403 visninger
|
Oprettet:
min hest vil ikke rykke sig... {{forumTopicSubject}}
god aften der ude
jeg har den her lille shetter på ikke mere end 87 cm. men vi har et lille problem
han vil virkelig ikke rykke sig sidelæns
jeg skal bruge hele min egen kropsvægt for at flytte ham
jeg har prøvet med stort set aalt.. lige fra en hård pind som jeg prikkede ham på bagparten med ( flytte sig fra ubehag ) og prøvet at klikke ham hver gang han flyttede sig for min kropsvægt og derved håbet på at han vil flytte sig for mindre og mindre pres.. men nej.. jeg har virkelig ikke flere ideer
så vil høre om der ikke er nogen af jer der kan komme med et råd til hvad jeg kan gøre?
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
lær ham at flytte bagparten ved meget let tryk - brug evt gulerødder som guffer når han gør det rigtigt
når han kan rykke bagparten gør du det samme med forparten og når du bruger begge signaler på én gang skulle han gerne rykke til siden
tålmodighed er hovedingrediensen
mar 2010
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 82
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Min kan lidt til den ene side, den anden nægter hun og kan blive sur hvis man bliver ved og insistere. Har en mistanke om, at det handler om noget inde i skelettet, fordi hun har været skæv i bækkenet tidligere og pt. ikke rides andet i skridt fordi der er noget galt som jeg ikke endnu ved hvad er :o).
Enten er du bare ikke god nok i indlæringen, ellers sidder der måske noget og klemmer et sted som forhindre ham. Sidelæns kan være svært og indlære, fordi man skal holde styr på 117 ting samtidig.
mar 2010
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
mar 2010
min hest vil ikke rykke sig...