2.413 visninger
|
Oprettet:
AT 2017 problemstilling ideer hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skal til at vælge 2 fag og en problemstilling i AT 2017. Der er et overemne, der hedder Menneskets forhold til naturen.
Jeg har tænkt indtil videre, at jeg gerne ville arbejde med dansk og bioteknologi, hvor problemstillingen omhandler Naturen i eventyr.
Det jeg ville spørger om er hvordan ser i et andet fag som fx bioteknologi eller et i har forslag til i denne problemstilling.
Jeg har vedlagt den side, der fortæller noget om Naturen i eventyr.
http://www.emu.dk/modul/2017-dansk
Håber i ville skrive til mig, da jeg er lidt i tvivl om fag nr.2.
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Du skal finde og fokusere på noget som kan problematiseres og gerne hvor de to fag bidrager til to forskellige synspunkter af samme problemstilling, og det er her det bliver svært.
Lavede selv AT i dansk og bioteknologi og selvom de umiddelbart supplere hinanden godt, kan det godt være lidt vanskeligt at få dem til at belyse samme sag som er det ideele i AT.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Jeg dimitterede i sommers, og vores AT eksamen havde det utroligt brede overemne: Grænser.
Jeg valgte at skrive i Tysk A og Historie A, og min sag - som de gerne vil, at man kalder det - hed: Grænserne for den personlige frihed i DDR, som følger af Stasis arbejde.
Ved ikke om du evt. kan overføre dette til noget af dit - som du kan se, er mit ikke et 'emne' som sådan - havde jeg kaldt det f.eks. "Stasi og DDR" eller sådan lignende, så havde det lignet et emne
Det er med at formulere sagen, så der ikke er tvivl om hvordan overemnet er sat ind I min kan du jo tydeligt se, at det er grænserne der er fokus på, og ikke bare Stasis arbejde
jan 2015
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 2 Svar: 4
Hej
Jeg har også overvejet at tage et andet område, da jeg ikke har arbejdet i Naturalismen før.
Min anden ide er: Bioteknologi A og (Dansk A eller Historie A)
Overemne: Menneskets forhold till naturen
Hvor sagen er: Aktiv dødshjælp
Jeg tænker på spørgsmål som: Strider aktiv dødshjælp ikke mod naturens gang? Hvordan forholder vi os til det? - agtigt.
Hvordan ser du dette? Måske er det for filosofi...
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Hvis du skulle formulere altiv dødshjælp til en sag, ville det skulle hedde noget i retningen af "Menneskets forhold til naturens rolle i aktiv dødshjælp", eller sådan noget - så du ikke formulerer et spørgsmål som din sag, men heller ikke putter et "overemne" ind
Giver det mening?
AT 2017 problemstilling ideer hjælp