{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

giver snart op. Trailer problem:i {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger giver jeg snart op med Birk:i

Her kommer historien:
Jeg har lige haft Birk over på Birken i en måned, hvor vi var til et super stævne, da dag hvor han skulle kørers der over, var der næsten ingen problem, med at få ham op i traileren. Men da han skulle hentes igen, var det ikke den sevandelige(staves) trailer han blev hentet i, og ville bare ikke op! Der kom to piger og hjalp os, da der var gået 3 kvarter, og vi brugte endnu en halv time der! Da vi så kommer hjem og knap nok når at få åbnet traileren smutter han under bagbummen og spætter hans ryg op!
Han har ikke været i trailer siden den dag!
Når men her på Fredag, skal jeg på ridelejr, og har nu øvet lidt med ham, og lige meget hvad jeg gør, kan jeg bare ikke få ham ind:(

Håber der er nogle der har prøvet noget af det samme, og derfor ved hvad jeg kan gøre!

Håber virkelig i vil læse, det da jeg virkelig har brug for hjælp!;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  giver snart op. Trailer problem:i
  • #2   19. jun 2011 Mette: hvor kan man skrive til hende henne?

  • #4   19. jun 2011 Normalt binder man da hesten fast i heste traileren? Så der netop ikke sker sådan noget. Den heste trailer jeg har haft brugt var der sådan et tov man skulle sætte hesten fast i. Sådan et tov så hesten heller ikke kunne komme til skade hvis den gik amok. Er lidt svært at forklare. Men er synd det der er sket. Og håber da du får ham til at gide gå op igen. Men han har jo klart haft en dårlig oplevelse engang ellers ville han ikke reagere sådan....

  • #5   19. jun 2011 Det var et tov der sad fast til traileren smiley

  • #6   19. jun 2011 Pernille: Den trailer vi havde lånt, var der ikke noget reb i, så bandt selv, men han smardede det, da, kan kom under bummen:i

  • #7   19. jun 2011 Altså har lige trænet med min ejen, og hun var godt nok stædig! jeg trænede nogle gange om ugen men stædig som hun var, stod hun bare og gloede på mig.. når men jeg fik så hjælp, en stod bag ved med et tov og hjalp med og få hende ind. da hun så kom ind gik vi ud igen og så var der derefter ingen problemer og vi har ikke fået hjælp siden smiley

  • #9   19. jun 2011 Ej hvor træls smiley

  • #10   19. jun 2011 Hmm kan måske godt hjælpe dig for han lyder letter end min egen, hvor vi prøvede i 5 timer og til sidst gav vi op.

    Men hvis du vil høre min metode for at få fra 5 timer til 2 sek at få sin hest op skriver jeg det gerne smiley


  • #11   19. jun 2011 altså hun kan gå op nu i 1 forsøg smiley

  • #12   19. jun 2011 Baekdalen: det vil jeg meget gerne:)
    Kan du ikek skrive det i pb:)


  • #13   19. jun 2011 Du kan evt. prøve at sætte to longer fast til trailer og så krydese dem også trække. På måde ''maseser'' du hesten om altså nærmest lyfter den bagfra. det plejer at virke.
    Hvis det ikke virker kan du prøve og binde fx. en jakke om hovedet på den også går lidt væk og drje den rundt noge også trække den op for så er den rund tosset og kan ikke se noget det kan nogen gange også hjælpe (-:


  • #14   19. jun 2011 Louise: okay det vil jeg prøve mange tak:)

  • #15   19. jun 2011 Ring til Torben Andersen han er helt fantastisk og kan lære dig hvordan du får din hest op i en trailer uden at bruge tvang.

    Han har en hjemmeside du kan kigge på.


  • #16   19. jun 2011 vibeke: kan du sende et link?

  • #17   19. jun 2011 Øhhh skal prøve om jeg kan finde ud af det

  • #18   19. jun 2011 www.naturalhorsetraining.dk/

  • #19   19. jun 2011 Torben Andersen vil jeg også helt kædet anbefale.. Har selv haft ham ude og kan er kanon og pengende værd.. Jeg købte ny trailer noget tid efter han havde været ved mig.. Og så var det hele jo nyt igen.. Men første gang hun skylle op i den tog det en time.. Men det skal siges at jeg brugte hvad torben havde lært mig, og nu efter den dag hår hun bare op som det bare er okay..

  • #20   19. jun 2011 Mit råd ville også være at på en proff. ud smiley

    Pernille
    Det kan skade hesten UTROLIG meget med et reb der ikke kan går op. For den stopper ikke med at trække og panikke før rebet gir efter, og der er ikke plads til en panikslagen hest der tumler og bumler rundt i sådan en "lille" trailer...

    Nå men... Min gamle pony gjorde det sammen med bare at smutte under bummen før man havde en chance for at åbne den, så vi lod bare være med at lukke den. Vi pillede den helt af så den ikke hang og dinglede også satte vi den anden fast så skillevæggen stadig havde støtte smiley Så kunne han smutte ud så snart bagklappen blev åbnet, og det var/er selvføleglig vigtig at man binder en hest som gør dette op før man åbner bag den. smiley


  • #21   19. jun 2011 Julie : Det der sad i denne trailer var et sikkerheds "tov", så den kunne åbne hvis hesten trak voldsomt. så kan man evt skynde sig at åbne, vi har altid en bagved og en foran ved hesten.. har heldigvis aldrig oplevet at min har gjort det smiley han trådte bare op somom han havde prøvet det 100 gange, han havde aldrig prøvet det smiley

  • #22   19. jun 2011 Okay sådan et med sikkerhedkarbinhage eller hvad det nu lige hedder :b

    Anyways, jeg og alle jeg kender binder altid hesten op før vi åbner bagklappen det er det sikreste... Og hvis man skal have den ud alene gør vi det også, den ved alligevel ikke at den er bundet op, så den vender sig alligevel ikke rundt :b Hvis den så skulle begynde at gå sker der ingen ting smiley


  • #23   19. jun 2011 Jeg plejer også at binde op inden, men holder hesten / står inde sammen med den når der bliver åbnet.. men har heldigvis aldrig haft problemer smiley

  • #24   19. jun 2011 Skønt det er også træls når de er uartige mht. til trailer :b smiley

  • #25   19. jun 2011 Ja håber aldrig han får en form for dårlig oplevelse så der bliver problemer smiley

  • #26   20. jun 2011 Når man træner trailer er det VIGTIGT! at man ikke presser hestene! Der handler det om at vise hesten at den ikke er farlig. Lad den stå at kigge på den og hvis den kun vil til rampen så er det kun rampen den skal til! Så stå der og kig lidt og slet den af.

    Næste dag kan man måske være heldig at den vil lidt mere og sådan fortsætter man til den en dag (forhåbentlig;) selv har lyst til at gå helt op i den og få en belønning!


    Det tager nogen gange laaaaang tid, men det er den bedste den eneste og bedste måde for hesten. Man må IKKE presse den når den skal lære dette for så bliver de for det meste bare mere stædige.


  • #27   20. jun 2011 BTW. Så fraråder jeg kraftigt reb om røven!!! Så heller smide noget over hovede så den ikke kan se hvor den går. Dette stresser mindre og gør den mere "villig".

  • #28   20. jun 2011 Mit råd er at få proffesionel hjælp.

    Jeg kan helt klart anbefale Bettina fra www.hesteleg.dk

    Jeg har en del år døjet med ikke at kunne få min hoppe i trailer men efter Bettina har været ude kan hun sendes op i traileren og går lige op i første forsøg... Selv min kæreste der ikke er vant til at håndtere heste kan læsse hende nu


  • #29   20. jun 2011 Som andre også har skrevet Torben Andersen. Har hjulpet mig og en del af mine veninder og INGEN har fortrudt nu kan hesten læsses og traileren lukkes og man er kun en person om det hele.

    Men en anden ting er at du jo øver en hest i ting den skal lærer under ridning du beder ikke btre en hest der ingenting kan om at gå piaff det det samme med trailer du skal øve den i det og i at den ikke skal kører hver gang du læsser den OGSÅ selv om den kan gå i trailer... Øvelse skal ske med alt for at lærer og vedligeholde..


  • #30   20. jun 2011 Har selv haft det problem du har.
    Det vi gjorde var at når hun skulle op i traileren og hun gik i stå eller bakkede, så daskede vi hende på bagparten med en pisk, altså overhovedt ikke hårdt så det gør ondt, men bare på så det generede hende på den måde gik hun fremad for at undgå det, dvs lidt op i traileren, og med det samme den går stopper man self med at daske den, som beløning. Sådan fortsætter du bare indtil hesten er oppe, altså når den stå stille og du hiver så bliv ved med bare at stå og dask den, og med det samme den så går fremad, så stop hurtigt som beløning og ros den, gør så det samme igen hvis den prøver at bakke eller bare går i stå på vej op i traileren. Når den så er oppe så giv den med det samme noget mad, evt lidt foder, gullerøder eller hæng et hønet op derinde, så den forbinder traileren med noget godt og rart. Vi har hængt et tru op derinde med lidt forder i hver gang de skal op og nu gå de alle sammen bare lige op med det samme smiley Det kan være en fordel hvis i er to i stareten, en til at holde hesten og en til at daske den forsigtigt, håber du forstår og det kan hjælpe dig. Held og lykke smiley


  • #31   20. jun 2011 Oki så skriver jeg det lige smiley

    Du får hurtigst resultater hvis du har reb grime på smiley

    Når hesten skal op i en trailer, skal den have en god oplevelse med det. Hvis den er utryg ved en trailer skal du vise at når du læsser din hest, at traileren er et trygt sted.

    Så i starten skal man være 2, den der ejer hesten holder den med løst tov og er oppe i traileren, med en pose godbidder, og snakker hele tiden til den, venligt, men hvis den går bagud hiver du i snoren og siger nej.

    Den anden person står med en pisk og puffer til den med den. Så den føler pres fra jorden, og tryghed i traileren.

    Det kræver lidt træning, og det er meget forskelligt fra hest til hest hvilken måde der er bedst, men håber min kunne hjælpe smiley


  • #32   21. jun 2011 <b>Hej alle igen:)
    Vil bare lige give den gode nyhed, og det er at i går da vi prøvede endte det med vi fik ham ind:)
    det hjælp lidt at jeg prøvede at ligge jeres ideer sammen:D


  • #33   21. jun 2011 dejligt at høre, du må være virkelig glad. Ved hvordan du føler smiley

  • #34   21. jun 2011 Baekdalen: Hehe ja, er mega glad:D

  • #35   21. jun 2011 kan godt forstå smiley

  • #36   24. jun 2011 Du må i hvert fald ikke give op, der er jo masser af muligheder du ikke har prøvet endnu!

    For det første skal du huske at ALTID åbne bommen og binde hesten op, før du åbner rampen vis det er muligt (det er selvfølgeligt ikke muligt vis der står 2 heste), men man skal i hvert fald ALTID binde hesten op før man åbner rampen.

    Jeg syntes du skal investere i nået undervisning, men husk at vælge en træner som ikke presser hesten, og som giver hesten tid. Vælg aldrig en træner som tvinger hesten op, det betaler sig ikke i længden.


  • #37   24. jun 2011 Man kan ikke åbne bommen, før man åbner rampen, og hvis du kigger længere oppe er han kommet ind, og har ingen problemer

  • #38   24. jun 2011 LTKB .: Nu er der meget forskel på hvordan forskellige heste skal håndteres og der er også meget forskel på at presse en hest....

    Min hest kan man ikke bare lokke op i traileren. Man skal være konsekvent ved hende. Hun kan sagtens lokkes op men inden man når at få set dig om er hun lige så hurtigt bakket ud igen...

    Og man kan sagtens lære hesten at den skal stå pænt OGSÅ selvom rampen er nede og bommen er væk og de stadig står bundet...

    Men dejligt Malene at det er lykkedes for jer smiley


  • #39   24. jun 2011 Team Birk, hvorfor kan man ikke det?

    Heídi C: Det kommer helt an på hvad du mener med at presse smiley
    Der er nogen heste der lige skal presses ud over deres grænse for at komme videre, imens der er andre heste hvor man skal holde sig langt væk fra deres grænse...

    Men det jeg mener med at hun skal vælge en træner som ikke presser hesten, er at træneren ikke forlanger at hesten skal gå helt op i traileren på en dag f.eks (afhængi af situationen), altså en træner som ikke presser hesten mere en højst nødvendigt og som ikke regner med at få problemet fikset på en lektion.


  • #40   24. jun 2011 Jeg er helt enig med dig smiley Det kan bare nemt misforståes når man skriver og især hvis man ikke uddyber ;o) Men er helt enig med dig ville bare høre om vi mente det samme eller om jeg skulle forstå det på en anden måde *SS*

  • #41   24. jun 2011 Okay, du har nok ret i jeg lige skulle have uddybet det smiley

  • #42   24. jun 2011 Btw med hensyn til det med bommen er det selvfølgelig også forskelligt om det behøves. Jeg binder altid min egen op før jeg åbner rampen, men venter med at tage bommen ned til bagefter, da jeg stoler 100% på at han ikke kan finde på at lave løjer som f.eks. at forsøge at gå under/over. Men jeg tager altid bommen af før jeg åbner(vis det er muligt), og binder hesten op før rampen åbnes ved en ny hest jeg ikke kender, for at undgå en situation hvor hesten prøver at komme under/over bommen eller går i panik i traileren når rampen åbnes..

  • #43   24. jun 2011 LTKB: min havde heller aldrig gjort det før, men tror det var fordi den var nået længere oppe end den anden trailer jeg bruger der sidder bommen længere nede, og det var derfor han kom under bommen;i

  • #44   24. jun 2011 Ja det kan være farligt vis bommen er for høj smiley Man lære jo af al ting...

  • #45   24. jun 2011 Kan kun sige: TORBEN ANDERSEN

Kommentér på:
giver snart op. Trailer problem:i

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce