Den helt rigtige opstaldning til unghest {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal vælge mellem to opstaldningsteder, og ville høre jer, om hvilket sted i ville stille en DV hingst på 2,5 år
Sted 1
Ligger tættest på mig, og derfor har jeg mulighed for at komme oftere.
Privatstald.
Han kommer på fold med andre ungheste, både vallakker og hingste.
Det er udendørsbokse(med halvtag over, og døgnfold om sommeren)
Der er 20*40 ridebane.
200-300 meter til ridehus og skov.
Mulighed for undervisning, både med tilridningen og med rytter.
Foder specielt til ungheste.
Kræver at han bliver vallak.
Sted 2
Dejligt stort sted med en masse mennesker.
20*60 ridehus, 20*40 og 20*80 ridebane.
Kæmpe folde, hvor han kan stå som hingst sammen med vallakker.
Ingen mulighed for undervisning eller hjælp med tilridning, kun dressur og spring-undervisning.
Ligger længere væk fra mig, så kan ikke komme mere end 4 gange om ugen.
Foder med 35% havre, til heste under let ridning.
Fantastiske tur-muligheder og søde mennesker.
Ingen døgnfold om sommeren, ved ikke præcist hvornår de kommer ind.
Ja, der er måske ikke så stor en forskel, men hvilket sted ville i vælge?? Jeg selv hælder meste til opstaldning 1..
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.063
Ellers vil jeg nok oss vælge opstaldning 1, hvor du kan få hjælp til tilridning.
Så kan du jo altid overveje, om du vil have ham det andet sted hen til vinter, hvor der er ridehus og flere mennesker at ride sammen med
Men hvis du vælger sted nr 2, kan du jo oss prøve om du kan finde en, som kan komme og hjælpe dig med at ride til?
Held og lykke med det Ved selv hvor svært det kan være at finde det rigtige sted til sin hest.
Men tror jeg har fundet det rigtige sted for mig og min hest nu, og flytter hende derhen på næste fredag. Glæder mig
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.029
CoDoK - jeg foretrækker også selv mindre stalde, da jeg ikke er konkurrencerytter eller andet, så det kan hurtigt blive for stort og en smule snobbet til mig
maj 2007
Følger: 121 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 1.969
mar 2010
Det er rigtig svært at beslutte sig ja, og jeg vil helst ikke flytte for meget rundt på ham, slet ikke når han er så ung. Held og lykke på Fredag, flytter du så til et større eller mindre sted??
feb 2009
Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 6 Emner: 439 Svar: 2.967
jan 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 1 Emner: 31 Svar: 41
Held og lykke:O)
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.063
jeg flytter til et større sted, men det er ikke sådan et kæmpe sted. Der hvor jeg er nu, er der kun plads til 6 heste og der er kun en lille ridebane, hvor hegnet er meget lav, så min hest er snart så høj at hun begunder at springe over hegnet (det har været tæt på flere gange). Og så er der heller ikke nogen mulighed for at få hjælp.
Der hvor jeg flytter hende hen, er der plads ril 16 heste, så det er oss en privat stald
Der er en 20x40 ridehus, ridebane og roundpen (staves).
Jeg vil hest heller ikke flytte for meget rundt på min hest, så kan godt forså dig.
Håber du bliver glad for det sted du vælger
mar 2010
Maria og Shutterfly - jeg kan max komme 5 gange i ugen pga arbejde og afleveringer i skolen, så det gør ikke den store forskel..
Jeg ved ikke hvorfor hun ikke tog hingst ind, hun havde nemlig selv en i forvejen og en opdtaldet, men det kan jeg jo ikke stritte imod
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
Den helt rigtige opstaldning til unghest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside