1.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Parring af hund Parring af hund

Står og skal have sendt min tæve afsted til en hanhund men vi er i tvivl om hvor mange dage efter blødningens start hun skal afsted.
Nettet er ikke til at finde ud af der skrives alt fra 9 til 14 dage efter.

Hvordan plejer man at gøre det?
Vores plan var at køre hende afsted på 9 dagen og lade hende blive et par dage..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring af hund
  • #1   28. jan 2014 Du har to muligheder. Kør afsted i god tid og forbered dig på at kære frem og tilbage, efterlad hunden hos hanhunden eller sørg for overnatning.
    En anden mulighed er at få analyseret blodprøver hos dyrlægen der viser tævens progesteronniveau. Ud fra denne kan man ret præcist sige hvornår tæven er modtagelig. Det koster selvfølgelig noget og kan kræve 2-3 test, men man slipper for at køre flere gange, hvis hanhunden bor langt væk og man behøver ikke overlade sin hund til "fremmede" i længere tid end nødvendigt.

• #3   28. jan 2014 hvilken hund har du tænker hvis det ender med et hold blandingshvalpe så lad for guds skyld vær med at lave hvalpe på din hund der er SÅ mange hvalpe til salg osse af dem med tavle måske er din hund sød men det er ikke grund nok til at lave hvalpe desuden virker det slet ikke til i har sat jer ind i det arbejde det er at lave/få hvalpe og hvad det koster at få chippet vaccineret osv i skal regne med et beløb på minimum 20.000 hvis der osse er akut behov for hjælp til fødslen...

det er ikke fordi jeg skal bestemme men tænk jer nu godt om hvis tæven får 10 hvalpe så kræver det meget plads og tid der jo ingen garanti for i kommer af med alle hvalpene når de fylder 8 uger og så "hænger" i på resten i x antal uger/måneder

• #4   28. jan 2014 Helt ærligt folkens!!
    Hun spørger om tid, ikke om jeres holdning til blandingshvalpe! Er godt nok træt af at høre den der, HVER ENESTE gang man hører om at skulle avle på hunden!
    Vil man avle på sin tæve, VED man godt hvad man skal forberede sig på!
    Har i ikke noget konstruktivt, så lad da for guds skyld være med at kommenter!

• #5   28. jan 2014 Stinne M efter hvad jeg kan forstå på hvad hun skriver så de ikke godt forberedt og jah måske er du træt af holdninger om blandings hvalpe men der er en grund til der kommer kommentare som min hvis man tjekker markedet for hunde så er der flere hunde end der er hjem til så er der vel ikke grund til at lave flere fordi man selv har en sød hund og måske ikke lige tænker over hvor mange hvalpe der kan komme ud af en parring og at det jo ikke er gratis at lave hvalpe

skriver osse at jeg ikke skal bestemme hvad de gør men blot informere om hvad man skal have i baghovedet inden man lader sin hund parre

• #6   28. jan 2014 Du skal vente til den er på 21. dagen...

• #7   28. jan 2014 Men nu var det ikke det spørgsmålet gik på, hvad du synes om deres valg af avl på hund.
    At hun ikke ved hvilken dag den skal parres, betyder ikke at de intet ved om det eller ikke har sat sig ind i det.
    Alle der avler på hunde, ved at risikoen ved at brænde inde med hvalpe, er til stede, så du behøver ikke at prøve at belære på en, der bare stiller et enkelt simpelt spørgsmål.
    Kan heller ingen steder se at hun kun vil avle på tæven fordi den er sød, som du siger?

• #8   28. jan 2014 Tag til dyrlægen og få lavet en test. De og kun de, kan fortælle dig, hvornår din hund er klar..

Og så håber jeg da, at din hund er tjekket for arvelige sygdomme, har et sundt, godt temperament, og at i som det mindste, har fundet en hanhund, der opfylder de samme krav..... Husk der er 2 års reklamationsret, så hvis der bliver fundet fejl på hvalpene, som kan dateres tilbage til før, i solgte den, skal i enten tage den retur, eller betale halvdelen af købsprisen tilbage.

• #9   28. jan 2014 Hvis det havde været et fuldstændig hul i hovedet spørgsmål, om noget med heste, ville de fleste af jer, inkl dig vil tro stinne, kommer uden for emnet's spørgsmål..

Hvis jeg oprettede et emne og spurgte "hvad er bedst at slå min hest med, den tykke, eller den tynde ende af en kæp" Ville du så svare på det, og kun det?

• #10   29. jan 2014 Det var da også en fuldstændig latterlig sammenligning, at sætte avl på en tæve op mod at slå sin hest...

Nej, jeg har selv hund, og har selv før fået svineri af Gud og hver man på nettet, for at jeg stillede et enkelt spørgsmål om det samme.
    Derfor ved jeg at det ikke er fedt at blive angrebet om det.

Havde du stillet et spørgsmål om hvorvidt det var bedst at slå din hest med en kæp eller en pisk, havde jeg slet ikke svaret, da nogen umuligt kan være dum nok til at skrive sådan noget herinde. Man er jo næsten mishandler bare man klapper sin hest......

Kommentér på:
Parring af hund

Annonce