Fin tekst fra Kelly Marks {{forumTopicSubject}}
Selvom at Kelly Marks er elev af Monty Roberts, så har hun en masse kloge ord i hendes bog "perfekte partnere"
Jeg tænkte at jeg lige ville skrive en tekst ned, fra bogen, der hedder "forudse fremtiden med Intelligent Horsemanship"
"Hver gang du er sammen med din hest, stiller han dig spørgsmål. Hvis du ikke svarer, går han ud fra, at svaret er et "ja". Du står for eksempel ved siden af ham, og han træder hen mod dig. Hvis du ikke gør noget, opfatter han det som et "ja". Han begynder at gnubbe dig. Du gør ingenting, så han forstår at du også siger "ja" til det. Han begynder at at tygge på dine lommer. Du smider armene i vejret og råber, "hvad i alverden laver du?". Set fra hans side lyder historien sådan her: "Pludselig, helt uden grund, gik hun fuldstændig amok. Jeg spurgte hende, om det var i orden, at jeg ledte efter godbidder, og hun sagde ja. Så skiftede hun pludselig mening og gik helt agurk." Tænk over din hests handlinger og prøv at forudse, hvordan de kan udvikle sig. Erfarne hestefolk taler ofte om at 'læse' hesten. Jo mere du øver dig på at observere heste nøje, jo færre ubehagelige oplevelser vil du komme ud for - når du først lærer, hvad du skal se efter, er deres adfærd ofte meget forudsigelig."
Hvad synes i?
Da det jo handler om hestens adfærd, tænkte jeg at det godt kunne være i denne gruppe.
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
Blogger
Følger: 71 Følgere: 1987 Heste: 5 Emner: 71 Svar: 930
jun 2009
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 34 Svar: 1.118
Har selv bogen, og den bliver nærmest grovædt med øjnene, da den er så interessant
Fin tekst fra Kelly Marks
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside