866 visninger
|
Oprettet:
Et frustrerende problem.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har et rigtig frustrerende problem. Jeg tror endda at jeg har fået lidt stress over det. Mit problem er at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg vil med mit liv, min største drøm var at blive berider, men jeg har ikke nok talent og erfaring til det. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, lige pt. tager jeg et sabbatår, men hele min familie vil have jeg skal læse vider, dog ved jeg ikke hvad jeg skal læse
Har i nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?
Kun seriøse henvendelser, jeg magter ikke dumme kommentare.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Talent burde du have hvis du rider i forvejen
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 165 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.007
Det kunne godt være en mulighed, alt med dyr interesserer mig.
Atli Foto - Amatørfotograf -
Min bror er berider og han siger jeg har lang vej, da jeg ikke har haft de bedst egnet stævne heste
maj 2006
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
maj 2006
Tja det var skam også min ide, men problemet er at jeg ingen penge har, og jeg regnede med jeg nemt som ingen ting kun tjene nogle penge, dog er det nærmest umuligt at finde et arbejde, så jeg arbejde deltid hos min far og får lidt kontanthjælp ved siden af. Mit sabbat år gik ikke helt som ventet, jeg er flyttet i lejlighed med min kæreste og hund, så jeg har også noget ansvar overfor dem :S
Camilla Skov
Det er ikke lige noget jeg har overvejet, jeg tror ikke det er helt mig
apr 2008
maj 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 579
Er det kun noget med dyr du vil? Ellers er der jo gode muligheder inden for social og sundheds-genren.. så er du ihvertfald sikret job i fremtiden..
maj 2006
En gymnasiel uddannelse er rigtig godt at have i baglommen, desværre tog jeg det ikke alt for seriøst og endte med et mindre fantastisk snit, noget jeg fortryder rigtig meget.
Jamen dyr er det jeg helst ved have noget at gøre med. Jeg har også tænkt på et fotograf uddannelse, da det er en af mine passioner.
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
Jeg står fuldstændig blank.. og det er så frustrerende, det kan ikke beskrives!
selv har jeg kun lige afsluttet niende klasse, og tager som dig et sabbat år.. mine interesser ligger ligesom dig, også indenfor dyr, men jeg vil aldrig få et godt nok snit til at blive dyrlæge. Zoo er ikke noget for mig overhovedet.
tænker mere, at det skulle være veterinær/arbejde i en hunde pension, eller dyre internat.. men jeg tror desværre bare - at der er enormt mange der vælger at gå denne vej, og det er enormt svært at skære igennem, og få et job i denne kategori.Medmindre, man har pengene til at starte sit eget.
Jeg er også enormt stresset over det! så jeg ved lige præcis hvordan du har det
mar 2009
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 10 Emner: 18 Svar: 364
apr 2008
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 253
maj 2006
JEg vil anbefale gym. det er en god start. Men det er rart at vide jeg ikke er den eneste der har det dårligt med det, det lige før jeg tror jeg har fået mavesår, hver morgen når jeg vågner har jeg smerte i maven, lige ledes er det når jeg går i seng om natten, for det er det første og sidste jeg tænker på når jeg står op og lægger mig i seng. Det gør det ikke lige frem bedre at begge mine brødre er succesfulde, og de vidste i en ung alder hvad de ville.
kamilla H
Okay, hvad skal ens snit ligge på?
maj 2006
jul 2008
mar 2009
jeg har kun taget 9. klasses eksamen, og jeg kom ind (:
maj 2006
Hvad med en HF det kun to år. Men hvis det ikke siger dig noget, er det jo lige meget. Det er lidt ægerligt at "spilde" to/tre år og så komme ud med et lorte snit.
kamilla H
Okay super
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
mar 2009
jul 2008
maj 2006
Jeg forstår dig godt, jeg var rigtig doven og jeg gad ikke rigtig gym. Jeg gjorde det mere fordi alle sagde det var godt at have, men jeg endte med et snit på 5,3 hvor alle mine andre venner var oppe på 8 og 9, det var ikke så sjovt at skulle fortælle vennerne sit snit. Dog fik jeg en masse venner og jeg lærte self. også en del, så lidt fik jeg ud af det.
Men hvis man tænker hver dag, fuuuck man, jeg gider ik skole, så er det ikke det værd.
maj 2006
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Derfor går jeg på gymnasiet.
Jeg hader at være her men jeg ved ikke hvad jeg skal ellers. Og da et papir med en studentereksamen ser pæn ud så kunne jeg lige så godt det.
jul 2008
jeg er simpelthen på bar grund, har ikke den fjerneste anelse
maj 2006
Det lyder rigtig spændende og sjovt, jeg tror jeg vil kigge lidt mere på det
maj 2006
Mmm havde det på samme måde, det er ret godt at have med sig
Mette N
Tak det vil jeg gøre.
JTK - Jeg elsker dig sarah! .
I det mindste er du ikke 19 år, du har stadig masser af tid til at finde ud af hvad du vil
<Oli>
Fedt, hvornår begynder du?
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.370
Derudover er der jo fritidsklubber forskellige steder i landet med dyr.
(",)
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
.. ej, det er faktisk lidt løgn . Jeg ved hvad jeg vil starte af uddannelse næste år . Men her i mit sabbatår er det meningen at jeg skal arbejde og rejse, men kan bare ikke få det hele til at hænge sammen.
Jeg skal læse Naturressourcer - Domestic Animal Science
maj 2006
Det lyder rigtig godt :)!
Jette N (",)
Jeg elsker børn og har passet mine kusiner mange gange, så det kunne evt. også være en mulighed.
©AM - DHT Soldier .
Jeg har det også på samme måde, jeg kan ikke få det til at hænge sammen, jeg var lidt for naiv hvad angår jobs, det er ikke lige sådan at finde et arbejde der kan betale regninger osv.
jul 2008
samtidig med ens forældre presser på..
dec 2004
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 395
Den er jeg ved at tage nu. Jeg ville nemlig gerne arbejde med heste, men har ikke evner nok til berider og gider ikke at gå og muge ud i en stald resten af mit liv.
Som jordbrugsteknolog med hestespeciale kan du komme til at arbejde med/som bl.a. Foderkonsulent, avlskonsulent, træningskonsulent, staldbestyrer, lærer på landbrugs og efterskoler med hestelinie, salg, og udvikling af hesteprodukter, som udstyr, staldinventar, træningsmaskiner osv.
-Jeg håber selv på en dag at kunne komme til at arbejde med forskning og udvikling af genoptrænings metoder/udstyr, og har allerede skabt mig kontakter i branchen, som jeg ikke havde da jeg startede.
Det eneste krav der er for at starte på Jordbrugsteknolog uddannelsen er en gymnasie uddannelse eller relevant erhvervsuddannelse, På hestelinien er du næsten garanteret optag, da der ikke er så mange som søger ind på hestespecialet.
maj 2006
Det lyder faktisk også meget interesant, men også ret matematisk. Er den meget matematisk, for det er virkelig ikke min stærke side.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Er det ikke det samme som Husdyrvidenskab?
dec 2004
I min klasse har vi både folk som har taget sproglig gymnasie, HF eller dyrepasser, hvor der ikke er et stort matematisk niveau.
Vi har fælles fag (alle teknologer uanset speciale) som f.eks. : Genetik, microbiologi, statistik, markedsføring, ledelse, globalisering og miljø.
Og så har vi hestespeciale fag som f.eks. : Fysiologi, anatomi, træningslære, fodring, grovfoder, etologi (hestens naturlige adfærd), anlæg og meget mere...
Jeg synes ikke at hverken det matematisk eller biologiske er på et svært niveau. Lærerne er rigtig gode til at få samlet alle op og få dem med, da der er flere som ikke har taget gym. men "kun" en landmand eller dyrepasser og derfor er på lavere niveau. Og de har ikke svært ved det.
Hvis du vil se nærmere på det ved jeg at der er 3 skoler som udbyder den. Det er Jordbrugets Uddannelsescenter Århus, Dalum Landbrugsskole (fyn), og Selandia (sjælland).
Dog er Jordbrugets Uddannelsescenter Århus den eneste skole som har en ren hestelinie/klasse. De to andre skoler får man undervisning sammen med de andre husdyr klasser og får så lov til at skrive projekter med hest, men desværre ikke direkte hesteundervisning.
Hvis du har lyst til at vide mere, så sender du bare en besked, og så skal jeg se om jeg kan svare på spørgsmål eller henvise til en som kan.
dec 2004
Nej det er ikke den samme.
Husdyrvidenskab læser man på Uni, og teknolog uddannelsen er adgangsgivende til den, hvor jeg mener at man får merit for de første par år, men er ikke helt sikker. Ved bare at vi kan gå over på den bagefter hvis vi ønsker at læse videre.
Vi kan også tage til England og få en Master Degree i heste, når vi har taget teknolog hestespeciale.
Et frustrerende problem..