{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Flytte eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Er kommet en rigtig øv situation mht til opstaldning.

Står ude på den her gård, hvor der er en lille pensionær stald med 10 heste.
Stalden ligger MIDT ude på landet, rimelig langt til alt, og især langt fra hvor jeg bor..
Det er dog ikke så slemt, da jeg ikke behøver at tage derud hver dag, da de bliver passet rigtig godt af hende der har stalden.
Og generalt ELSKER jeg bare at stå ved hende, jeg stoler virkelig bare på at hun gør det ordentligt, og hun har hest præcist på den måde som jeg selv ville gøre det osv..
Der er dog ét problem.
Vi har snart stået derude i 5 måneder, og i starten blev min basse sådan tyrraniseret af en af de andre heste ude på folden.. Han var virkelig ond ved ham og han kom ind hver dag med nye bidmærker, og han trådte sine sko af heletiden, fordi han skulle løbe for sit liv fra den der skide hest..
Så kom der heldigvis en ny hest som satte skik på galskaben derude, og alt var fred og idyl, men nu er den der onde hest begyndt igen! Fordi den 'nye' hest blev solgt..
Der er kommet rigtig meget ondt ud af at han tabte sine sko heletiden, og nu er han heldigvis blevet rask igen..
Men nu tør jeg næsten ikke ligge sko på ham igen, for er så bange for at det samme skal ske igen.. Jeg kan heller ikke ligge dækken på ham, fordi jeg er bange for at det skal give mere anledning til uro (han er den eneste der får dækken på).
Så nu er jeg helt i tvivl - skal jeg finde et andet sted ? - har pt 3 steder som jeg kunne flytte hen, skal faktisk ud og kigge på et imorgen..
Men synes bare at min stakkels dreng er blevet flyttet lidt for meget på det sidste /:
- skal jeg hellere vente, og håber at det går over når der kommer en ny igen?

Hvad ville i gøre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte eller ej?
  • #1   29. sep 2010 hvis din hest ikke er glad ville jeg flytte den.. det vil jeg mene er det vigtigste..

• #2   29. sep 2010 hm ja det tænker jeg også lidt ...
    Som sagt skal jeg ud og kigge på et sted imorgen.. Men har det bare så dårligt med at skulle flytte ham endnu engang, men du har nok ret, det er bedst at han får det godt ..

• #3   29. sep 2010 kan han ikke bare kommer på en anden fold??

• #5   29. sep 2010 Hvis ikke der er mulighed for han kan gå på en anden fold, ville jeg klart flytte den.

Jeg har selv lige oplevet noget liggende. fik ny hest i sommers og især en hest i flokken blev ved at være efter hende, der endte det med min blev sparket og måtte sys. desværre troet dyrlægerne så benet var brækket så hun skulle opereres og indlægges. hun blev indlagt det viste sig dog at benet heldigvis ikke var brækket, og efter mange undersøgelser fandt de betændelse i en kirtel i skulderen, hun stod i 100% boksro i 8uger, vi er nu igang med en laaang genoptræningsperiode. det har været virkelig hårdt og aldrig om jeg vil at min hest skal igennem dette maridt igen.

om jeg så skal flytte hende 10 gang for at undgå det så gør jeg det.

• #6   29. sep 2010 ja det gør også bare så ondt at se på!
    Det var i lørdags at den nye blev solgt og da jeg lukkede ham ud alene til flokken der så begyndte den onde hest bare med det samme igen!
    Og min stakkels dreng stod bare uforstående og kiggede på den onde som jo havde været ligeglad med ham i snart 3 måneder, og så begyndte det bare pludseligt igen..

HADER bare den hest, den er virkelig så ond!

Men det er åbenbart ikke en mulighed at dele flokken op, for så tror jeg at opstalderen havde forslået det.

• #7   30. sep 2010 prøv og snak med dem om det ekke er muligt (måske har de ikke set det som et problem og har derfor ikke delt dem op).

der hvor min står er det nogen der mente min også bare kunne lade være at gå hen til de andre på folden (skal så lige siges at hun gik lige så roligt hen til de andre og altid flyttet sig for med, smasket og underkastet sig, og alligevel blev specielt en ved at være efter hende og det endte galt). Nu går min så på en lille fold alene (dyrlægens order pga genoptræning), de første dage turde hun slet ikke gå hen til hegnet ind til de andre. hvad der har sket hende har helt sikkert ikke været sjovt når hun ikke engang tør prøve og hilse på de andre.

Kommentér på:
Flytte eller ej?

Annonce