11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Sløv i galoppen {{forumTopicSubject}}
Hvad ville du gøre ved følgende;
Hesten kan sagtens sætte i galop og gør det også, hvis den ikke er træt fx.
Men når den gør det på en dressurbane så sætter den rigtigt nok i galop men så er det som om den bare hopper på stedet som i en galop piouette og ikke rigtigt kommer fremmad. Så hvis man vil undgå at den går i stå, så skal man drive og drive og drive.
Det er ligemeget om man har lange eller korte tøjler - kort eller hurtig galop.
Og selvom man driver og driver, så vil hesten alligevel falde i trav på et tidspunkt, især på volter.
På tur kan hesten godt holde sig i galop i tilfælde hvor den skal løbe stærkt sammen med andre heste - her er der motivation for det.
Den kortere galop i dressur tempo er også svær på tur, men kan holdes hvis det fx. er på vej hjemmad.
Hesten bliver redet 1-2 gange om ugen i dressur, resten af ugen på tur kombineret med spring evt.
Den blev købt for ½ år siden hvor den før gik op til LA øvelser med tidligere ejer og syntes ikke at have problemer med at komme fremmad i galoppen.
Så er det bare træning og drive drive drive?
okt 2008
Følger: 248 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.424
Der får de nemlig meget fart på og så kan det jo blive overført til banen på den måde
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
I naturen har hesten en helt anden fremaddrift og energi end på banen, samt en anden motivation for at gå fremmad. Derfor kan det netop ikke overføres til banen. Som sagt så er problemet det samme i naturen, med mindre der er andre heste med - fordi der så igen er andre heste der motivere den.
De fleste heste er forskellig i tempo fra bane til natur - det er klart, kan sagtens forstå det.
okt 2008
Følger: 248 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.424
sep 2007
Rolig nu, du behøves ikke tage det så personligt som du gør.
Du overfortlker voldsomt.
Og mange tak for at du prøve at hjælpe - jeg giver dig så en forklaring på hvorfor den løsning ikke duer.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Har du prøvet med en pisk til at drive lidt med?
ellers kunne du have en fra jorden til at have en longe pisk eller lignene som hjælp til dig, imens du rider galop i en volte om personen?
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
og så ville jeg nøjes med fx. at galloppere en ½-1 volte og derefter SELV få hesten i trav! når du så kan mærke at de kan den godt så langsomt øge længden - men den må aldrig selv slå over i trav
sep 2007
Cecillie | CTZphoto . - Har en pisk med og bruger den hvis jeg mærker han er ved at gå i stå, det er bare svært at være over ham hele tiden :o)
Nadia & Mustangen ! - Galopere ikke mere end ½-1 volte - eller en lang side og sørger for at det er mig der får ham i trav. Det kan dog ske ind imellem at det kommer bag på mig - for det kommer ud af intet.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 19
For på nogle heste kan det godt give bagslag hvis man sætter sig ned og driver når de er sløve fordi det er så voldsomt og fordi den måske ikke har krafter til at bare en rytter der driver iherdigt.
Jeg ville prøve at ride lidt let sæde på ham og så have en dressur pisk med. ikke at man behøver at slå, men for eks. vifte den ud i luften ved siden af hesten, eller slå på sin ejen støvle så hesten bliver mere lydhør og reagere på lyden istedet for at få en bagi når den ikke går nok frem
Det ville ihvertfald være det jeg ville prøve. Hvis du selvfølgelig har tjekket at den ikke har ondt nogle steder, sadlen trykker etc.
Håber han bliver bedre
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.231
Jeg har gjort det - med godt resultat - at jeg har drevet og drevet og drevet, og brugt mine ben og schenkler så godt jeg kunne.. Jeg bruger ikke min pisk udover at have den med, da jeg mener at man så bliver 'afhængig' af den, så ingen pisk.. Når hesten falder ned i trav - galop igen! Og sådan bliver man ved, indtil det er DIG der stopper hesten. Fint at i kun får en halv volte, bare det er dig der bestemmer - så kommer resten med tiden
Held & Lykke
Sløv i galoppen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside