1.371 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Parring af hund Parring af hund
Står og skal have sendt min tæve afsted til en hanhund men vi er i tvivl om hvor mange dage efter blødningens start hun skal afsted.
Nettet er ikke til at finde ud af der skrives alt fra 9 til 14 dage efter.
Hvordan plejer man at gøre det?
Vores plan var at køre hende afsted på 9 dagen og lade hende blive et par dage..
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
En anden mulighed er at få analyseret blodprøver hos dyrlægen der viser tævens progesteronniveau. Ud fra denne kan man ret præcist sige hvornår tæven er modtagelig. Det koster selvfølgelig noget og kan kræve 2-3 test, men man slipper for at køre flere gange, hvis hanhunden bor langt væk og man behøver ikke overlade sin hund til "fremmede" i længere tid end nødvendigt.
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 645
det er ikke fordi jeg skal bestemme men tænk jer nu godt om hvis tæven får 10 hvalpe så kræver det meget plads og tid der jo ingen garanti for i kommer af med alle hvalpene når de fylder 8 uger og så "hænger" i på resten i x antal uger/måneder
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.335
Hun spørger om tid, ikke om jeres holdning til blandingshvalpe! Er godt nok træt af at høre den der, HVER ENESTE gang man hører om at skulle avle på hunden!
Vil man avle på sin tæve, VED man godt hvad man skal forberede sig på!
Har i ikke noget konstruktivt, så lad da for guds skyld være med at kommenter!
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 645
skriver osse at jeg ikke skal bestemme hvad de gør men blot informere om hvad man skal have i baghovedet inden man lader sin hund parre
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.843
mar 2005
At hun ikke ved hvilken dag den skal parres, betyder ikke at de intet ved om det eller ikke har sat sig ind i det.
Alle der avler på hunde, ved at risikoen ved at brænde inde med hvalpe, er til stede, så du behøver ikke at prøve at belære på en, der bare stiller et enkelt simpelt spørgsmål.
Kan heller ingen steder se at hun kun vil avle på tæven fordi den er sød, som du siger?
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 245
Og så håber jeg da, at din hund er tjekket for arvelige sygdomme, har et sundt, godt temperament, og at i som det mindste, har fundet en hanhund, der opfylder de samme krav..... Husk der er 2 års reklamationsret, så hvis der bliver fundet fejl på hvalpene, som kan dateres tilbage til før, i solgte den, skal i enten tage den retur, eller betale halvdelen af købsprisen tilbage.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 245
Hvis jeg oprettede et emne og spurgte "hvad er bedst at slå min hest med, den tykke, eller den tynde ende af en kæp" Ville du så svare på det, og kun det?
mar 2005
Nej, jeg har selv hund, og har selv før fået svineri af Gud og hver man på nettet, for at jeg stillede et enkelt spørgsmål om det samme.
Derfor ved jeg at det ikke er fedt at blive angrebet om det.
Havde du stillet et spørgsmål om hvorvidt det var bedst at slå din hest med en kæp eller en pisk, havde jeg slet ikke svaret, da nogen umuligt kan være dum nok til at skrive sådan noget herinde. Man er jo næsten mishandler bare man klapper sin hest......
Parring af hund