{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Problemstilling i forhold til søster og ridning {{forumTopicSubject}}

Undskyld længden, men jeg er virkelig frustreret, håber I gider tage jer tid..

Jeg har en moralsk problemstilling, i forhold til min lillesøster, som er 11, og jeg er 22.

Vi deler ikke mor, og bor ikke sammen.
Men hendes mor er tosset med heste, det er min søster også, og selvfølgelig også mig smiley
Alt hersker fred og idyl på dette punkt.

Men jeg gruer næsten for at skulle tale ridning og hestehold med min søster, da jeg virkelig skal tøjle mig selv, for ikke at springe i luften når hun taler.
Min søster er helt vildt sød, og vil ikke dyrene noget ondt, men gør det alligevel, på nogle punkter - ubevidst.

Hun rider på rideskole, og rider stævner. Jeg har endnu ikke været og se hende ride, hvilket jeg jo er ked af, på et eller andet plan. Men alligevel ved jeg bare at det vil blive en dårlig oplevelse for mig.
Jeg var så med hende og vores far ude og købe ridebukser i dag, og vi talte om hvordan jeg rider Masca uden bid osv, hvortil hun så siger, at det var helt vildt. For den pony hun red på kunne hun ikke styre, så hun havde fået kandar. Og så tænker jeg HVAD?! Kandar til en pige på 11 år, og en pony på LC niveau?!

Hvad skal jeg gøre? Jeg ville virkelig gerne dele glæden for disse dyr med hende, men jeg KAN bare ikke på disse vilkår. Og hun vil sindssygt gerne have en tur på Masca, men jeg har det så skidt med det, hvis det er på ovenstående måde hun lærer og ride.

Hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemstilling i forhold til søster og ridning
  • #1   23. aug 2011 LLG: Nej vel? Dert er fint hun vil ride, fint hun vil starte stævner, men sådan skal hun bare IKKE ride. Ikke min søster. Det er alt det jeg afskyr!!

• #2   23. aug 2011 Line: der er en anden, der har foreslået at hun måske ikke mente kandar, men fx pessoa. Men det mener jeg heller ikke er okay faktisk. Jeg mener ikke man skal lære at ride ved magt i munden. Men med sædet.

• #3   23. aug 2011 Ville ikke lade hende styre ham selv. Jeg ville i så fald have ham i enten træktov eller longe. Men har jo ikke engang en sadel og tilbyde, kun ridegjord.

• #4   24. aug 2011 Forstår dig fuldt ud.
    Jeg synes personligt ikke så godt om rideskoler, dog kan nogle godt være gode, men det er meget få..
    Det bedste råd jeg kan give dig, er at tage hende med ud til din hest, lade hende ride, hvor du underviser hende, og forklare de forskellige ting.

Min brors x kæreste red også, hun havde også lært at hive hesten i munden osv. Hun fik en tur på Merlin, hvor jeg underviste, og gav gode råd, hun nød at ride ham, og elskede den måde jeg behandlede ham på, da hun så det gav pote, og at hesten ikke led overlast smiley

• #5   24. aug 2011 Jeg havde en veninde der red på rideskole, og jeg så hende tit ride, og kunne ikke lide måden hun red på, og blev undervist på.
    Til sidst kunne jegikke styre mig selv, og snakkede om hvor slem den rideskole hun red på egentlig var. -Og jeg sagde ikke engang alle de ting jeg mente, med at de f.eks bare smider en saddel op på hesten, uden at tjekke om den passer.
    Tja, vi snakker ikke sammen mere. Min veninde og jeg altså, og jeg tror måske det var noget af det der gjorde det..
    Men ja, jeg kan ikke hjælpe så meget, bare at jeg godt forstår din fustration. (Tror det er sådan det staves.. :b )

• #6   25. aug 2011 Lad hende komme en tur ud til din hest, og lad hende få en ridetur - på díne principper! Fortæl hende en helt masse om din måde at træne på, vis hende eksempler på, at din hest er glad og veltilpas, og forklar hende også de lidt indviklede ting, så hun får et syn på din træningsmåde at: "Hey, det her er jo indviklet og svært, det er ikke bare noget useriøst tullen rundt.. Det er spændende!" (Altså forhåbentligt ;)) Og du lyder som om du har sociale kompetencer nok til at mærke på hende, hvordan du skal fortælle hende de forskellige ting, så hun lærer og forstår, og ikke bliver ked af det og afvisende (:

Kommentér på:
Problemstilling i forhold til søster og ridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce