{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Den helt rigtige hest? {{forumTopicSubject}}

Har i haft problemer med at finde ny hest?

Jeg syns det har været en uhyggelig omgang med flere byt før Briza og man er bare blevet slidt lidt hver gang!

Jeg syns ikke mine krav til en hest/ven er SÅ store men alligevel har det været utroligt svært.

Heste der flippper ud når man vil sidde op-heste der uden grund pludselig går i vejret-heste der "bare" lige skal fælde af så er den fin(syg) og heste der er i det røde felt uanset hvad.

Jeg mistede Abbot for snart 5 år siden og har siden fået en angst p.gr. hoppe der var så sød-hun fòr rundt i cirkler i ½ time før jeg kunne komme af.
Mine krav er bare en sød og ærlig hest man kan stole på og som jeg stille og roligt kan træne op.
Briza er den rette men hvor har det været hårdt-dyrt og svært.
mvh merete

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den helt rigtige hest?
  • #1   14. mar 2011 Det kan være forfærdeligt svært.. Tror jeg var ude at se på over 35 heste inden jeg fandt den første og da hun efter 3 uger blev uanvendelig:( Og efter et halvt år blev aflivet gik der ca, et halvt år mere inden jeg fandt min absolutte drømmehest:) Så er glad for det hårde slid nu:)

• #2   14. mar 2011 puha den helt rigtige hest.. den er altid svær at finde..
    er første gangs heste ejer, og min drøm var at få en sten sikker fjord som jeg kunne ride ud i det blå på.. men endte med en (på daværende tidspunkt 3 årig) quarter dreng, der kun lige var sadel vant og rytter vant (altså kunne tåle sadel og rytter), men kastede med hovedt, var sky, nervøs, ikke nem i stalden og alt muligt andet..
    men efter kun 14 dage havde den lille skid vundet mit hjerte.. drømmen er stadig at kunne ride ud i det blå.. men denne gang på min lille dreng..

historien er at jeg red en hest der skulle bruges til handicap ridning og hvad mere oplagt er det så at få en handicappet pige til at ride dyret.. så det gjorde jeg i 3 måneder.. ham der ejede hesten tænkte hende slipper jeg ikke af med forløbigt så hvilken hest skal hun så ride.. jo han valgte så den hest han havde købt til sig selv men den var for kedelig.. såe han sagde du skal ride den jeg sagde nej.. men stille og roligt kom hesten ind i mit liv, startede på folden, senere i stalden og til sidst på banen og tur med andre.. og nu er han mit et og alt.. han betyder så meget.. og jeg stoler på ham.. selv om han løber når han bliver bange.. at han møver og ellers i andres øjne ikke er opdraget korrekt.. men han er min og han er lige som jeg vil have.. fuld af personlighed men respektere mig og mine meninger..

• #3   14. mar 2011 Den helt rigtige hest bliver først helt rigtig, når man har fundet ud af´, hvad der er helt rigtigt ved den.
    Har aldrig fået en hest der var "den helt rigtige hest", men efterhånden er de alle sammen blevet forvandlet til den helt rigtige hest.

jeg har taget hvad jeg kunne få, og har så bare prøvet at få det bedste ud af det, jeg nu engang har fået (:

• #4   14. mar 2011 jep jeg sys osse det er svært..

bøffen var nem nok at finde smiley .. men hans afløser har sat grå hår i hovedet på mig..
    havde 2 must-haves: koldblod ( helst belgier ) og tilredet..
    nu har jeg ( efter et impuls køb ) en prikket noriker som er sky, egenrådig og ikke tilredet.. nærmest rå smiley

men jeg kan desværre ikke sælge heste, så vi må finde hinanden hen af vejen smiley

• #5   14. mar 2011 Jeg synes sgu også, at det er svært at finde den perfekte hest. Jeg havde endda købt en, men den måtte jeg sende tilbage, fordi som du siger, det er åbenbart umuligt at finde en ÆRLIG, sød og ROLIG hest som bare er nogenlunde redet
    Og jeg har endda penge nok at gøre med, så det er bestemt ikke, fordi hestene er for billige...

• #6   14. mar 2011 Jeg fandt min dejlige dreng nogenlunde nemt.... Prøvede under 5 stk før han dukkede op.... Men ja, afhængig af ens krav kan det være rigtig svært... Tror man skal gøre sig klart hvad man vil have og absolut IKKE vil have - på den måde får man hurtigere pejlet sig ind på den rigtige...

Som sælger af ham min drømmehest, kan jeg se at folk har skyhøje forventninger til ingen penge - og så skal hesten inden for de første 5 minutter leve op til det, deres gamle hest gjorde efter mange års arbejde... Og det er altså ikke altid så let for en hest at gøre;o))))

• #7   14. mar 2011 Jeg synes det er meget svært , har set ca 24 heste nu siden juli sidste år.... i DK, sverige, tyskland.

jeg har det lidt sådan det skal føles som kærlighed ved første blik, meget af det andet kan jo trænes.

men kemi betyder alt for mig.....

Jeg er på udkig efter ung hest 3år og frem til de 6år - 170 høj plus. gerne holstener springblod. - ja så helst skimmel . griner der har jeg en gamle svaghed at de helst skal være.

Men ved den står der ude et sted..... mon ikke

• #8   14. mar 2011 èn af vores fejl var nok den afhængighed af hestehandler der ikke ville give penge retur så der måtte "bare" vælges èn . Og det næste er nok min medlidenhed der desværre også har det med at vælge og til sidst mit tabte mod på igen-igen lære ny hest at kende og få skuffelsen lige i fjæset når den var faldet til.
    Jeg nyder igen turen rundt i stalden-Basse er blevet en super begynder venhest for min mand-Bonzo har jeg haft i 3 år fra han var lille-Nuser har fået mit mod tilbage og Briza skal bare have tid til at indhente det tabte og hun er en sød hest. Men vejen har været ØV :O(
    mvh merete

• #9   14. mar 2011 Tja, min hest var perfekt for mig. Nu er hendes hoppe-temperament dog ved at komme i vejen for ridningen. Hun er sq konstant i brunst, og efter hun har haft føl, er hun SLEM. Jeg vil gerne videre i ridningen hver dag, men her er det et skridt frem, to tilbage, og nogle dage handler det bare om at hun skal slappe af.

Min næste hest skal være en vallak. smiley Men var det ikke for nykkerne, var hun stadig som taget ud af mine drømme.

Kommentér på:
Den helt rigtige hest?

Annonce