Familie problem.... {{forumTopicSubject}}
Hej med jer, og jeg undskylder på forhånd dette trælse, og triste emne.
Men jeg har fået nok!
Seriøst bare nok.
Mine forældre er skilt, og jeg har det rigtig fint hos min mor, selvfølgelig kan man komme til at skændes lidt, men det er også bare det.
Hos min far er det noget HELT andet.
Hjemme hos min mor er det udelukkende min mor der bestemmer over os børn, og det finder jeg bedst, da det er hendes børn og hende der opdrager os. Det skal hendes kæreste jo i princippet ikke blande sig i.
Selvfølgelig kan han finde på at komme med en bemærkning hvis han ikke mener vores opførsel er ok, men det synes jeg også er helt fint.
Nåh, men hjemme hos min far er det noget helt andet. Lige nu hvertfald, HADER jeg hans kæreste, og det er fordi hun blander sig konstant - det fører selvfølgelig til konflikter, og især jeg reagere på det!
Jeg er enormt træt, af at min far aldrig bryder ind, og fortæller at hun skal blande sig uden om. Han opdrager jo heller ikke på hendes børn, eller fortæller dem hvad de skal gøre eller andet.
Selvfølgelig må hun da sige, at vi skal tage opvasken, eller dække bord - men hun kan finde på at opdrage på os, og hvis min far kommer til at spørge om hendes børn ikke godt vil lade være med f.eks at smaske ved bordet, farer hun i flinten og forsvarer med det samme.
Her på det sidste har jeg virkelig fået nok - så jeg svarede igen, når jeg f.eks synes hun sagde noget som jeg ikke mente var okay at sige eller gøre.
F.eks synes hun det var ret så morsomt at min søster troede på spøgelser, så da min søster fortalte nogle historier hun har hørt, grinte hun rigtig rigtig hånligt.
For en måned siden havde jeg ikke reageret på det, overhovedet - faktisk slet ikke lagt mærke til det, men det gjorde jeg så. Jeg sagde, at hvis min søster troede på spøgelser måtte hun da godt tro på dem? Det var da ikke noget hun skulle bestemme?
Hun begynder så at forsvarer sig selv med, at fordi hun er læge, så tror man ikke på sådan noget, og det kommer jeg heller ikke til når jeg uddanner mig som dyrlæge. Jeg blev RIGTIG RIGTIG sur!
Jeg gider slet ikke at hører på sådan noget ævl, for for det første snakker vi ikke om mig, men min søster - og for det andet, kan hun ikke spå ud i fremtiden....
Måske kommer jeg ikke til at tro på spøgelser, og hvad så?
Det var bare den bemærkning jeg blev rigtig sur over!
Derudover er hun så påstålig, og vil have ret i alt!
Så hvis hun mener noget, og jeg mener noget andet, slår hun det op på google for at "vinde" disktutionen... Alt hvad jeg nævner mener hun modsat, og hun har en fantastisk evne til at forklarer sig - hvilket jeg overhovedet ikke har.
Derfor ender det tit med at jeg koger indeni, fordi jeg ikke kan få lov at snakke ud.
Men tja... Hun tror hun ved alt, hun opdrager på os, og tror hun er vores mor. Jeg er så træt af hende, og jeg har snakket med min far mange gange om det før og endda nævnt at jeg synes hun bestemmer alt for meget i huset.
Min far har ikke liiiige lagt mærke til det, så intet bliver der gjort ved det.
Der var engang hvor jeg gik under for stress, og pres. Da perioden var ovre, sagde hun at det var en depression alle unge piger skulle igennem - ellers gik de under i voksenlivet.
Jeg stod der og var lige ved at græde. Jamen tak for lort! Tak for din omsorg.
Hun er selvfølgelig også flink en gang imellem - hvis man giver hende RET!
Hun bryder sig ikke om min lillesøster, fordi hun mener at hun er flabet. Hvis jeg kommer op og skændes med min lillesøster holder hun med mig, hvor min far holder med min søster. Dvs. at efter jeg er gået grædende ind på mit værelse efter min far beskyttede min søster og beskyldte mig, sidder hun og diskutere hvad der er rigtigt og forkert med min far.
IGEN, bestemmer hun. IGEN skal hun have ret. IGEN opdrager hun på os - i dette tilfælde min søster.
Derudover mener hun at vi tit er syge, det havde hun snakket med min far om at det helt sikkert var skolens skyld, fordi det ikke er den nyeste skole.
Jeg blev sur igen, for vi er aldrig syge - kun hos vores far en gang i mellem og det er helt sikkert fordi der altid er så skide koldt og fugtigt i deres hus.
Hun har altid et eller andet på os hun kan pege fingre af, og lige kommentere.
Jeg føler tit og ofte at hun mildt sagt hader os. Men den følelse er vidst også gengældt.
Hver gang min far gør noget HAN har lyst til, synes hun det er en RIGTIG dårlig idé, og så gir han sig. Hvis hun gør noget HUN har lyst til og min far synes det er en dårlig idé - og kommentere det, gør hun det alligevel.
Hun mener at vi er en "familie" hvilket jeg ikke mener vi er.
Min familie, er skilt fra hinanden, og jeg vil aldrig få sådan en familie igen.
Det lyder trist, men det tætteste jeg kan komme på min egen familie, er når jeg selv skaber den med den mand jeg forhåbentlig endag både skal giftes og have børn med.
Jeg spurgte i dag min far, fordi vi kom ind på emnet at blive gift, om han nogensinde ville giftes igen.
For et år siden var svaret NEJ han har været gift, og vil aldrig nogensinde giftes igen.
I dag var det et "Måske. Men det skal ikke være i en kirke, jeg har nemlig allerede lovet én gang i mit liv at jeg ville leve med en til min dages ende. Det vil jeg ikke love en gang til."
Jeg bliver bare så ked af det.
Han skal ikke giftes, og i hvertfald ikke med hende...
Han har ændret sig så frygteligt meget.
Han er ikke den far jeg kendte for 2 år siden - alle hans meninger er væk, og nye er kommet. Han ville i starten ikke flytte sammen med hende, og han ville ikke giftes...
Hun er en heks... Undskyld, jeg undskylder virkelig mit sporg - men jeg kan ikke holde hende ud.
Jeg sidder og græder lige nu... og jeg kan ikke holde det ud. Jeg vil helst bare lade være at komme hos min far - men jeg vil rigtig gerne være sammen med ham!
Alene.....
Men det er umuligt, for vi skal altid lave et eller andet sammen, nogle fællesaktiviterer... Vi er jo en familie...
Jeg har virkelig brug for at komme ud med det her - undskyld stavefejlene og undskyld hvis jeg har ødelagt jeres dag. Det var ikke hensigten overhovedet, men jeg har virkelig brug for hjælp.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og jeg føler mig virkelig fortabt. Jeg bryder mig ikke om hende, men jeg vil rigtig gerne have lov at være sammen med min far - for en gangs skyld..
Jeg hader at være skilsmissebarn - og jeg ønsker virkelig ikke for andre at I bliver det... Det har ikke voldt andet en problemer og frustrationer hos mig...
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 53
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 558
Men hvis du har det så svært ved hende, så syntes jeg faktisk du skal hive fat i din stedmor i stedet for din far. Snak tingene igennem med hende, bare jer to. Det er den bedste måde at kommunikere på, i stedet for at blande din far ind i det - hvis han alligevel ikke gør noget.
- Opmuntrende knus herfra! og held og lykke!
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
Jeg kan sætte mig 100 % ind i alt det du skriver og situationer!!!
Jeg gik også helt ned.
Den måde jeg løste det på hvor det var slemmeste var at bo hos min mor i 4 måneder. Jeg så min far de dage han nu hentede min lille søster.
Ja, det lyder virkelig synd for faren ,han blev self også ked af det, men hvis det skal lykkes at være sammen alle sammen er det et skridt man må tage.
Efter følgende efter de 4 måneder kom jeg op til ham når jeg følte for jeg havde overskuet og modet til, ikke et sekundt før jeg var klar.
Det mislykkedes flere gange inden dagen var omme og jeg kunne så gå hjem til min mor.. ( Det skete flere gange)
Jeg græd meget og jeg var virkelig i tvivl om hvordan min far ville tage det.
Jeg tog ikke med på sommerferien sidste år med dem, men jeg gjorde i år.
Jeg var total udkørt op til dagen hvor jeg skulle hjem til min og uvisheden om hvordan det ville gå når jeg rejste ned til Spanien, hvor jeg ikke bare kunne komme hjem..
Jeg har stadig de dage hvor jeg kunne sætte mig ned i vejkanten og blive der, så jeg ikke behøvede at tage derop.
Det min lille historie og det plager mig stadig den dag idag!!
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
Held og lykke!
jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
Ingemann - Jeg har altid formuleret mig bedst i breve, og gjorde faktisk også dette for ca. et år siden. Jeg havde igen samme problem, dog bare ikke i så stor grad.
Jeg sendte det til ham over mail, hvor jeg også havde skrevet til ekstra til, osv. Det viste sig så bare - at hans kæreste også havde læst det. Hun havde siddet og skrevet svaret sammen med ham.. Jeg vil aldrig gøre dette igen, da det også sårede mig.
Jeg fik at vide, at jeg ikke var den eneste i verdenen her, på en rigtig nedladende måde, og jeg blev rigtig ked af det igen.
De underlige: Ja, det er nogenlunde det samme - og det er frygteligt.. Jeg kan ikke holde det ud. Min fars kæreste er også fan af, at lave jokes om min far - som ikke lyder særligt sjove.
Astrid Overgaard: Det kunne vel godt passe. Jeg har meget svært ved hende, og ja - det kan godt være at jeg lukker af for hende - og min far.
Siden skilsmissen har jeg haft svært ved at åbne mig op for folk - jeg har fået svært ved at sige fra, og sige min mening, og jeg har haft rigtig svært ved at åbne mig helt op for mine veninder. Hvis, jeg fortalte dem alt om mit liv, ville de blive overraskede for de kender mig ikke ordenligt.. De kender mig ikke 100% og kender ikke mine hemmeligheder og hvad jeg går og kæmper med i dagligdagen.
Derudover vidste de ikke at jeg var gået ned, fuldstændig i den periode som jeg nævner i teksten.
Men jeg føler faktisk ikke at jeg kan stole på nogen, og jeg har vel oplevet et større svigt, som har ændret mig meget fra udadvendt til indelukket.
Det er ikke noget jeg bryder mig om, og da min mor er psykolog, har hun nævnt at hun kan se en forandring.
Jeg har prøvet at arbejde med mig selv, omkring at være udadvendt og kunne stole på folk - men jeg har virkelig virkelig svært ved det.
Problemet er, at jeg ikke tør hive fat i hende. Hun er nu påbegyndt noget Coach(jeg er ikke sikker på at det staves sådan.) noget og tror derfor at alting kan ordnes med Coach - hvilket hverken jeg eller min mor er enige i.
Jeg har overvejet det, men tør ikke... Jeg er bange for hendes svar, og at hun vil blive sur eller komme med nogle åndsvage svar om at det er sådan det er og bla bla bla...
Men på en eller anden måde er det jo nok hende jeg skal have fat på.. Og snakke med - spørgsmålet er bare hvordan.
Men det må jeg vel finde ud af, og det må vel bare være på et tidspunkt hvor jeg har lidt ekstra mod.
Mange tak for jeres svar igen! Jeg havde virkelig behov for at se andres synspunkter på det, og se det fra andre vinkler..
I princippet kunne det jo egentlig også bare være mig der lukker af for dem.
apr 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 305
Jeg ville fortælle dem hvad jeg mente også tage hjem til mor, og først komme tilbage når det havde ændret sig. Så tror jeg det vil gå op for ham. Og ja også hende.
Du får alt for mange unødvendige frustrationer, og det synes jeg ikke er ok!
jun 2012
Mie og Vividi: Jeg har også haft lange pauser fra min far, og det kunne han ikke forstå. En dag - i den periode hvor jeg havde det af helvedes til - ringede han til mig mens jeg passede børn hos naboen. Jeg havde indenda sendt en besked om, at jeg ikke kunne komme den weekend, fordi jeg ikke havde overskud til det - og jeg trængte til at kunne slappe af, og være mig selv.
5 min. senere ringede han så til mig, og selvfølgelig tog jeg den. Min far var meget sur, og mente ikke det var iorden at jeg valgte at blive væk - nu havde jeg ikke været hos dem i nogle måneder, og han ville også se mig!
Jeg græd lige fra første sætning jeg hørte og gik i panik. Min fod gik i kramper, og jeg kunne næsten ikke trække vejret. Jeg er ikke bange for min far - men i den situation var jeg meget meget presset i forvejen, og da han så ringede og skældte mig ud, gik det helt galt. Jeg var nød til at bede ham stoppe, jeg passede børn og jeg prøvede at bevare roen så de ikke ville vågne. Men jeg husker det stadig. Min fod bøjede helt sammen og jeg kunne ingenting styre. Det er det mest ubehagelige jeg nogensinde har oplevet, og det er på ingen måde sjovt.
Jeg husker det tydeligt den dag idag, fordi jeg var så chokeret og bange!
Årh.... Men den dag idag, har jeg fået lov at vælge om jeg vil være hos min far eller mor.. Jeg kommer ud til min far, og det er højst en gang om måneden.
Min fars kæreste havde også været inde og rører ved det her, for min far ville aldrig gøre sådan noget som dette - aldrig! Lige meget hvor presset han end er.
Derudover nævner hun hele tiden at jeg ikke selv kan bestemme hvem jeg vil bo hos, og min far har krav til at se mig, og hvis ikke det var fordi han havde været så sød (sådan sagde hun..) så havde han helt sikkert været i retten med det....
Min mor siger så noget helt andet - hun har hørt, at er man over 12 år - bestemmer man SELV hvor man vil være. Men jeg ved det ikke... Jeg er forvirret..
Team Ørvad: Det lyder rigtig ubehageligt, for dig - men jeg tror ærligtalt ikke det vil virke hos min far..
Men han lyder ikke rar ham kæresten...Håber det er overstået..
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 202
Nå.. men har så også en far med en kæreste der tror hun er sååå klog... Og det er mig der er noget galt med osv... Jeg ende med at miste kontakten til min far i 3 år.. Da han så hørte at jeg var gravid, vupti så kontaktede han mig igen. Så havde vi lidt kontakt. Men så begyndte han at sige at det var unfair at det altid var ham der skulle kontakte mig osv. hvilket er fuldstændig hen i vejret, da det altid har været mig det skulle ringe til ham. Jeg spurgte ham så om han ikke vill hjælpe mig med at lave et sadelskab, som så vi kunne have noget kvalitetstid sammen. Ja det ville han da gerne, mail mig en tegning med havd du havde tænkt dig. Det gjorde jeg, men hørte ikke mere fra ham.. Så ringede jeg til ham og fik så bare at vide at han ikke synes det var i orden at jeg kun ringede når jeg havde brug for noget... WHAT!! hvor kom det lige fra!!! Jeg har aldrig fået noget af ham.. jeg har ikke fået fødselsdagsgaver eller julegaver fra ham i 10 år!!! Nøj hvor blev jeg vred og ked af det på samme tid! Også fordi at jeg udmærket godt ved at det er miss heks der har hjernevasket ham og sagt, "kan du ikke se hun kun vil have noget ud af dig!" Nå ja men jeg kan jo også vende den om og sige, han er min far, det er hans "pligt" at hjælpe hans børn når de har brug for det. Så nu har jeg igen ikke kontakt til ham. Min søster har heller ikke nogen kontakt. OG min lillebror gider ham ikke, men føler sig tvunget til at holde kontakten. Og endnu være er at min far i februar sagde til min lillebror at han ville give ham 1000kr i fødselsdagsgave.. Men først fornygelig fik han 500kr. Men min lillebror har året igennem hørt på dårlige undskyldninger om at han ikke havde de 1000kr, men for 2 mdr siden ringede min far fra lufthavnen på vej på ferie med sin lorte kæreste.. NÅ så det var der da råd til... Så må han sgu lade værd med at love min lillebror noget han ikke kan holde! Øv altså..
Så jeg forstår dig så udmærket godt! Stort medlidenheds kram herfra..
jun 2012
Det er bare aldrig blevet til noget - men måske skulle jeg have det op igen.
Mange tak for de opmuntrende ord.
Line P: Det er netop det.. Lige pt. kan jeg hvertfald begynde at græde over ingenting - og jeg føler mig virkelig fyldt til randen med lort og møg.
Jeg var igennem dette sidste år også, og jeg kan ikke overskue i år igen.
Mit problem er vel også at jeg bare samler problemerne op, til det bliver for meget for mig - og så går det virkelig galt!
Jeg overvejer også om jeg skal starte i en af de skilsmisse grupper, der er blevet lavet rundt omkring - bare for at få nogle af mine frutrationer ud en gang i mellem.
Sidste år da jeg gik ned, havde jeg ikke lyst til at leve længere - ikke at jeg ville begå selvmord - men jeg ville bare have alt overstået, og jeg var rigtig rigtig negativ og fyldt med dårlig energi.
Jeg røg langt bagud i skolen, og jeg vil IKKE have det sker igen. I år skal vi til eksamen, så jeg har ikke behov for at ryge derned igen, hvor jeg var sidste år.
Jeg mistede også en hel del venner....
jun 2012
Jeg er ked af på dine vegne at det er gået sådan, for man har jo også brug for sin far!
Jeg håber ikke det kommer til at ske for mig, men lige pt. ser det bare rigtig sort ud....
Og det er egentlig ikke min far jeg har et dårligt forhold til - istedet hende der kæresten..
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Jeg er skilsmissebarn, og min far er alkoholiker - efter han mødte sin nye kæreste, som også er alkoholiker, begyndte det at blive voldeligt og nu ser hverken min søster eller jeg vores far mere, og har ikke gjort det siden jeg som 9 årig blev slæbt i retten. Netop fordi de blev voldelige når de var fulde, og de ikke ville, eller min far ikke ville, gå på kompromis og være ædru hver anden weekend, når de havde os.
Så jeg har boet udelukkende hos min mor de sidste 9 år, og hun bor nu sammen med sin kæreste - og ja, han opdrager da også på os, men de snakker som regel sammen om tingene før.
Jeg kan i hvert fald godt forstå din frustration, fordi jeg af erfaring ved, at det kan trække det værre frem i dem, at finde sammen med en dominerende sambo.
jun 2012
Ja.. Det er nogenlunde det der er sket her - at han har fundet en dominerende kæreste.
Det er en smule hårdt men jeg tror at det ville være at overeagere hvis jeg sagde at jeg ikke ville være sammen med hende - eller have noget med hende at gøre.
Det er noget andet i din situation - og det er jeg egentlig også ked af at hører, at det endte sådan - for det er jo ikke rart på nogen måde!
Hos min mor, snakker de nemlig også om tingene mht. opdragelse, og hendes kæreste blander sig kun hvis han har fået lov.
det er rart, og jeg ville ønske det var det samme hos min far...
jun 2012
Nu kom jeg lige til at logge på profilen igen. Så en update vil jeg skrive.
Jeg valgte at lade være med at snakke med dem om det og i stedet foregår dt sådan nu at jeg bor hos min mor. Har jeg lyst - tager jeg hjem til min far.
Det er den bedste beslutning i mit liv. Det tager mig altid mange måneder at lade op efter en sølle lille uge sammen med dem. Det er selvfølgelig træls at det skal være sådan - men jeg har ikke energi eller overskud til dem.
Jeg hae det langt vedre nu og er langt mere afbalanceret. Jeg slapper af, kan passe min skole og andre aktiviteter. Ud over det har jeg endelig kunnet udvikle mig og er sammen med langt flere mennesker nu end jeg vsr før. Jeg har fået energi til at arbejde med mig selv - hvilket er fantastisk!
Mange tak for jeres råd, støttende ord og egne fortællinger. Alt har hjulpet mig!
Knus
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
jun 2012
Jeg ønsker også dig held og lykke fremover
Familie problem....