452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bidvalg?- Bidvalg?-

Jeg står en rigtig træls situation med min hest. Jeg kan simpelthen ikke finde et bid, som min hest fungere godt på. Det er simpelthen en jungle med de bid. Først troede vi egentlig det var sadlen og tænderne, som gjorde at hun er "træls" i dressuren. Men vi ved nu det er bidet, som gør at hun er rigtig træls med hovedet. Hun "tvære" når man vil samle hende, eller bare generelt når man korter tøjlerne op. Hun har det også med at lægge hovedet på sned,og låser på en måde bidet, når man vil bøje hende ind til indvendige. Det er som om hun ikke kan, men hun kan sagtens på den anden volte. Der har hun virkelig let ved det. Det skal lige siges at hun er tjekket af dyrelæge/kiropraktor, tandlæge, massør og sadelmager og der er ingenting at finde. ud over at hun er lidt skæv i skulderen, som sikkert også har noget at sige også. Hun virker også ret irriteret, når man tager i højre tøjle. Men så en dag prøvede jeg, at ride med hackemore og det var helt en fornøjelse at ride på min hest. Så vi er kommet frem til den konklusion, at det må være biddet hun ikke kan lide.

Det skal lige siges, at jeg gerne vil prøve de forskellige muligheder/bid , inden jeg overvejer at ride med hackemore eller bidløst hovedtøj. Men red med et almindeligt trensebid fra HS tredelt. Har prøvet plastik bid og kuglebid. Har lige købt et gummistand bid, som jeg egentlig synes hun går bedre med end det andet, men det er ikke helt okay. selvfølgelig kan det også være hun bare lige skal vænne sig til at det er udelt.

undskyld det blev lidt langt, men ville egentlig spørge om nogen har haft samme eller ligende problem, og om der nogen som kan anbefale nogle gode bid, så vil jeg rigtig gerne høre hvad i har af bud:-)!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidvalg?-
Kommentér på:
Bidvalg?-

Annonce