2.696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

smed fejl, hvem skal betale? smed fejl, hvem skal betale?

hej
har været så uheldig at den smed der har skoet min 4 års, har skåret ham skævt plus sat ham helt ned i dragterne, hvilket vil sige at han nu står halt på 3 mdr. havde først en dyrlæge ude der bad smeden sætte den op igen og han lage så også en anden form for sko på ham ( bred i den ene side og alm i den anden) dette mente han var løsningen.
efter ca 14 dage var den stadig halt og besluttede mig for at køre den til ribe dyrehospital. her fandt man så ud af, at når man punkt bedøvede hesten var den halt på begge forben. de var ret sikre på at det var fordi den havde været skåret helt ned og også dobbelt klikkede.

Men har jo ikke andet end dyrlægens udsagn og den nye smed der nu har været og ligge eggbarsko og såler på. Har ingen billeder af da han havde skåret den ned på dragterne og stå.

Det skal siges at det er første gang han har beskåret hesten, da jeg er ny tilflytter. men som sagt er det snart 3 mdr siden dette skete og den pågældende smed har ikke selv opdaget at der var noget galt.

Nu er min problem stilling så, kan man tillade sig at kræve at han skal betale for alle de udgifter jeg nu får mig pga denne fejlbeskæring?

hvis han ikke går med til dette hjælper det så at klage?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smed fejl, hvem skal betale?
  • #1   27. jul 2014 Tror faktisk at jeg har set din hest... Var der en pige med dyrelægen første gang?
    Mener at en smed skal have sådan en forsikring som dækker de fejl han laver. Så jeg ville undersøge det! Men jeg synes godt at du kan forlange at han skal betale! Det er hans fejl smiley

• #3   27. jul 2014 hmm nej der var kun en dyrlæge den dag smiley

• #4   27. jul 2014 Okay. Det kan være det bare er noget der minder om så smiley

• #5   27. jul 2014 Hvis han er autoriseret, så burde det kunne dækkes smiley

• #6   27. jul 2014 det er han, skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg griber det her an, er heldigvis ikke noget jeg har prøvet før smiley

• #7   27. jul 2014 Hvis ikke du kan dokumentere det dårlige smedearbejde er det jo lidt svært at gøre ret meget ved det.

men prøv at læse her: http://www.hovpleje.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=123

• #8   27. jul 2014 Hov ser først nu at det er 3 mdr siden den dårlige beskæring -så tror jeg helt ærligt løbet er kørt. Man skal jo altså klage over fejl indenfor rimelig tid efter de opdages, og 3 mdr senere kan vidst ikke kaldes rimelig tid

• #10   27. jul 2014 Jeg syntes du skulle snakke med smeden om det . Han har jo vidst ret hurtigt at det ikke var ok .

• #11   27. jul 2014 Smeden bør have en forsikring der dækker ??

• #12   27. jul 2014 Har du fortalt smeden at den var halt og alt det efter kort tid ?? hvis du ikke har været henne og fortælle smeden den var halt efter han havde været der og fortalt hvordan dens hove så ud..
    Ja så tror jeg ikke du kan gøre meget når nu det er 3måneder siden..

• #13   27. jul 2014
    Det skulle der have været gjort noget ved for tre måneder siden, ikke nu.

• #14   27. jul 2014 jeg vil tro at det er alt for sent at gøre noget ved nu. medmindre du har snakket med smeden..

• #15   27. jul 2014 smeden så på den allerede første uge den var halt og jeg gjorde ham opmærksom på at den stod meget lavet i forhold til hvad der plejer. det er også ham der lagde den første omgang sko som efter hospitalets udsag ikke var til nogen gavn for ham. så han har fået af vide fra starten af at den er halt og han fik også at vide at jeg ville køre den på hospitalet, hvilket han mente var for tidligt og at den bare skulle have noget tid.

• #16   27. jul 2014
    Der skulle have været dokumenteret med billeder af hoven fra start, da det nu hvor hoven har ændret sig er svært og bevise. Du kan forsøge og snakke med dyrlægen og hospitalet om de vil hjælpe dig og støtte dig i en sag, men det kan være svært og det kræver du vil lave en sag ud af det.

• #18   27. jul 2014 de siger at han pga af denne beskæring, hvor han er sat helt ned har overstrakt hans sener i begge forben, han har aldrig før haft nogle former for problmener med benene eller hovene. men efter min mening skærer man heller ikke en hest helt ned når den fra naturens side står pænt og normalt oppe og slet ikke i et huk. det er første gang den pågældende smed har haft min hest og nu også sidste.

• #19   27. jul 2014 Det kan jo ikke nytte noget at du ikke snakker med smeden !

• #20   27. jul 2014 snakker da også med smeden ? men syntes da det er svært at skulle sige til ham at jeg syntes at han må tage denne på hans skuldre, hvilket jeg har en mistanke om at han ikke vil gøre

• #21   27. jul 2014 spørgsmålet er vel om du vil lægge de 1500kr og lave en sag, velvidende at hvis ikke du vinder, så får du ikke de 1500 retur.
    -men du kan jo ganske enkelt prøve at tage kontakt via det link jeg lagde ind, og høre hvad de siger og om de mener at dyrlægens ord er nok.

Men som jeg læser det der står i linket, så skal hovene besigtiges ret kort efter den dårlige beskæring, og i så fald står du jo ret dårligt.

men hvis ikke du har snakket med smeden om konsekvenserne af den dårlige beskæring så er det jo ligesom der du er nødt til at starte -man kan i hvert fald ikke få erstattet noget, hvis ikke man ytrer ønske om det

• #23   27. jul 2014 da du har haft både smeden og dyrlægen med ind over lige fra starten, tror jeg du har en god sag.
    Men det kræver nok at du kan få dyrehospitalet til at brkræfte overfor hans forsikring at det er hans beskæring der er skyld i haltheden.

Prøv at kontakte dyrlægen for de ved hvordan fremgangsmåden med sådanne ting er , de har sikkert prøvet det masser af gange.

Tina j : Der er MEGET forskel på at ændre en benstilling på et føl og en voksen hest!!. man må ikke bare gå ind og ændre så radikalt på en voksen hest`s benstilling!.

• #24   27. jul 2014 Jeg forstår dig godt, jeg har også været meget autoritets tro og ville ikke blande mig i smedens arbejde . Det gør jeg så nu, vil ikke finde mig i en halt hest og betale 500 kr. for det .

Du kan jo bare spørge om han er forsikret ? Hvis han er, så er det jo så nemt som det kan blive . Hvis ikke kan dyrlægerne sikkert hjælpe med råd hvad du så skal gøre .

• #25   27. jul 2014 jeg ved han er reg beslagsmed, så han må være forsikret, men må få en snak med hospitalet også,han skal op til tjek den 6 smiley

• #26   27. jul 2014 Hoppedullen -det er vi skam enige i. Det var blot fordi jeg gik udfra at TS havde snakket med smeden om det.
    Det har hun så ikke, og så er det da der jeg ville starte. Smeden kompenserer jo i hvert fald ikke, hvis ikke man ikke snakker med ham om det, osse selvom det sikkert kan være en ubehagelig samtale at se frem til

• #28   27. jul 2014 Jeg har haft en klage sag mod en reg. Smed. Vandt den og fik klage gebyret retur.

Men de økonomiske omkostninger, jeg havde i forbindelse med smedes dårlige arbejde, har jeg ikke fået refunderet af smeden.

Han nægter trods afgørelsen. Så selvom du står med en vundet sag, er det ikke ens betydende med at smeden vil betale

Kommentér på:
smed fejl, hvem skal betale?

Annonce