Familiens forventninger. {{forumTopicSubject}}
Må altså lige ud med lidt frustration.
Jeg har i flere år været ret flov over min familie til div. fødselsdage og juleaftener.
Det har været til at holde ud, men i år er kæresten og jeg flyttet til den anden ende af landet og rigtig glade ved vores beslutning om at flytte, og vi kan mærke at det har fået en rigtig god påvirkning af vores liv.
Min familie, eller dvs. min 14 år ældre søster og 12 år ældre bror og hans kone, ikke synes så godt om det.
Jeg har aldrig haft et vild tæt forhold til min bror. Jeg elsker ham af hele hjertet, men han er ikke den jeg ringer til, hvis jeg får problemer osv.
Min søster har i nogle år været den jeg betroede mig til, men efter jeg er blevet ældre, har jeg fundet ud af, at hun ikke skal have ting af vide, som ikke må siges videre, så der er røget en del tillid til hende. Så har et lidt anspændt forhold.
-Særligt efter vi er flyttet fra 3-kant området til Himmerland.
Jeg har fødselsdag 5. dec. For at være sikker på at alle kunne planlægge det hele med julefrokoster osv. inviterede jeg folk en måned i forvejen. Min bror vendte tilbage 17 dage senere, at han desværre skulle arbejde og det skulle hans kone også, Sså dem og deres børn, ville ikke komme. -Fair nok.
Min søster siger hun gerne vil komme, ogspørger om hun må tage sin nye kæreste med. Jeg siger ja, selvfølgelig, og spørger hvem det er.
Det var hemmeligt. Jeg siger ok, men du kan jo ikke putte en sæk over hovedet på ham, når i kommer til fødselsdag, så vi finder nok ud af det alligevel.
Det viser sig så, at han er kærester med hendes tidl. bedste veninde, og hendes tidl. kærestes bedsteven. Derfor al det hemmeligheds kæmmeri. Jeg siger at det vil jeg ikke blandes ind i.
Da vi kommer til den dag, jeg har inviteret folk til, ringer min søde gamle far ca. 2 timer før forventet ankomst og siger han desværre bliver en times tid forsinket. Jeg siger det er okay. (Han blev torpederet af en varevogn for 12 måneder siden, så han kan have det lidt svært om morgenen).
Jeg ringer til min søster ca. 10 min. før de skulle komme og spørger, hvor langt de er. Hun siger hun er lidt forsinket. Jeg isger, at det gør ikke noget, for far er også forsinket. Hun spørger, hvor meget, og jeg siger han er en time forsinket. Hun ånder lettet op i den anden ende, og forklarer at hun lige er kørt fra Kolding.
Jeg nå, så går der jo et par timer før i er her. Hun siger ja, men husk lige, at jeg har været i Svendborg hele natten, kom først hjem kl. 8 og nu køer jeg hele vejen op til din fødselsdag.
-Her blev jeg så lidt sur, og svarer tilbage at det var jeg da glad for, specielt, når man tænker på, at jeg har inviteret hende i ret god tid, og hvis hun skulle noget andet kunne hun have meldt afbud.
Resultatet blev, at kun min kærestes mormor og morfar kom til tiden.
Det første min søster siger, da jeg får min gave er: Nå, det var da en lille gave du har fået af de andre. (Det var et uldtæppe til mig selv) Jeg siger nej, det synes jeg ikke. Hun siger: Nå, men jeg har altså givet næsten 1000 kr. for min gave til dig.
Og så blev jeg nok lidt sjov at se på, for hun spurgte om hun måtte se voresn ye lejlighed, jeg siger værs'go.
Hun kørte hjem efter ca. 1,5 time heroppe, da hun gerne ville i byen om aftenen.
Nu sidder vi her nogle uger efter. Min kæreste er kørt sydpå, da han skal til en konkurrence i Holland. Han har stresset sådan for, at kunne komme hjem omkring og hente deres gaver, inden han kører mod Holland.
Det viste sig så, at han ikke helt kan nå det inden deres sengetid alligevel, så jeg skriver til min bror og forklarer det hele, han er meget forstående og accepterer plan B. Plan B indebærer at min søster vil køre fra Kolding til Middelfart og hente deres julegaver derovre hos mine svigerforældre.
Men vil hun det? Nej. Faktisk har jeg lige fået en sviner sms, over at jeg overhovedet kunne tænke på at bede hende om det, når det nu er os, der har valgt at flytte så langt væk.
Jeg gruer helt for, når hun åbner sin gave og finder ud af, at jeg har brugt en måned på at strikke hende et tube halstørklæde, og ikke været ude og bruge 1000 kr. på hendes gave.
Min brors kone har 3 gange indenfor de sidste 2 uger spurgt, hvor meget vi skal give for pr gave til hinanden. Jeg har svaret det samme, som jeg gør hvert år, det spørgsmål kommer, at jeg ikke sætter en pris på gaver.
Til jer, der stadig hænger på, så undskyld, men har lige brug for at lukke lidt ud, for der er ski ikke plads til så meget mere lige nu.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 111
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Vi inviterede min søster til jul, som hun også til at starte med sagde ja tak til. Men nu er der vidst kommet et sjovere tilbud, for nu kommer hun ikke alligevel. Og det der generer mig mest er, at hun har så skide svært ved at overholde simple aftaler. I en alder af 37 år.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Jeg håber du får en god jul alligevel! Og der findes intet bedre end hjemmestrikkede gaver ;)!
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 51 Svar: 119
Håber I finder ud af det, og alle sammen får en dejlig jul alligevel.
jul 2005
Så synes selv det er en fin gave hun får. Og jeg har virkelig lagt meget tid iden, netop fordi jeg lige har lært det.
Og ja, hendes modenhed er også noget irriterer mig så grusomt.
Hendes nye chef er åbenbart min gamle ponygames træner, som jeg ikek har set i flere år, men er venner med på facebook. Noget hun først fandt ud af efter at have arbejdet der i nogle måneder. Min søster ringer så en dag, og siger at hvis B spørger, så er hun altså syg i dag. Jeg siger, at jeg ikke har tænkt mig at lyve, men at jeg for det første ikke ville kunne vide om hun var syg eller ej, eftersom vi boede et stykke fra hinanden, og at jeg ikke har snakket rigtig med B i flere år, å hvis hun ringede, så var det nok ikke lige min søsters sygedag, der ville blive hovedeemnet.
nov 2008
jul 2005
Min kæreste siger, jeg skal sige til hende, at hvis ikke hun vil have gaven, så beholder vi den bare selv.
nov 2008
Det giver jeg din kæreste ret i, at du skal sige til hende. Vil hun ikke have den, så behold den.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Jeg har det lissom dig - jeg sætter ikke en pris på gaver. Jo selvfølgelig er jeg da skideglad for at min mor har forkælet mig med en ny iphone, men jeg bliver da lisså glad for et par hjemmestrikkede sokker - så længe jeg kan mærke at noget er givet for at gøre mig glad, så er det ligemeget om det har været dyrt eller billigt. Hele humlen ligger for mig i at der e rblevet lagt omtanke og kærlighed bag.
jul 2005
For som MegaPixel skriver: Man vælger ikke selv sin familie. Man må tage dem som de er. Men dælen de kan være noget af en mundfuld.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
jul 2005
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 54 Heste: 2 Svar: 228
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
... you'd be surprised....
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
Sådan nogle familier er bare ikke nemme!
min søster hun laver scener ud af ALT.. det er lige til at få lange patter af.. -.-
God vind
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 926
Familiens forventninger.