{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Frustration over fejl fra dyrlæge. {{forumTopicSubject}}

Puha ved ikke hvor jeg skal begynde, er så frustreret. nå men jeg kan jo starte fra begyndelse søndag den 12 maj, kom et bette føl til verden. gik fint, og vi ventede på at efterbyrden den gik. desværre knækkede hoppen efterbyrden ved at træde på den. og da vi havde lånt en folealarm af en dyrlægen som vi skulle aflevere tilbage, tog vi efterbyrden med for at hun kunne tjekke den, hun mente at den var hel men hun kunne ikke garantere noget. min mor spurgte derfor om vi skulle have dyrlæge ud for at tjekke hoppe, hun mente at vi godt kunne vente til dagen efter altså 24 timer efter dette var sket. så vi venter selvfølgelig da vi regner med at når man spørg en dyrlæge så ved de hvad de snakker om. dagen(mandag) efter kommer dyrlægen, og vi står nu med en hoppe som har 41 i feber og med børsbetændelse, vi spurgte indtil forfangenhed, men det mente dyrlægen ikke hun ville få da hun nu var sat i behandling. hun bliver skyllet de næste 3 dage, og på 3 dagen(onsdag) begynder hun at tage benene ind under sig, da dyrlægen lige skulle se hvordan hun løb rundt ude på folden. hun får derfor behandling mod forfangenhed(fina dyne) og der bliver nu skyllet ben hver 2 time, en halv time af gangen. hun var så på fina dyne i 4 dage(indtil lørdag) og derefter har hun været på dinalon(staves) i 6 dage hun er nu ikke på smertestillende længere, og skulle egentligt have taget røntgen i dag, men dyrlægen synes der var for meget puls på benene endnu, til at gøre det, og skal derfor i røntgen på næste onsdag, dyrlægen har givet 50/50 chance.

Det jeg er frustreret over, er det med man får noget af vide fra en dyrlæge som man regner med har viden indenfor sygdommen, og så sker dette, den dyrlæge der er på , har sagt at hvis det var taget på dagen, var dette nok ikke sket...

Håber i kan forstå det jeg skriver,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration over fejl fra dyrlæge.
  • #1   29. maj 2013 æv hvor en træls oplevelse.. Jeg håber det bedste for jer..

Desværre tager dyrlæger jo også fejl og jeg har selv lært, at det er bedre at følge sin egen mavefornemmelse, når det kommer dertil..

Dyrlægen skulle gerne have en forsikring, der dækker sådanne fejl, så prøv lige at tjekke op på det.. Det er jo ikke fair, at I skal betale alt det ekstra arbejde der sker nu..

• #2   29. maj 2013 Stakkels hest! Kan simpelthen blive så vred når sådan noget sker.. Men, ja.. Dyrelæger er jo også mennesker, som kan begå fejl..
    Forstår dog fuldt ud din frustation, og håber hun kommer oven på igen!

• #4   29. maj 2013 Bettemus:
    Det er fordi at der stadig er en del af efterbyrden inde i hoppen.. Den skal komme ud indenfor 24 timer efter foling, kommer den ikke det, skal dyrlægen tilkaldes, da de ellers så og sige "rådner op indvendigt".. De kan blive forfangen af en øget produktion af et stof, der udskilles ved disse processer, mener jeg

• #6   29. maj 2013 ja de er jo også mennesker, så det ved jeg de kan, men synes bare denne fejl er så træls når den kan koste hestens liv. efterbyrden er (moderkagen) og hvis ikke det hele er kommet ud, kan hoppen få livmodersbetændelse/børsbetændelse og den kan blive forfangen pga infektionen.

• #7   29. maj 2013 Forstår godt din frustration, men det er også vigtigt at huske på t dyrlæger kuner mennesker. Og det er menneskeligt at fejle. Dyrlægen synes da med garanti heller ikk det er fedt det er gået sådan, men kan jo være hun med sin erfaring ikk mente der var grund til bekymring.
    I 2006 stod je også med forfangen pony og her gik der omkring 6 uger og 3-4 dyrlæge besøg før dyrlægerne fandt ud af at ponyen var forfangen. Jeg bandede og svovlede også de andre dyrlæger langt væk, men de er trodsaæt kun mennesker.
    En anden dyrlæge sagde min nuværende hest havde kodeledsbetændelse på hf, det viste sig så senere det var 1 mulugvis 2 revner i den dybe bøjesene.
    Irriterer over ham -ja. Men han behandlede ud fra de mange sager han har haft med samme halthed samt forløb.
    Forstår som sagt godt du er frusreret for fejl i den grad burde ikk kunnem ske, menhvad derkangå galt det går galt.

Krydser fingre for din hestbkommer sig!

• #8   29. maj 2013 mange tak... ja jeg ved at de kan lave fejl, det kan alle mennesker.

• #9   29. maj 2013 Men tror da også men er lidt frustrere over hele situationen, for hvis vi nu bare have spurgt hende der normalt kommer hos os, så havde hun da været kommet med det samme, og så kan man da ikke lade være med at føle sig lidt skyldig.

• #10   29. maj 2013 som sagt, så forlang at deres forsikring betaler de ekstra udgifter..

Jeg håber at hesten overlever..

• #11   29. maj 2013 Tak.

• #12   29. maj 2013 min nabos hoppe blev også en dag dårlig ude på folden.. hun havde lige smidt tvillingeføl i 5. måned mener jeg og så stod hun pludselig meget syg..

Det viste sig at der stadig lå rester tilbage inde i hoppen, som gav infektion og gjorde hende så syg.. Hun var tæt på at miste livet og var indlagt i over en uge, hvor hun blev skyllet dagligt.. De frygtede også at hun blev forfangen, men hun klarede det heldigvis og har også sidenhen fået føl igen uden problemer..
    Det slim der kom ud af hende var helt grønt og det stank.. føj for den da... Hesten kunne knap nok stå på sine ben..

• #13   29. maj 2013 Det er noget forfærdeligt noget sådan noget børsbetændelse. diosa havde dog ikke synlige symptomer, hun havde bare feber. men var ikke dårlig på nogen måde ellers.

• #14   30. maj 2013 Man kender sin hest bedst selv, men underligt at dyrlægen ikke tjekker det med det samme!

- Der står en betalende kunde og siger de tror der er noget galt med hesten, så skal dyrlægen altså komme ud!!

• #15   30. maj 2013 Det er selvølgelig rigtig træls. Men hvis i havde taget dens temperatur på dagen havde i jo fundet ud af den havde feber også havde dyrlægen jo helt sikkert reageret anderledes. Mener ikke det er dyrlægens skyld smiley
    Men forstår godt det er rigtig træls. Har selv stået med en syg hest i flere måneder hvor dyrlægenerne ikke rigtig kunne finde ud af vad han fejlede, han har været på penicilin af 6 omgange hvor den sidste nu er på 3 uger - men ja bebrejter ikke dyrlægerne for noget, de kæmper jo smiley

• #16   30. maj 2013 Det er så derfor, at man altid skal få sin hoppe og sit føl tjekket af dyrlægen, hvis ikke folingen er forløbet lige efter bogen.
    I mine øjne er der her sket fejl på begge parter, du burde vide, når du får føl, at når hele efterbyrden ikke er kommet, så kræver det dyrlægens tilstedeværelse for at få resten af efterbyrden ud, da hoppen ellers bliver hundesyg. Efterbyrden tager man aldrig med til dyrlægen. Den ser dyrlægen igennem hos hoppeejer i forbindelse med at føllet får følsprøjten indenfor få timer efter folingen.
    Ja det er gammeldags at give følsprøjte, det ved jeg - men der er flere og flere, der oplever at deres føl får infektioner i gamle dage kaldet følsyge, og det er et fåtal, der overlever følsyge, så jeg er et af de gamle levn, der stadig giver mine føl imod følsyge, hver gang vi får et føl. Og det har helt sikkert en effekt. Samtidig har du dyrlægen fysisk tilstede til at tilse hoppen og gøre det nødvendige, hvis det er påkrævet.
    Dyrlægen her burde sørme også vide, at i ikke skulle komme slæbende med efterbyrden !!

• #17   1. jun 2013 Vores føl har aldrig fået sprøjter, og dyrlægen har aldrig nævnt at det har været nødvendigt. vi har flere gange fået tjekket efterbyrden, og dette har dyrlægen aldrig sagt noget til.

hesten har haft det fint og opført sig normalvis, og derfor har vi da ikke lige tænkt på at tage temperaturen, det var dagen efter den have feber, da dyrlægen var der.. derudover regner man jo med at dyrlægen ved bedst. og ja dyrlæger kan sagtens fejle da de også er mennesker, det ved jeg udemærket godt som jeg også har skrevet tidligere. men synes det er en lidt grov fejl, da det kan koste hesten livet, hvis ikke man er sikker bør dyrlægen sende en videre, i stedet for at sige noget, man ikke er sikker på.

• #18   6. jul 2013 Diosa er i dag den 6-7 blevet aflivet, vi kunne ikke vi har gøre mere. vi har kæmpet og kæmpet for at hun skulle overleve..

• #19   6. jul 2013 R.I.P Diosa du var vores stjerne, vi vil aldrig glemme dig.

Kommentér på:
Frustration over fejl fra dyrlæge.

Annonce