Bidvalg?- Bidvalg?-
Jeg står en rigtig træls situation med min hest. Jeg kan simpelthen ikke finde et bid, som min hest fungere godt på. Det er simpelthen en jungle med de bid. Først troede vi egentlig det var sadlen og tænderne, som gjorde at hun er "træls" i dressuren. Men vi ved nu det er bidet, som gør at hun er rigtig træls med hovedet. Hun "tvære" når man vil samle hende, eller bare generelt når man korter tøjlerne op. Hun har det også med at lægge hovedet på sned,og låser på en måde bidet, når man vil bøje hende ind til indvendige. Det er som om hun ikke kan, men hun kan sagtens på den anden volte. Der har hun virkelig let ved det. Det skal lige siges at hun er tjekket af dyrelæge/kiropraktor, tandlæge, massør og sadelmager og der er ingenting at finde. ud over at hun er lidt skæv i skulderen, som sikkert også har noget at sige også. Hun virker også ret irriteret, når man tager i højre tøjle. Men så en dag prøvede jeg, at ride med hackemore og det var helt en fornøjelse at ride på min hest. Så vi er kommet frem til den konklusion, at det må være biddet hun ikke kan lide.
Det skal lige siges, at jeg gerne vil prøve de forskellige muligheder/bid , inden jeg overvejer at ride med hackemore eller bidløst hovedtøj. Men red med et almindeligt trensebid fra HS tredelt. Har prøvet plastik bid og kuglebid. Har lige købt et gummistand bid, som jeg egentlig synes hun går bedre med end det andet, men det er ikke helt okay. selvfølgelig kan det også være hun bare lige skal vænne sig til at det er udelt.
undskyld det blev lidt langt, men ville egentlig spørge om nogen har haft samme eller ligende problem, og om der nogen som kan anbefale nogle gode bid, så vil jeg rigtig gerne høre hvad i har af bud:-)!
sep 2007
Følger: 119 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 134
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
Helt klart noget du skulle prøve!
Der ud over går min pony med Neue Schule Verbindend loose ring. Super lækkert bid!
Men synes du skulle tage og prøve et myler med tungefrihed.
Ellers kan du prøve danish guard biddet! Det har jeg hørt meget godt om!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.970
Du skal i første omgang have målt hestens mund - et for langt bid giver et uroligt bid, som man ikke trives med.
Også ville jeg prøve med et ganske alm. udelt bid :o)
dec 2010
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 94 Svar: 437
mar 2005
Følger: 262 Følgere: 261 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.083
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
13,5 er alllt for kort, og 14,5 er aallllt for langt!
Det har været en jagt for mig at finde et bid der passede hende, men Neue schule fungerer perfekt!:-D
Men mener da også Myler sælger bid i hele størrelser, eller er jeg helt forkert på den???:-)
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Jeg har brugt det på min i knap 2 år, det fungere absolut bedst.
Red med 3-delt før, det var alt for uroligt.
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 987
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
mar 2010
Følger: 96 Følgere: 224 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 165
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.597
Bidvalg?-