{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Flytte eller ej? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har fået tilbudt en lejlighed på gården hvor min hest er opstaldet.
og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.

min nuværende lejlighed er stor og ny-renoveret. men den den er i en boligblok i et lidt socialt belastet område. det er ikke slemt, men der er noget larm og uro. Selve lejligheden er jeg glad for. naboerne knap så meget..

Lejligheden på gården er noget mindre og er i det gamle stue-hus. badeværelset ligger i stue-etagen, mens resten er på 1 sal. der er et ældre men brugbart køkken (der er et stort nyt fælles-køkken i huset også)
den er ca 1500kr billigere end min nuværende lejlighed.
Ejeren af gården er kunstner og har undervisning/kurser og galleri i stue-etagen, så der er en del liv i huset. Der bor to andre i huset(den ene er en barndoms-veninde) og så bor ejer og datter i det nye hus.
jeg er i forvejen en del med i det sociale liv på gården (fælles-middage og udflugter)
der er ikke tv og internettet er ikke ret godt.

jeg får lidt længere på arbejde, men til gengæld har jeg hesten lige uden for døren.

Hvad tror i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte eller ej?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   6. feb 2019 Gør hvad du føler giver mest mening for dig..

Det kan kun du selv finde ud af smiley

• #2   6. feb 2019 Stil alle plusser og minusser op overfor hinanden ved hver bolig - den med flest plusser er den du skal gå efter? smiley

Det er svært for os at råde; kun du ved hvad der vil være mest optimalt for dig. smiley

• #3   6. feb 2019 Det tror jeg ikke nogen her inde kan fortælle dig. Hvad føles rigtigt for dig?

• #4   6. feb 2019 Som de andre skriver, er det jo enormt personligt.
    Men jeg ville nok ikke umiddelbart gøre det. Jeg ville være nervøs for, hvor meget staldansvar jeg ville få - selvom det måske ikke er aftalen, er det oplagt, at du lige hjælper til med diverse. Det er selvfølgelig også fint til en vis grænse, men den grænse kan være enormt svær at finde for begge parter.

• #6   7. feb 2019 Selvfølig skal du da flytte smiley
    Det er dejligt bare lige at kunne gå ud af døren og se til sin hest. Om du skal køre på arbejde eller ud til hesten hver dag, gir vel det samme. Måske sparer du lidt i benzin, da det jo ikke er hver dag du arbejder og nogle gange kører du jo også i stalden 2 gange. Så der er både tid og benzin at spare ved at flytte.
    Selvom der er kusister nogle dage i ugen, larmer de ikke ret meget. Der er meget mere ro her end der hvor du bor nu.
    Og hvis du vil have lidt "alone time", så går du bare ind til dig selv, der er ikke nogen der kommer rendende i tide og utide. ALDRIG!
    Og hvad angår stald ansvar. Så er det nøjagtigt det samme som du har nu. Det du har lyst til og ikke mere. Ingen forpligtelser overhovedet. De står i min kontrakt, så dem kommer du ikke til at hænge på.
    Så du kan godt se at få den lejlighed sagt op og flyt herud smiley

• #7   7. feb 2019
    Ja, alenetid er også en væsentlig ting at tage i betragtning. For det er vigtigt for mig at have tid til at lade op for mig selv jævnligt. men jeg har indtryk af at jeg bare kan gå op til mig selv, hvis jeg vil have fred.

Og stald-arbejde bliver vel som jeg har lyst til.. Som Jannie B skriver (hun bor der allerede, hvis i var i tvivl smiley ), så ligger det i hendes kontrakt og der vil ikke være noget i min.

hvis det ikke skal være lejligheden på gården, så bliver jeg boende hvor jeg gør nu. jeg er ikke desperat efter at flytte.

men der er store plusser og minusser for begge dele.
    Min nuværende lejlighed er større og mere "luksuriøs" end den på gården. men den på gården har stor lækker have og ligger naturskønt (egen sø, vandløb, fredet eng og mini-skov), samt der er roligere.

selvfølgelig er det kun mig som kan tage beslutningen, men jeg synes at det er svært smiley

• #8   7. feb 2019 Jeg kunne sagtens have fundet på det, hvis det var mig (og jeg var single). At have hesten lige uden for døren - og så endda uden de forpligtelser, der normalt hører til at have hest hjemme - ville være et gigantisk plus i min bog. Og lækre udendørs arealer oveni. Ja tak.

Jeg har også et stort behov for alenetid, men når du nu har din egen lejlighed på gården alligevel, så burde det vel ikke være et problem? Du kan vel bare sige det til dem, du bor sammen med - når du går op til dig selv og lukker døren, så vil du gerne være i fred.

• #9   7. feb 2019 Jeg ville have gjort det lige på stedet. Miljøet lyder for mig dejligt.

Kommentér på:
Flytte eller ej?

Annonce