{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Kedelig oplevelse med Dyrenes B. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har kendskab til et sted hvor dyrene på gården mildest talt har det meget skidt. Jeg ved næsten ikke engang hvor jeg skal starte. Familien bor på en gård de har, 10 heste, 16 hunde og mellem 30-40 katte. Hestene står i løsdrift dog står 2 af dem i boks. Ingen af hestene er passet med smed i LANGE tider. Plagene er fyld med orm og deres maver ligner store tromler fordi de er så oppustede. Deres hove er MEGET lange, snart går de på ballerne. I starten af måneden får dyrene da mad..tja... hver anden dag hvis de er heldige. Men sidst på måneden har familien ingen penge så dyrene må undvære. De kan gå flere dage før de ser mad eller hø. De får til nøds en balle halm som de må slåes om. De 2 heste som står i boks kan stå inde i flere dage. De har 10 skridt hen til stalden, men ORKER ikke at lukke dem ud på folden til de andre. Boksene bliver aldrig muget, så de står i deres eget lort. Den ene står helt skævt med kroppen fordi der er så meget lort.
Foldene er meget mudrede så når det har været frostgrader kan hestene pga meget dårlige ømme hove ikke bevæge sig ud fra løsdriften, så står de alle bare inde. Også selv solen skinner.
Vand er en mangelvare, familien orker ikke at passe hestene med vand. De har en tønde til vand, men 10 heste drikker meget så når de lige har fyldt den er den næsten tom, og så må hestene vente igen, til næste gang de gider fylde vand op.

Hundene bor alle indendørs, så gæt hvordan deres hjem ser ud. Det er MØGBESKIDT. HUndene kommer ud et par timer i en hundegård, ellers må de gå på toilettet indendørs. Tit vil hundene ikke fanges når de skal ind, eller stikker af.
Kattene på gården æde af det skrald der bliver smidt ud i en bunke ved huset. Så det ligger spredt over det hele. Det er mildest talt en stor rode bunke af skidt og misrøgtede dyr på den gård.
Jeg kontaktede Dyrenes Beskyttelse ( tja det ved jeg ikke om jeg vil kalde dem mere) for jeg var overrasket over hvordan de tacklede situationen. De starter med at ringe til famiilien og aftale en tid med dem en uge senere. (så havde de jo god tid til at give dyrene mad)
De tjekkede dyrene og fandt intet galt!!! Heller ikke selvom flere af plagene var tynde og havde MEGET dårlige hove. De var beskidte med gammelt lort op af benene. De blev ikke realmæssigt fodret, hvilket kan ødelægge deres maver for livet. Det krævede ingen dyrlæge uddannelse at se at de var fyldte med orm. DB synes ikke at der var noget galt. Også selvom jeg forklarede at når det var sidst på måneden så havde familien ingen pnege til mad til dyrene. De har endda lånt penge af mig til deres egen mad. Men dyrene fik intet. Jeg har fodret på de stakkels dyr. Da de ikke selv har råd.

De har også haft lånt en hest herinde fra som heldigvis kommer tilbage til sin ejer igen. Men det er tydeligt at den er misrøgtet. For 5 mdr siden skulle den have skiftet sko. Det er ikke blevet gjort. Den har ikke haft smed siden de fik den. Skoene er bare selv faldet af. Så dens hove er helt flossede. Den har nok tabt 100 kg på den tid den har været hos dem, og ejeren er mildest talt ulykkelig,

Men familien har jo DB ´s ord på at alt hvad de gør er rigtigt. Så nu fortsætter de i stor stil.

Jeg forstår slet ikke at det her kan få lov til at ske:-((((
Hvad skal jeg dog gøre:-(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kedelig oplevelse med Dyrenes B.
Kommentér på:
Kedelig oplevelse med Dyrenes B.

Annonce