{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Svær hest at aktivere. {{forumTopicSubject}}

Jeg er nu igen nået til en blindgyde med min kære lille pony.

Det sidste lange stykke tid har vi ikke rykket os nogle steder, tværtimod faktisk..

Hun gider ingenting, alt virker kedeligt og uinteressant, det eneste der kan få en lille gnist frem i hendes øjne er mad..
Bare stå og æde dagen lang..

Jeg ved ikke hvordan jeg lige skal tackle det, sys jeg har prøvet det jeg kan komme i tanke om, hun er også svær at lære nye ting, netop fordi hun er ligeglad med alt..

Any idears?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær hest at aktivere.
  • #1   18. feb 2013
    Er det kun på banen hesten er sådan? Og hvordan vil du have hun skal se ud hvis hun skal være intresseret?


  • #2   18. feb 2013 Er hun igang med pelsskifte? Og er hun dækket ordentligt ind med vitaminer osv i sit foder?
    Hvad laver du af træning til daglig?


  • #3   18. feb 2013 Krikken: det er overalt, hun tøffer bare stille og roligt og gør egentlig hvad der passer hende - groft sagt..

    Blacksheep: hun skifter pels nu, ja, men hun er altid sådan..
    Foderet burde ik fejle noget.


  • #4   18. feb 2013
    Det er en lidt difus beskrivelse. Er det fordi hesten er uenergisk? Er det fordi den går sin vej hvis den er løs? Hvad er problemet? Hvad gør hesten og hvad ønsker du den skal, hvordan ønsker du den skal være?


  • #5   18. feb 2013 Er du sikker? Har du prøvet at skifte til et foder med højere energi indhold for at se om det hjælper? Det ville da være den letteste løsning for dig hvis det kunne gøre det.
    Er hun velopdragen og respektere dine grænser? En uopdragen hest kan godt virke doven og ugidelig. Dette er ikke nødvendigvis fordi de opgaver du giver hesten er dårlige, men fordi den har fundet ud af at den ikke behøver at gøre hvad den bliver bedt om.

    Så svarede du ikke på at af mine spørgsmål. hvad laver du i din daglige træning med hende?


  • #6   18. feb 2013 Krikken:
    Det er heller ik helt nemt at forklare ska det lige siges.. (:
    Jeg skal bruge hårdere og hårdere signaler for at trænge igennem, hvis vi longere ska jeg bogstaveligt talt rende hende i røven for at hun ik går i stå, hun vil bare stå og hænge.
    Og sådan har det altid været - undtagen da hun var unghest og når vi flytter til en ny stald..
    Hvis flokken giver sig til at løbe rundt, står hun 7 ud af 10 gange bare og kigger på.


  • #7   18. feb 2013 Blacksheep:
    Den glemte jeg helt, undskyld. (:
    - vi laver alt fra spring, dressur, tricks, longering, løslongering, tur med og uden rytter, vi laver ingenting, vi nøjes med at strigle, helt uden udstyr.
    Så vidt som muligt, aldrig den samme ting to dage i streg..

    Hun tager på af det mindste , så mere fedt / sukker resulterer bare i en overvægtig pony igen..

    Hun overtræder ingen grænser, gør hvad hun bliver bedt om , faktisk meget velopdragen, der mangler bare lige lidt mere.


  • #8   18. feb 2013 Har du prøvet at give hende en måneds ferie? Hvis min går kold skal han som regel bare have 3 dage uden træning og så står han igen og stirrer efter mig ved leddet smiley

  • #9   18. feb 2013
    Ida - Nogle heste ER bare uenergiske, det med at lege med de andre siger dem intet og deres tempo er langsomt.

    Liver hesten mere op i naturen? Måske den bare ikke finder banen spændende. Den har jeg oplevet nogle gange.
    Men det kan jo også være at det er dig der lære hende at være ligeglad, selvom det ikke er med vilje. Hvis hesten ikke reagere, så skal signalet jo eskaleres så hesten reagere. Man skal ikke blive ved med at være efter hesten.


  • #11   18. feb 2013 Hmm. Det lyder meget mystisk så. Kan godt forstå hvis du er lidt blank på det.
    Har hesten haft kiropraktortjek eller lignende?
    Jeg oplevede engang at have en hest der var meget sløv som viste sig at have gået med en slem låsning i skulderen og derfor havde stor ubehag ved at bevæge sig. Efter behandlingen blev hun nærmest en helt anden hest og livede meget op.
    Låsninger kan komme bare af at hesten laver et uheldigt hop på folden eller noget i den retning. Der behøver ikke være sket noget voldsomt.


  • #12   18. feb 2013
    Tillært hjælpeløshed er ikke når man skal bruge hårdere og hårdere midler, det er når hesten undlader at reagere på noget ubehageligt, fordi den har lært at det kan være ligemeget :o).

    Iøvrigt BBH der har skrevet om de 5 F'er ;o)


  • #14   18. feb 2013
    Det tænkte jeg nok - tænkte bare at det blev fremstillet lidt som det var din egen ide og tanke ;o).


  • #16   18. feb 2013 Problemet er jo ikke at hun
    kke reagerer, men at hun ikke reagerer NOK..
    Men da jeg købte hende var hun schenkeldøv så det siger spar to, da jeg fik det trænet væk, betød schenklerne stejl åbenbart, det er trænet væk og de betyder nu frem - som de skal, men bare ikke nok frem og hun kan ikke fåes til at gå mere frem..

    Det var forkert at mig at bruge udtrykket "hårdere og hårdere."
    Som skrevet før, jeg giver signal og reaktionen kommer, næsten promte, men der er ikke reaktion nok. De fleste der ser os trave spørger om hun kan gå flatwalk fordi detser sådan ud..

    Kiro har lige været på besøg.

    Hun liver en smule op på tur, men det er pga hendes separationsangst.

    Tror jeg kom omkring det hele denne gang. (:


  • #17   18. feb 2013 Prøv at vise hende nogle ''farlige'' ting Fx. parasoller eller bildæk de triller eller andet, det fik min gamle til at virke mere interesseret smiley

  • #18   18. feb 2013 Jeg vil også foreslå klikkertræning, det fungerer ret godt for de fleste ^^'

  • #19   18. feb 2013 Malakrulle:
    Hun kigger lidt, pruster, og så "er det ik andet?"

    Mad tænder hende ikke når hun skal arbejde for det, klikkertræning er forsøgt, ingen ændring. /:


  • #20   19. feb 2013 Så er det måske på tide at søge professionel hjælp på? Find en dygtig træner der kan hjælpe dig vidre, for det kan jo ikke passe at der SLET ikke er en løsning på det. Måske er det bare dig der gør tingene forkert.

  • #21   19. feb 2013 Jeg siger heller ikke at der ikke er en løsning ?????
    Siger bare at alt hvad min fantasi tillader mig at prøve ikke virker og jeres åbenbart også..

    Desuden har jeg gentagne gange haft en dygtig rytter på hende..


  • #22   19. feb 2013 Jamen så er det vel også mere sandsynligt at du laver fejlen end at tingene rent faktisk ikke virker. Og det kan vi jo sådan set ikke hjælpe dig med at finde ud af. Der må du hav en dygtig træners øjne på.
    En dygtig rytter og en professionel træner er ikke det samme. Jeg tænkte også mere på en der havde forstand på jordtræning og læringsteori.


Kommentér på:
Svær hest at aktivere.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce