Flytte eller ikke flytte? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver herinde, da vi slet ikke kan beslutte os om, om vi skal flytte til en anden by, eller ej. Selvfølgelig kan i ikke bestemme for os, men vi vil gerne se hvad i ville gøre, og om i kan se om fordelene dækker over ulemperne.
Vi bor lige nu i en lille lejlighed i Sønderborg, så vi skal flytte i noget større uanset hvad, også selvom vi skulle vælge at blive i Sønderborg.
Sagen er den at jeg skal starte på uddannelse til august i Gråsten, hvor min hest og så står. Her er der rigtig mange fine store billige lejligheder hvor man må have hund, som vi skal have inden så længe. Det er tæt på min kærestes læreplads også, og min mor bor også rigtig tæt på Gråsten. Så vi overvejer at flytte hertil, da det ville være det nemmeste for os begge på grund af uddannelse, min mor og familie, hest og det hele.
Men hele vores vennekreds er i Sønderborg, og hverken min kæreste eller jeg har bil, så der ville der skulle tages busser, og det er jeg ikke ligefrem en stor tilhænger af. Vores vennepar ses vi med hver dag, og det ville jo så desværre skulle stoppe. Vi kan også rigtig godt lide at gå i byen i weekenderne, og det ville jo så også blive mindsket rigtig meget. Der går busser til min skole, min kærestes læreplads og der er ingen problemer der.
Her kan vi nok ikke finde en lejlighed hvor man må have husdyr, det er i hvert fald svært til rimelige penge.
Hvad ville i gøre her?
Flytte tæt på hvor i skulle starte i skole, tæt på jeres familie, et sted i må have hund, men hvor jeres venner ikke boede og i ikke bare lige kunne smutte på gågaden eller i byen en aften?
Eller blive boende tæt på jeres venner, uden hund, en halv time i bus fra skole og læreplads, men i så har meget mere frihed med byen og så videre?
Jeg ved godt at Gråsten og Sønderborg er rimelig tæt på hinanden, 20 km eller sådan noget, men det har meget at sige når ingen af os har bil, og vi skal være afhængige af busser, og specielt jeg ikke gider det.
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
Det havde jeg nok valgt.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
feb 2011
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
Så må man skære ned på sine byture…. Ellers skal man lade være med at få hund - det er ikke fair at få sig et dyr hvis tiden ikke er til det.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
feb 2011
I weekenderne er det jo ikke fordi vi render i byen konstant, det ville jo også stoppe når vi fik hund, men en hund kan sagtens være alene hjemme i de fire timer man måske lige er i byen. Ellers er man for pylret da.
feb 2011
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
feb 2011
apr 2011
Noget helt andet er at ofte når man må have en hund i en lejlighed, så er det kun en lille hund der er tilladt.
Noget tredje er at store hunde og trapper ikke rigtig er den bedste kombination, så det skal der nok også tænkes over.
feb 2011
Vi er bare ikke til små hunde? Alt under knæhøjde er ikke en hund. Så du mener ikke, at en hund kan bo på 60 kvm? Det tror jeg nu godt den kan.
Og fordi at jeg er helt forelsket i forældrene, jeg ved hvor de kommer fra meget godt og så videre
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Jeg var flyttet. Det er jo også muligt at få nye venner og hvor tit tager i ind og køber andet end dagligvarer? Man kan jo tage bussen ind og shoppe.
Og hvis i er rigtig gode venner, så gør det ikke noget, der er noget afstand og at man ikke ser hinanden hele tiden
feb 2011
aug 2006
Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
Når det så er sagt, synes jeg på dine svar i denne tråd det virker som om at du helst vil blive - og hvis det er tilfældet, så er det da det, I skal
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Ridning med hjertet: hvad er der galt i at have eb stor hund i en lejlighed?
apr 2011
Men hvor langt er i med at finde lejlighed? Det hele skal jo passe sammen, og det er bare ikke altid let. Kan i finde en lejlighed i har råd til, i stueplan, hvor i må have (stor) hund?
Og ja - en "rigtig" hund er en stor hund, er på papiret selv ejer af en grand danois x labrador blanding, som dog ikke bor hos mig, da jeg netop bor på første sal, til gengæld render jeg hver dag rundt med udlejeres skønne weimaraner, som heller ikke er helt lille, så jeg forstår lysten.
Får hunden det optimalt både fysisk og psykisk (bliver udfordret), så go for it - men ved anskaffelsen af dyr skal man altid tænke over det en ekstra gang ("min" hund er forresten fra internat, da tidligere ejere fandt ud af at den var for stor en mundfuld)
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
Busserne køre begge veje.....
jeg mener uddannelse skal vægtes lidt højere end venskaber....
feb 2011
apr 2011
(Og nej, jeg kender ikke rigtig til Gråsten :o)
Nu har jeg læst dit start indlæg igen og det lyder til at hvis i vil have hund, så bliver det i Gråsten, da i så vil have råd til lejlighed hvor i netop må have hund.
feb 2011
I Gråsten må du nærmest have husdyr i alle lejligheder, det er virkelig en stor forskel! Og vi har allerede kig på en, i stuen med husdyr tilladt på 70 kvm
apr 2011
Men jeg kan heller ikke undvære dyr, så der havde jeg slet ikke skulle vælge, hehe.
Men held og lykke med at finde den rigtige lejlighed!
feb 2011
Tusinde tak!
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Hvor længe har du været sammen med din kæreste? og hvor gammel er han?
Hvad har i af indtægter? For det er dyrt at have hest og stor hund, nok også for dyrt, hvis du kun får SU, det er ikke mange penge, når man er under 21.
Det lyder lidt som om i har travlt med at blive voksne, og have et voksent liv, med alt hvad det indebærer.
Jeg siger ikke, at i ikke må få de ting i gerne vil have. Men i skal bare huske at tænke over hvad det koster, så det ikke går ud over jeres ungdom.
feb 2011
Min kæreste fylder 20 i år. Vi har været sammen i lidt over et halvt år, dog er det ikke første gang.
Jeg betaler ikke hesten, det gør min mor da det er en familiehest, men jeg er fuldstændig klar over udgifterne på den, også på en hund da vi har haft hund altid.
Nu har jeg levet et voksent liv siden før jeg blev konfirmeret, og det samme har han. Vi er skam klar over det hele
Flytte eller ikke flytte?