{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Flytte vægt over på bagparten? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg vil super gerne lære min pony at flytte vægten bagud, over på bagparten - så det fører videre til at samle sig rigtigt. Men eftersom jeg er helt lost, og bare ikke har den fjerneste idé om hvordan jeg skal gøre det fra jorden, vil jeg gerne høre hvordan det kan gøres?

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte vægt over på bagparten?
  • #1   12. apr 2012 Kig gerne forbi min nyeste video - der arbejder jeg nemlig med det smiley

• #2   12. apr 2012 Det gør jeg smiley

• #3   13. apr 2012 jeg er gået i gang med at lære django det hvor jeg står ved siden af ham og tapper med en pisk på krydset af bagdelen, når jeg tapper, skal han lægge vægten bagud smiley
    Jeg starter med at bede ham om at bakke uden at han må tage et skridt, altså så han bare gynger lidt. Når han er sej til det lægger man pisk på og beder ham om at bakke uden at han tager et skridt imens man tapper hesten på bagparten.
    Det skulle i hvertfald være en helt fin måde at gøre det på smiley
    Knus!

• #4   13. apr 2012 jeg beder ham om en komando der ligner det at bakke men uden han tager et skridt, men bare ligger vægten bag ud, jeg gør det ved at stoppe ham og flytter min vægt bag ud (som man nu engang gør i western verdenen) = svagt signal til bak og når han gør det så roser jeg ham.. det gør jeg for at få ham til at bruge ryggen og til at få flere muskler i ryggen.. og sjovt nok virker det smiley

• #5   13. apr 2012 Jeg stiller hesten på hovslaget. Jeg står ud fra dens skulder med ansigtet mod skulderen, en hånd løst på indvendige tøjle og pisken i den anden hånd.
    Stiller hesten en lille bitte smule med tøjlen og forskyder så min vægt over på benet der er tættest på hestens bagpart. Samtidig kører jeg knuppen på pisken langs hestens krop i retning mod halen.
    Så læner han sig fint tilbage og løfter også indvendige forben 9 ud af 10 gange smiley
    I starten brugte jeg også tøjlen, men det forstod han ikke, så nu er den løs og det er bare pisken og min vægtforskydning der får ham til at forskyde vægten bagover.

• #6   13. apr 2012 Jordhesten og Stine: det lyder som en rigtig god og enkelt måde! smiley

Katrine: Når du kører knoppen på pisken langs hestens krop, er det så oven på hesten?Altså langs rygsøjlen eller hvor? smiley

• #7   13. apr 2012 Det er vel 30 cm fra rygsøjlen sådan ca. Placeringen er ikke så vigtig, det er bare følelsen af at den kører ned mod halen (:

• #8   13. apr 2012 Okay smiley

Kommentér på:
Flytte vægt over på bagparten?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce