{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Vurdere lige en fin pony. {{forumTopicSubject}}

hej hg'er, min veninde går og overvejer at sælge sin pony,
han hedder Grøn Tuborg, han er 12 år - 132 cm høj. han
er en SKØN pony, som bare nyder tiden sammen med sin
rytter.. Turborg springer LC-LB, og kan godt lære mere!!!
i dressuren ligger han på LC niveau. Han kan godt galopere,
men mangler noget træning. han søger fint til bidet, og vil
rigtig gerne arbejde.. Tuborg blev tilredet 2008, men der er
ikke blevet arbejdet med galopen.. Da han blev tilredet som
hygge pony.. Tuborg har i noget tid af sit liv, været ved en
hestehandler som ikke har behandlet ham ordenligt, i starten
var Tuborg sky, bange for hurtige beværelser og høje lyde..
men Ninna har arbejdet MEGET med Tuborg med tillid til
mennesker, og han er nu 98% sikker på alt.. Han vælger
hurtig hvem han stoler på, og hvem han ikke gør.. Med den
rette rytter som vil bruge ALT sin tid på ham, vil Tuborg &
rytter blive det perfekte par, virkelig.. Han stoler 100% på
rytteren, og han vil gøre ALT for at redde sin rytter :-).

Vil i vundré ud fra hans billeder fra hans profil + denne
tekst. http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=121784

Mvh. Line

Grundet til salg er alderen, ryk op til 1'er.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdere lige en fin pony.
  • #2   1. apr 2010 Hmm.. jeg ville sige omkring de 15,000 kr. smiley

• #3   1. apr 2010 ikke mere end 18.000 da han ikke ka galop .. og syndes oss 18.000 er gode penge for ham !!

- men hel og lykke med salget ;D..

• #4   1. apr 2010 Hej Linepigen smiley
    Jeg vil mene, at han er omkring de 14000-15000 kr værd, pga. at han mangler erfaring med stævner og pga. alderen og tidspunktet han blev tilredet på. Men ellers er han flot bygget, og det ser ud til at han har en super god springteknik. - og hvis han har et godt hoved og stadig er ung af sind trækker det da klart også op smiley

• #5   1. apr 2010 bels: Det er altså bare mit bud på ham..

• #6   1. apr 2010 Han kan godt ride galop, men han kan ikke signalet til det i nu smiley
    kig forbi min profil og se video med ham, og Ninna..

• #7   1. apr 2010 jaa okay .. men så er han jo faktisk ikke helt tilredet ?=)..

• #8   1. apr 2010 Jo, han kan alt andet inde for grund ridning..

problemet er nok at Ninna(ejeren) har en sygdom som gør at hun ikke har
    så mange kræfter i benene, så når hun skal trykke mærker han det næsten
    ikke.. men når jeg rider ham, så gør han det næsten lige når man trykker ..

• #9   1. apr 2010 okii..
    -men mit bud ligger omk. de 18.000 ... - hvad vil i selv ha for ham ?=)..

• #10   1. apr 2010 Jamen det er jo det vi vil finde ud af, med hvad andre synes..

• #11   1. apr 2010 Vil sige omkring de 13-14 stykker..
    Er den DRF målt?

• #12   1. apr 2010 Nej, han er ikke DRF målt..

• #13   1. apr 2010 Synes jeg kan huske ponyen fra det der "opfyld min drøm" eller hvad det nu går ud på. Har i hvert fald set ting skrevet herinde om "ponyens" familie. Går den ikke tildels som "handicap pony" fordi ejer til tider sidder i kørestol? Det kan godt hæve prisen på ponyen, hvis det er den pony jeg tænker på smiley
    Mange mødre ønsker jo stabile ponyer til deres børn.

• #14   1. apr 2010 Jo, det passer helt smiley

• #15   1. apr 2010 Jeg tror godt I kan få 20-25.000 for ham. Han springer jo rigtigt fint og hvis han kan gå med handicaprytter må han jo være nogenlunde fornuftigt i hovedet smiley Folk giver gode penge for fornuftige ponyer med talent.

• #16   1. apr 2010 Tak signe smiley han er også bare dejlig.

• #17   1. apr 2010 Det gælder bare om at skrive annoncen rigtigt. Hvis den kan springe 105 cm til højdespring, går den fx MB til træning og ikke LB som I skriver smiley

Og det er også vigtigt at skrive at den går med handicaprytter, da det vil gøre forældrene interesserede.

• #18   1. apr 2010 Jamen, det var bare en højdespring han var til.
    lige nu springer han LB på bane, det skal man tænke på smiley

Min pony sprang og 125, som svare til S
    men på bane var det ''kun'' MB smiley

• #19   2. apr 2010 Kan godt være det bare var højdespring, men han sprang da stadig over og han vandt da smiley Så han kan jo spring svarende til MB har han bevist smiley

• #20   2. apr 2010 Ja (:

• #21   2. apr 2010 priserne er helt i bund pt, så der er ikke mange penge i sådan en pony.
    Hvis i vil have penge for den, skal den målees først, for at se hvilken side af kat 3 den er på, selvom i har målt til 132 stg kan det godt være en ponymåler mpler den til at være kat 3.

Men som den står nu:
    ingen stævner
    min mål for kat 2
    12 år og stadig ikke færdig med grund uddannelse

der er også plusser:
    godt sind
    smuk pony, dog bygget lidt shæt agtigt.

Men hvis den skal sælges er det ikke meget mere end ca 10.000, som den står nu.

Vi købte vores chillie pepper sidste år(mere præsis december 2008), 5 år gammel, manglede lidt i galoppen, spring teknik udover det sædvanlige, 126 stg, med udstyr.
    vi gav 3000

• #22   2. apr 2010 Signe B: Ja men der er forskel på at kunne tage et spring på 105 cm og kunne springe en hel bane på 105 cm.
    Man kan ikke sige han går MB til træning, hvis ikke han kan tage en hel bane på 105 cm smiley

• #23   2. apr 2010 hun er også MEGET børnevenlig!!

Signe B.
    Det er bestemt ikke det samme! min gamle hest hoppede uden problemer 170 på enkelt spring, men kunne ikke gå mere end LB (110 cm) på bane, der er sværhedsgraden ved at springe en bane, og en MB er bestemt ikke bare at ride lige linjer.

Hvis jeg kiggede en annonce, hvor en hest havde sprunget en enkelt højde, og man derfor skrevet, den kunne gå en klasse der svarer til den højde, vil jeg springe annoncen over, og det vil de fleste andre også.
    Man skriver hvad den kan i baner, og kan derefter skrive hvad den kan på enkelt spring

• #24   2. apr 2010 Anna F
    tror bare jeg vælger at være uenig med dig smiley For det gider jeg ikke slås om. Det er min vurdering, punktum smiley

• #25   2. apr 2010 Same goes to you Søgård smiley
    Uenig, punktum smiley

• #26   2. apr 2010 Signe B: Det kan godt være, men det ville være falsk markedsføring. Og jeg ville da blive skuffet hvis jeg købte en pony hvor der stod den kunne springe MB, og så det viste sig at den faktisk kun kunne gå en bane i LA højde.

• #27   2. apr 2010 Vi har skrevet at han kan springe bane svare til LB, og at han har bevist på enkelt spring at springe MB (105) smiley

• #28   2. apr 2010 Jeg har erfaring med at heste viser deres sande kapacitet ved højdespringning. Det med at springe en hel bane handler bare om at være i form til det. Blandt andet derfor man løsspringer hingste til kåring, for at vise hestens kapacitet og teknik. Der kan man jo også sige "hov, den sprang ikke en hel bane, så gælder det ikke" smiley

Så I kan synes hvad I vil, jeg gider ikke HGs kritik af alt andre skriver lige nu. I kunne jo også bare skrive at I synes man skulle skrive at den springer LB til træning og har sprunget 105 i højdespring, uden at skulle blande mine kommentare ind i det smiley For jeg har min holdning og så kan I have jeres. Og så er alle glade.

• #29   2. apr 2010 Godtnat smiley
    Og held og lykke med salget af den fine pony smiley

• #30   2. apr 2010 mange tak signe smiley

• #31   2. apr 2010 Signe B: Jo men så kan man jo skrive at man mener den har kapacitet til at kunne springe MB. Det er jo ikke ensbetydende med at den kan nu, hvis den som du selv skriver ikke er i form til det endnu.

• #32   2. apr 2010 » Liiiiinøhh ': Synes du har skrevet det på den helt rigtige måde smiley Så snyder man nemlig ikke nogen. Og du har jo netop skrevet lige præcis hvad hesten kan som den er nu smiley

• #33   2. apr 2010 Jep smiley

• #34   2. apr 2010 10.000,-

den er sent tilredet, har ikke galloppen paa plads, har ingen staevneerfaring, er en lille 2'er som de fleste ikke vil have,. Han har haft en skidt fortid, der goer han maaske ikke altid er lige nem.. Og den er ikke staevneregistreret og har garanteret heller ikk pas og chip ?? -som der saa ogsaa skal invisteres i hvis ikke den har..
    Vil man have pony'en solgt, hjaelper det ikke at saette den til 20.000,-.. De fleste heste bliver alligevel ikke solgt paa HN til den pris de forlanger i foerste omgang..

• #35   2. apr 2010 Anna F:

Sorry jeg flipped lidt igår men er træt af HGs evige stikken til alt alle siger smiley
    Men jeg synes også det er vigtigt at sige hvad hesten har kapacitet til. Hvordan man formulerer det er jo op til ejer smiley

Fx min hest købte jeg som 2 ½ års og han kunne jo derfor ikke noget som helst andet end at blive trukket med. Jeg gav 40.000 kr for ham fordi han har udseendet med sig og fordi han har S springkapacitet og M dressurkapacitet.
    Hvis jeg skulle have købt ham som det han kunne som 2 ½ års må jeg være blevet godt og grundigt røvrendt, eftersom jeg har giver 40.000 kr for en hest der ikke kunne noget smiley Så husk også at lægge vægt på kapaciteten i annoncen smiley

Kommentér på:
Vurdere lige en fin pony.

Annonce