{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Flytte hesten eller ikke??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har min hoppe stående hjemme på mine forældres gård, der har hun stået med sin mor siden hun var nogle mdr gammel. De har aldrig været væk fra hinanden og er MEGET afhængig af hinanden.

Der er kun et stykke af folden jeg kan ride på, og med det her møg vejr vi har er den jo fuldstændig våd og smadret. Så jeg har overvejet at flytte hende til at sted med hal og en ordenlig udendørs bane. Jeg er nemlig i gang med at tilride hende, og kommer ingen vejne når vi ikke kan ride hver dag.

Mine forædre mener det er synd at skille dem ad, og at de ikke kan undvære hinanden.
Min hoppe har kun været i trailer en gang, og hun er ikke vant til nye omgivelser.

Er det forkert at flytte hende? Jeg mangler bare så meget at komme til at ride "rigtig"
Overvejer også at finde en ridehest mere, og så vente til bedre vejr med min hoppe.... Men ved ikke lige om økonomien tillader det.....

Hjælp....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hesten eller ikke???
  • #1   23. aug 2010 nej hesten har kun godt af at blive adskilt fra sin mor, så den kan begynde at "blive voksen"..

jeg ville klart skille dem ad, og mener at det burde have været sket for længe siden.

heste er altid afhængige af hinanden hvis de ikke går sammen med andre. så self er det synd at skille dem ad, men det ville være rigtig godt for din hest, at komme til at stå på egen ben

• #2   23. aug 2010 Det er da vidst mere din mor der ikke kan undvære den lille hest smiley

De kan da sagtens undvære hinanden, så længe hoppen ikke kommer til at gå alene selvfølgelig smiley

• #3   23. aug 2010 tænker lidt at det måske er en god idé du kunne jo starte med at skille dem ad lidt af gangen og så flytte den så du kan komme igang når du syntes de er klar..

jeg tror nemlig det er en dårlig idé at gøre ligepludselig for det ville nok være en for stor omveltnig for dem begge..

• #4   23. aug 2010 Jeg har en haflinger plag som den anden hoppe vil ku gå med hvis jeg flytter.
    Tror da også at min hoppe har godt af at lære at stå på egne ben. Hun er meget afhængig af moderen. Kan ikke engang ride op af vejen uden de begge vrinsker og skaber sig...

• #6   23. aug 2010 Hvordan ´skal jeg gøre det? Altså vælge en dag, og så flytte hende? Og hvordan bagefter?? Tænker skal jeg lade dem begge stå i deres bokse og lade dem vende sig til at de ikke er sammen?

• #7   23. aug 2010 Seperate indhegninger, at de ikke står ved siden af hinanden osv osv..

• #8   23. aug 2010 Jeg ville flytte den helt med det samme, så undgår du også de går igennem hegnet for at være sammen.
    - og det er bestemt ikke synd at skille dem ad du har jo en ny kammarat til hoppen som hun kan gå sammen med

• #9   23. aug 2010 Start med at tage dem lidt fra hinanden, altså hver sin fold og hver sin boks, gå turer med den så den vender sig til at komme væk, og når du føler de er klar flyt den og få den på fold med mindst en ny hest med det samme, og moren skal os være sammen med en med det samme hvis ikk den allerede står med din haflinger

• #10   23. aug 2010 De er vant til at stå i hver sin boks og de kan også godt stå på hver sin fold.. Altså så de kan se hinanden. Vi har ikke andre folde. Haflingeren er der allerede, så det er en hun kender.

• #11   23. aug 2010 jamen så er det bar at flytte den jo smiley

• #12   23. aug 2010 markus var også sårn da jeg fik ham af min farmor, der havde han gået sammen med hans mor i 4 år og hun er meget beskydtene, men vi gjord sådan at de alle sammen kom ind i stalden også efter de havde fået lidt og spise træk vi markus ud og hen til traileren, hans mor kaldte på ham nogle gange i løbet af dagen men så var der heller ikke mere. Da han var kommen der ud hvor han skulle være, aftalte vi at han skulle gå en 14 dags tid før de begyndte at træne ham så han blev van til omgivelserne inden og det fungerd fint smiley

så jeg synes du skal prøve at flytte hende, ellers bliver det bare træls med tiden

• #13   23. aug 2010 Jeg tror da også bare det skal prøves. Ellers kommer jeg vidst ingen vejne med at ride forløbig... Tak for alle jeres gode svar! ;o)

Kommentér på:
Flytte hesten eller ikke???

Annonce