2.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Skal dyrlæge fejl accepeteres? Indsamling til Big og Bobber's retfærdighed! Skal dyrlæge fejl accepeteres? Indsamling til Big og Bobber's retfærdighed!

Mange herinde kender sikkert til Jeanette, Big og Bobber og deres tragiske forløb!
Til de der ikke gør, gå ind på linket og læs hele historien, hjælp mig med at få skrabet penge sammen til retfærdighed.. Også selvom det bare er et lille beløb.. Mange bække små

www.caremaker.dk/nc/fr/i/ big_og_bobber_skal_hav...faerdighed/

Del og hjælp.. Det mindste i kan hjælpe med er en lille deling

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal dyrlæge fejl accepeteres? Indsamling til Big og Bobber's retfærdighed!
  • #1   17. sep 2015 linke virker ikke

• #5   18. sep 2015 Tak Mette!! smiley

• #8   18. sep 2015 Øhhhh Lotus kostede så ikke 50.000 og du aner da ikke hvordan jeg har betalt ham? Der er jo netop grund til de ikke blev obduceret, det blev jeg talt fra.. Og du tager da fejl, der blev taget blodprøver på dem begge, derfor ved vi det var en forgiftning... Bryder mig ikke om når folk smider om sig med løgne og gisninger og slet ikke i denne sag!!

• #10   18. sep 2015 Jeg fik Lotus til en særdeles fordelagtig pris, da han var ejet af venindes veninde... Der blev taget blodprøver, som viste forgiftning, på dem begge, disse har jeg stadig... Af hvad kan vi ikke bevise uden obduktion.. Men jeg har vidner der kan hjælpe med at køre sagen videre i og med de så forholdene mine heste var indlagt under.... Og nej, en sag er ikke umulig at vinde uden håndgribelige beviser, heldigvis da!
    Men jeg har billed dokumentation der både beviser modparten lyver, flere gange jeg har vidner og ikke mindst venindes hest der også var tæt på at dø må/kan nu inddrages i sagen, og dette skal nu udnyttes!

Tak, han er en fantastisk hest der hjalp mig videre i livet

• #12   18. sep 2015 Mange tak!!
    Det er en meget!! øm sag for mig det her....

• #13   18. sep 2015 Udover self det faktum at to heste er døde af noget der skulle være et mindre indgreb, er jeg egentligt mest chokeret over dyrlægerne der er involveret -eller i hvert fald over NGA.
    Vi har brugt ham i flere år da han boede på disse kanter. Han lappede Axel sammen da han havde skåret senerne over i et ben, og fik ham 100% i orden igen (med en enkelt undtagelse, er ingen af de heste med samme skade som jeg kender til, blevet rideheste igen), han var altid i tæt kontakt med udenlandske dyrlæger, fulgte udviklingen og holdt sig opdateret.
    Og var i øvrigt meget ærlig og lovede ikke resultater han ikke kunne levere.

Så jeg er egentligt ganske chokeret over at han er rodet ind i sådan en sag -ikke at han ikke kan begå fejl, det kan alle, men at han ikke har gjort mere for at finde årsagen.

AT en dyrlæge ikke sige "det var min fejl" er egentligt ikke så underligt -det er jeg ganske sikker på dyrlægers advokater forbyder dem -som selvstændig kan man sikkert gøre hvad man føler for, men som del af en klinik, kan man næppe bare sige hvad man selv føler for når sådan noget sker...

• #14   18. sep 2015 Michelle: Ja, det kan ske og havde hospitalet, begge opererende dyrlæger, sagt "Vi har fucket up, det burde ikke ske, men det gjorde det. Vi erstatter dine drenge og beklager dybt", så havde dette set særdeles anderledes ud... Jeg har forståelse for menneskelige fejl, også på et hestehospital, men den måde det hele blev håndteret på, nej, så er der ingen forståelse herfra..... Mine drenge er væk, Trym var meget meget tæt på at komme samme vej... smiley

• #15   18. sep 2015 Første ting:

Slap af Jeanette. Jeg forstår på alle måder hvor ondt det gør når en dyrlæge tager fejl, og hesten lider mere end nødvendigt. Og til slut er væk for altid. Det er forfærdeligt, og jeg ville i dag ønske at jeg kunne have klaget over dyrlægen for hans dårlige vurdering, men det er for længe siden, og jeg ved det bare til næste gang. Det har givet mig så meget i at lytte efter MIN mave fornemmelse, hvis den endnu er der efter dyrlægen har været der. Og det har helt klart været det rigtige. Men for trods af det, så kan du altså ikke gå i angribsposition. Folk må kunne skrive hvad de ønsker, og stille de spørgsmål de ønsker - selvom det betyder at rive op i en gammel sag, eller at der har været opstået misforståelser. Du kan trodsalt ikke regne med at nogen tænker "hun har sku nok ikke betalt 50.000,- skal du se" - fordi de ser hvad der er skrevet, de har set annoncen, og så kan de jo kun gå ud fra det. Man kan godt svare på en rolig måde, at dette ikke er tilfældet.

Når du vælger at inddrage så mange mennesker, der skal hjælpe til, så må man også stille de spørgsmål der flumrer i hovedet.

For det andet: En god idé er at skrive i det første link, at man troede første årsag var hjerneblødning, men at det viste sig IKKE at være det. Nu orkede jeg det i går, at gå igennem heste-nettet, længere ned til end da første dødsårsag blev givet, men jeg tænker at rigtig rigtig mange ikke læser videre end det, fordi nu er dødsårsagen givet - og det er en LAAAANG tråd.

Efter alt: Jeg håber så meget at du kan få denne sag afsluttet, med en god fornemmelse i maven til sidst. Og ikke mindst, fordi dyrlæger simpelthen ikke MÅ fejlvurdere så meget, at det betyder en død i sidste ende. En ting er at fejl kan opstå, komplikationer, ekstra operationer og en syg hest, men ens dyrebare må aldrig tages væk fra en, pga. en FEJL, man har lavet.

Jeg er sikker på vores hyppere render rundt deroppe og er stolte af at vi kæmper videre for deres død, på forskellige måder.

Kram.

• #16   18. sep 2015 Nu læste du ikke kommentaren inden det blev slettet til mit svar, går jeg ud fra?
    Jeg prøver ikke at gå i angrebsposition, men det var skrevet på en meget anklagende måde og det fik mit blodtryk op....

Tak, der må bare kæmpes!! smiley

• #17   18. sep 2015 Ja det må det have været smiley

Men hvis så dumme kommentarer dukker op, så hellere bare lade være med at svare på dem. Nogle mennesker er jo født med en hjerne der gør at alt kommer ud, men intet kommer ind smiley

Jeg havde slet ingen idé om at Big og Bobber var død, og blev så overrasket da jeg fandt ud af at det var dine big og bobber. Fik lige flashback da jeg læste at alt var dyrlægens fejl smiley

• #18   18. sep 2015 Jeg har doneret 100 kr smiley

• #20   18. sep 2015 Jeanette -som skrevet så tror jeg simpelthen ikke en dyrlæge på en klinik har frie tøjler til at sige den slags. Selvom jeg har fuld forståelse for at det er det man som hesteejer har behov for de gør -jeg tror mange klagesager (osse når det kommer til fejl ved mennesker) kunne undgås hvis læge/dyrlæge åbent erkender de fejl de har lavet -det ER mennesker og det kan jo ske, men det er svært at redde trådene ud, når man ikke kan snakke åbent om tingene

• #21   18. sep 2015 Jeg tror det kan være rigtig svært at finde hoved og hale i den her sag, hvis man kommer og ikke kender noget som helst til hverken Jeanette eller den omtalte sag. Der bliver linket til en tråd på Heste-nettet hvor der bliver vist billeder og skrevet at dødsfaldene overhovedet ikke har forbindelse til OP, lige pludselig vender det 180 grader og samme billede bliver vist og så er dyrlægen skyld i begge dødsfald.

Jeg håber virkelig ikke min kommentar er upassende, men det ér svært at finde hoved og hale i det her, mht. aflyst blodprøve, hjerneblødning, så er det ikke længere en hjerneblødning osv smiley altså tror bare ganske enkelt man kan blive lidt forvirret når man som udefrakommende læser om det, deraf undrende spørgsmål når man vil støtte sagen.
    Det lyder til at du har været igennem et kæmpe mareridt. Håber snart det her er overstået så du kan få afsluttet sagen på en ordentlig måde smiley

• #22   18. sep 2015 Fünke: Ja jeg forstår godt det kan være forvirrende, håber mit sidste indlæg kan hjælpe lidt... Det er nok ikke snart overstået, kommer vi i retten med dette kan det snildt tage et par år før der er en afgørelse, sådan noget her kan trækkes i langdrag smiley
    Men tak!

Its the munk: Ja, det er desværre dem smiley

CRTS: Tusind tak!! smiley

Michelle: Det må de nu gerne, men de gjorde det stik modsatte, prøvede at lyve om forskellige ting istedet, hvilket jeg heldigvis kunne modbevise med billeddokumentation!

• #23   18. sep 2015 Hvis man nu læser hele tråden kan man læse at beskeden fra dyrelægen var at Big havde fået en hjerneblødning og det ingen forbindelse har med operationen.. Det tror Jeanette selvfølgelig på (for man stoler jo på sin dyrelæge) og derfor er det den besked hun giver på HN..
    Samtidigt havde hun fået en del kritik på HN for at vælge at lade dem operere og derfor lagde hun måske lidt ekstra vægt på at det ikke var derfor, for at undgå visse personers fordømmelse..
    Men da først Bobber og derefter Trym også bliver syge, så er det jo tydeligt at der er noget andet på spil og en ny dyrelæge konstatere ved blodprøve at det er noget infektion/forgiftning.. Og det meldes jo så selvfølgelig ud derefter..
    Håber det hjælp med at opklare misforståelserne

• #24   18. sep 2015 Hold da op det kan tage lang tid! smiley Og ja, så var der lidt opklaring (jeg havde forresten læst hele tråden - men det var lidt forvirrende)

• #25   18. sep 2015 Signe: Næsten rigtigt, blodprøverne viste forgiftning og det var modparten selv der oplyste dette smiley
    De holdt så på gråbynke der var skyld i dette, men det kunne ankenævnet heldigvis konkludere var højst usandsynligt!

• #26   18. sep 2015 Jeanette: tjek smiley men Trym fik konstateret noget infektion ikke ?

• #27   18. sep 2015 Noget var der galt ihvertfald, kan ikke huske det præcist, men ejer har heldigvis stadig alle blodprøver der blev taget på ham....

• #28   18. sep 2015 Men nu sidder jeg så her og har self ikke alle detaljerne om sagen -men hvordan er infektion = dyrlægen har fejlet?

Jeg er med på at det er noget underligt noget at påstå at dødsfaldende skyldes en plante der dels ikke er giftig og dels næppe har været tilstede på Tryms fold osse.

Men OP indebærer en risiko for infektion -den kan self være opstået på dyrehospitalet (ikke usandsynligt når nu det er 3 heste på samme tid). Men dette er jo ikke (nødvendigvis) dyrlægens fejl.
    Ligesom det vel heller ikke er dyrlægens fejl, hvis gængse antibiotika-typer ikke slår infektionen ned.

Igen -jeg har ikke alle detaljerne, og det er ikke fordi jeg ikke kan se at noget er galt når 3 heste samtidig får sådan en reaktion, og jeg finder heller ikke en eller anden form for erstatnings-løsning urimelig, tværtimod.
    Men læser man TS's første indlæg, så lyder det som om dyrlægen har begået virkeligt grove fejl... og det synes jeg ikke umiddelbart jeg kan se at de har.

• #29   18. sep 2015 De har løjet, fejlbehandlet og nægtet al kendskab til at forgiftningen (sepsis) kunne stamme fra hospitalet... Det værste de lyver om er at mine heste skulle være installeret i rene/desinficerede modtagelsesbokse og efter operation flyttet i andre bokse... Det blev de ikke og det har jeg både billed dokumentation for og vidner på!

• #30   18. sep 2015 Men hvad er de forgiftet med ? Der syntes jeg der mangler klarhed over, for sepsis er jo blodforgiftning og det kan komme af flere ting bla bakterier, men hvordan vil man bevise at evt bakterier kommer fra dyrlægen/deres bokse og ikke fra stalden/opstaldningstedet hvor alle 3 heste har været efter operation ? Har forstået at alle 3 heste er opstaldet samme sted ? Men det kan være mig der har opfattet det forkert ?

• #31   18. sep 2015 Gitte: Det er jo så det vi skal i retten omkring.... Hestene stod på samme opstaldningssted, men i hver deres staldafsnit og ikke i nærheden af samme fold... Mine heste var allerede voldsomt hævede efter operationen, 2 dage inden de overhovedet kom hjem igen...

Tror ikke folk forstår hvor frygteligt dette er og at skulle svare på en masse spørgsmål, hvor svarene allerede findes i den tråd der er linket til, er sq, undskyld mig, ret drænende!

• #32   18. sep 2015 Jeg synes ikke der stod noget om det i tråden, og det var også derfor jeg var forvirret omkring afgørelsen af at dyrlægen var skyld i begge dødsfald? Men det kan selvfølgelig være at det skal holdes meget vagt ift. retten.

• #34   19. sep 2015 Ja og det er fair nok, men svarene er allerede til stede i tråden på HN....... Beklager jeg er kort for hovedet, men når man finder ud af folk render og lyver omkring sagen og mig som person, så er lunten kort smiley

• #35   19. sep 2015 Men ikke alle gider gå igennem alle indlæg deri. Det er trods alt et langt indlæg og med RIGTIG mange kommentarer smiley

• #36   19. sep 2015 Ja det er korrekt.... smiley

• #37   19. sep 2015 Beklager men jeg HAR altså tygget mig igennem HELE tråden på HN. Men sidder tilbage med flere spørgsmål end svar.

Det jeg har fået ud af det er at noget er gået galt og at det formentligt er gået galt allerede på klinikken eftersom alle 3 blev syge og alle 3 var der samtidig.

Men jeg kan ikke læse hverken her eller på HN, hvad de præcist er døde af, hvordan dyrlægen menes at have fejlet osv.

• #38   19. sep 2015 Michelle, det kan også være noget hestene allerede havde, som så er udbrudt efter operation. Selvfølgelig er man hævet efter en operation altid, jeg arbejder på en dyreklinik og benet efter en frakturaoperation er altid 2-3 gange større end det andet. Men det er jo noget Jeanette må vente med at få svar på, og informere os om.

Mit store spørgsmål er dog hvorfor dyrlægerne har skåret noget mere op end der bør, samt siger at såret til (big eller bobber??) den ene ser sundt ud og bare skal hele, når det tydeligvis ikke gør. Man kan se alt for meget ind til maven, og vævet ser i min optik, betændt ud.. Dét er mine spørgsmål omkring dyrlægen...

• #39   19. sep 2015 Vil erkende at jeg vælger at give penge til folk som er i nød. Ja det er da tragisk at have mistet sine heste, men noget erstatning kommer der vel fra dyrlægens forskning, samtidig med der jo også burde komme penge fra hestens forsikring.
    Dyrlæger er også mennesker, og fejl sker. Om end en infektion ikke nødvendigvis er dyrlægens fejl

• #40   20. sep 2015 Grafik: Nej, så længe dyrlægerne ikke vedkender sig fejlene, så kommer der ingen erstatning uden en retssag.

• #41   20. sep 2015 Erstatning fra dyrlægen kommer selvsagt kun hvis dyrlægen har lavet en fejl -der er jo altid en risiko ved indgreb, og dyrlægen skal jo ikke betale hver gang resultatet ikke er som håbet.
    Men hestenes forsikring (hvis de har sådan) vil vel blive udbetalt

• #42   20. sep 2015 De var ikke forsikret, så havde forsikringen allerede kørt en sag af sig selv med tanke på hele forløbet og 2 døde heste... Men det er ikke erstatningen for hestene jeg er ude efter eller mangler, jeg mangler retfærdighed og retten til at dele ALT der skete, blev sagt og gjort....

• #43   20. sep 2015 de kan vel ikke forbyde dig at fortælle forløbet -eller jo, din advokat kan self råde til ikke at lægge alle deltaljer ud ift en evt kommende retssag, og injurier er self heller ikke tilladt, men ingen kan da bestemme om du fortæller forløbet som du oplevede det

• #44   20. sep 2015 Det vil være dumt af mig at offentliggøre mere end jeg allerede har gjort..... Og det kommer fra en advokat, det lytter jeg selvfølgelig til smiley

• #45   21. sep 2015 Jeanette -og det er jeg helt med på... men så er det jo ikke dyrehospitalet/dyrlægerne der har givet dig mundkurv på... Sådan lyder det når du siger at du mangler retten til at dele det du har oplevet. Det må du jo gerne -det er bare lige pt ikke så smart at gøre pga en evt. retssag. Men du HAR retten til at dele din historie, den kan ingen altså tage fra dig.

Jeg kan godt forstå du gerne vil køre en sag, for der ER da noget ret mystisk ved at 2 heste dør og en bliver alvorlig syg, efter hvad der skulle være et mindre indgreb.
    Men ret skal osse være ret, der er ikke nogen udover dig selv (via din advokat) der har forbudt dig at dele historien

• #46   21. sep 2015 Operationen er altså ikke et mindre indgreb, man siger altså at det ikke er en kompliceret indgreb. Det er 2 vidt forskellige ting. Lige så vel som sterilisation af en hund ikke er kompliceret, men derfor kan der stadig opstå mange efterfølgende ting.

• #47   21. sep 2015 Michelle: Nej, det har jeg ikke, det vil være injurier hvis jeg delte mere end jeg har gjort og ikke har rettens ord for det er sandt/sket smiley
    Jeg afventer dog svar på om jeg må dele det fra ankenævnet, men tvivler, da sagen jo ikke er afsluttet og det vil være at skyde sig selv i foden at dele mere end tilladt/nødvendigt, for at stille andres nysgerrighed smiley

• #48   21. sep 2015 Jeanette -det kan altså aldrig blive injurier hvis du deler hvad der rent faktisk er sket... altså selve hændelsesforløbet. Begynder du at dele hvad du tror eller tænker at dyrlægerne har gjort, så KAN der blive tale om injurier altefter hvad/hvordan du skriver... Men hændelsesforløbet med de fakta du har sikkerhed for, kan ikke blive injurier.

Det sagt -jeg har faktisk ikke bedt dig om at dele noget du ikke vil. Tværtimod -jeg er jo helt enig med dig, i forhold til at det kan være usmart at dele "det hele" i forud for en evt. retssag.

Men at du kæmper for retten til at fortælle din historie e.l. er jo ikke helt korrekt -den eneste der har givet mundkurv på i den forbindelse er dig selv/din advokat...

Det er altså ikke manglende forståelse for dit valg om ikke at fortælle mere, men slet og ret at jeg synes det er lidt speget at udlægger det som om det er andre (læs: dyrlægerne) der har bestemt at du ikke må fortælle noget -du skriver det ikek direkte, men måden det er skrevet på, får det til at fremstå sådan.

• #49   21. sep 2015 Hændelsesforløbet er jo beskrevet i den tråd på hn som der links til længere oppe.

• #50   21. sep 2015 Michelle: Jeg skriver ingen steder at det er dyrlægerne der siger jeg intet må dele... Jeg vælger ikke at dele mere end det der står i tråden på HN, det er der en god grund til.... Håber på forståelse nu smiley

• #51   22. sep 2015 Jeg fik kendskab til sagen omkring det tidspunkt det skete - og jeg kender faktisk den uvildige dyrlæge der gik ind i sagen. Jeg sad nemlig med åben mund og polypper og læste tråden dengang. I kraft af at det var en dyrlæge jeg kendte så godt som jeg gør (jeg har kendt hende i 20 år - og hun lærte mig at ride) valgte jeg så at diskutere sagen med hende.

Lad mig sige det sådan;
    Når en anerkendt hesteklinik der har et sindsygt godt ry i hele Danmark for deres kompetencer siger, at sådan noget skal IKKE ske, så er der noget HELT galt.

Så jeg vælger i den her sag at tro på Jeanette.
    Jeg har ikke noget at bidrage med pga. min situation men jeg gjorde dengang, hvad jeg kunne, fordi jeg var sindsyt rystet over forløbet. Havde de erkendt de havde lavet noget lort så havde sagen ikke endt her.

Så udvis lidt respekt. En advokat tager ikke en sag medmindre der er en vis substans i den og nu ved jeg også hvem advokaten er - og hun er dygtig. Du er i de bedste hænder Jeanette.

• #52   22. sep 2015 Der mangler voldsomt mange informationer i indsamlingslinket smiley I burde samle hele historien der, hvis I vil have at folk hører den.

Men ganske forfærdeligt at begge heste er døde smiley

• #53   22. sep 2015 Tak Kia smiley
    Husk at det også hjælper at dele indsamlingen på ens FB, synlighed så vi kan nå hurtigt i mål og få advokaten igang... Og mange bække små, gør stor å smiley

• #54   23. sep 2015 Jeg ved hvordan du har det...... Har selv prøvet det, min pony overlevede bare. Dyrelægen stak forkert, ponyen gik amok fordi den havde så store smerter. dens ben healer aldrig igen. Dog har hun ikke smerter mere.
    Føler med dig!

• #55   23. sep 2015 Tak Caroline smiley

Indsamlingen er stoppet, der er penge nok til advokaten, da det ikke blev nær så dyrt som frygtet! Så nu skal sagen bare gå sin gang

• #56   23. sep 2015 Hvor er det dejligt at høre!
    Krydser fingre for, at mine små øre er med til, at give lidt retfærdighed. smiley

Kommentér på:
Skal dyrlæge fejl accepeteres? Indsamling til Big og Bobber's retfærdighed!

Annonce