{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Gammelt ordsprog {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg sidder her og har læseferie, og er i gang med at lave min dansk synopse til mundtlig dansk. I min valgte novelle er jeg stødt på et ordsprog eller talemåde som lyder: "Og det røber sig altid i Slusk, naar man rigtig synker."
Har prøvet at google det, men har ikke fundet noget svar på hvad det betyder, så jeg tænkte om nogle af jer kloge mennesker ved hvad det betyder? smiley

Hilsen Anna!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammelt ordsprog
  • #1   10. jun 2014 Sikker på at det er sådan det står? For det lyder ikke helt logisk smiley
    Plejer ellers være ret god til ordsprog og den slags, men desværre ikke lige det her.

• #2   10. jun 2014 Jep er helt sikker! Her er lige lidt tekst inden ordsproget smiley :

"Nu og da kom der jo bekendte paa Besøg. De havde vel deres Anelser, og nogle af dem havde lige saa skarpt et Blik som Karbidlygten. De saa i al Hemmelighed Børnenes Øren efter. Jo, Ørerne var rene, Tøjet bødet. De kikkede i Smug under Familiens Træsko. Jo, de var vel- holdte og nyskoede. Det saa nok ikke allerværst ud for Familien. Det var i hvert Fald en meget pæn Fattigdom. Og det røber sig altid i Slusk, naar man rigtig synker."

• #3   10. jun 2014 Godt lige at få det i en sammenhæng smiley
    Tror det betyder noget i retning af, at man først ved hvad folk er værd, når de når bunden eller sådan noget.

• #4   10. jun 2014 Jeg tror det menes med at det røber sig i sjusk når man er fattig og det kammer over.. Feks. at man ikke går op i de små detaljer som rene øre, huld under træskoene osv. smiley

Mvh TT

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #5   10. jun 2014 Årg Agerhønen smiley jeg elsker både den og Martin A. Hansen smiley

• #6   10. jun 2014 uordentlig skødesløs tog det på Google hvad betyder slusk så kommer et frem smiley som gammel ordsprog der står også noget med påklædning

Kommentér på:
Gammelt ordsprog

Annonce