Når kattene bliver skudt. {{forumTopicSubject}}
Jeg var får nogen tid siden uden at ride, hvor der ligger en kat inden på marken, med blod på hovedet, sådan jævnt klamt at se på. Har set noget lign. engang på en fasan der ikke var blevet skudt ordenligt i hovedet, den var dog stadig i live, stakkels kræ.
Når men jeg tænker ikke videre over det, kendte ikke katten og den var død. I går da jeg er hjemme hos en veninde, kommer naboen, at han lige har været i stalden og der ligger en død kat dernede, de har en 3-4 udekatte. Vi går derned og der er hul i maven på den og sørme helt symetrisk i den anden side også, den er simpelthen blev skudt lige igennem maven. Da den ligger i stalden og formentlig ikke er blevet skudt derinde, så er den jo blevet skudt uden for stalden, formentlig i skoven ved siden af. Min veninde naiv som hun er, tænkte hun jo at jægerne måtte have ramt den ved en fejl. Men det tror jeg ikke på, de skal jo også vide hvad de skyder, jeg er sikker på, at den er blevet skudt fordi den kunne være en trussel mod deres fasankyllinger. Jeg blev simpelthen så gal, det er for galt og så vidt jeg ved, da også ganske ulovligt i dag.
Men hvad gør man ved dette? Det kunne jo sådan set ligeså godt ha været min egen, da vi bor rimelig tæt på hinanden. Ja i princippet er det jo ligegyldig hvis kat det er, det er jo ikke i orden! Jeg overvejer, at snakke med ham det udlejer den omkringliggende skov om det, om han kan tage en snak med dem der lejer sig ind, eller er der andre steder man kan henvende sig Man har jo ligesom ikke kat for at diverse jægere kan pløkke dem ned.
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 65
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Alisa, det er også det jeg tænker, jeg tvivler på de så meget som gider tænke på, at gøre noget ved det
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Vi har skam ingen krig med dem eller noget.. men min far har også været nede og advare dem imod hvis de får skudt en af vores katte.
Vi har så også været så venlige at give dem reflexhalsbånd på osv..
Om ikke andet kan folk i hvert fald se de ikke er herreløse.
Problemet er lidt at der render rigtig, rigtig mange herreløse katte rundt. og det er blevet så slemt at jægerne begynder at skyde dem.
Jeg siger derimod heller ikke det er okay, da de jo ikke ved om den er herre løs.
Men de kan også godt havde set forkert? forvekslet den med en harre eller lign? hvem ved?
okt 2006
Jeg ville da godt nok blive ked af det, hvis jeg var ude og ride og de skød mig fordi de forvekslede mig med en hjort. Ej jeg ret sikker på, at det er ret bevidst
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 27 Heste: 17 Emner: 30 Svar: 712
okt 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 194
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jep, katte og hunde må man teknisk set godt skyde hvis de kommer ind på ens grund så længe man har givet ejer skriftlig besked, kan ikke huske om det er 1 eller 2 gange man skal.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 27 Heste: 17 Emner: 30 Svar: 712
Kender er jæger som var træt af en hund som randte på hans jord, han ringede til hundens ejer og sagde at hvis han så hunden på hans jord igen ville han skyde den!!
hunden kom ind på hans jord og han skød den
Hundens ejer meldte ham for det, men fik at vide at han ikke kunne gøre noget ved det, for det jægeren havde gjort var lovligt
i 2012 fik jeg min kat Misse men blev uvenner med dem som bor bag ved mig (bor i en mindre by) pga at jeg ikke ville forære dem en bestemt af kattens killinger, killingen var lovet væk til en anden, og de ville ikke havde en af dem som ikke var afsat.
Der fik jeg at vide at hvis min kat kom ind i deres have ville de slå hende ihjel....så hun fik lært at gå i snor så hun IKKE kom ind til dem!!
Dengang fortalte jeg dyrlægen om episoden med naboen og dyrlægen sagde at som loven var måtte min nabo godt slå min kat ihjel, hvis den kom ind på naboens grund
okt 2006
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
okt 2006
Når kattene bliver skudt.