe af indimellem, det er vigtigt smiley


  • #7   24. feb 2016 jeg arbejder om aftenen inden jeg blev sygemeldt så min dage kørte sådan her
    morgen og formiddag hestene arb. fra 15 -23 og hjem og i seng med manden. har to hunde som så også skal luftes i mellem tiden. og snart en lille nyfødt dreng som så self skal ha masser af tid men det lige med at få det til at hænge sammen


  • #8   24. feb 2016
    Ting tager tid og hvis man føler sig presset må man skære fra. Da jeg gik i skole var jeg også ved at blive bims - især fordi da jeg gik på gym og HG havde jeg ikke nogen bil, så jeg var afhængig af off. transport hvilket besværliggøre tingene.

    Jeg finder det en del lettere at få tingene til at hænge sammen med en bil, job og hest - ved job er der ikke lektier der skal laves og tid der skal bruges når jeg har fri.

    Nogen har ikke noget imod at stå op kl. 5:00 og have et pakket skema ind til kl. 22:00 om aftenen. Det gider jeg ganske enkelt ikke, overhovedet ikke. Jeg vil gerne have tid til at slappe af. Så derfor når jeg nok heller ikke så meget, som jeg kunne hvis jeg var mere effektiv.


  • #9   24. feb 2016 Jeg er i gang med en professionsbachelor uddannelse, har studiejob og har haft egen hest under hele uddannelsen (og inden da).

    Mit studie er fuldtidsstudie. Jeg er i skole mellem 2-4 dage på en uge, resten er læsning i litteraturbøger.
    Jeg arbejder både hverdag og weekender. Jeg arbejder mellem 20-25 timer om ugen i gennemsnit.
    Min hest har jeg en part til, som passer ham 2 gange om ugen.

    Mine to "fridage" fra hesten bruges til huslige pligter og træning (motionssvømning).

    Det er hårdt at nå det hele, men nogle perioder er værre end andre.
    Jeg tror det handler om planlægning og mere eller mindre faste rutiner smiley


  • #10   24. feb 2016 Jeg har kæreste, arbejde (Rema), 3 heste, 10 kl. Og lang transport tid hjem.
    Her fungere det hele altså, fint. smiley

    Jeg er typisk hjemme ved en 3-4 tiden, og så går jeg direkte i stalden hvis jeg skal arbejde, det tager mig 45 min. At gøre bokse rene, strø, hente foder osv. Herefter et hurtigt bad og arbejde til 21:15 lektier her efter.

    Normal hverdag gør jeg det samme, dog er der tid til ridning efter staldrutinen, og hyggen.

    Jeg arbejde maxs 2 hverdags aftener, har jeg fået for mange, bytter jeg til weekendsvagter. Jeg har intet problem til at få det til at køre rundt, dog er det mere overskuddet jeg i perioder kan bøvle lidt med.
    -Fordi der er meget, og man hurtigt bliver træt..:/


Kommentér på:
Tid til det hele? (hest, skole, arbejde)

Annonce