min hest vil gerne domineres? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har fået af vide min hest er dominerende, måske sent kastreret og derfor har behov for dominans, at han ligefrem vil domineres..
Jeg har ikke lyst til at skulle sparke ham i gang, men han er ikke så fremadgående når man sidder på ryggen.
Fra jorden er det ikke noget problem, fx hvis jeg trækker børnene på ham så lytter han til det tempo jeg sætter,
men så snart man er på ryggen så går han lidt i stå¨, klistrer til ridelæren eller andre heste og skal sparkes... mere end jeg overhovedet kan .. for at holde ham i gang i trav og jeg er langt fra galop
Problemet er så at andre godt kan, men de sparker ham så meget at det er over min grænse og jeg ikke kan holde til at se på det...
Hvad gør jeg?
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 66 Svar: 547
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Det er min første hest og jeg har ikke meget erfaring med heste, men vil gerne gøre det bedste for ham. Jeg har styr på indlærings psykologi
Kan I bøje i neon for mig hvad I mener?
hvilke øvelser? Hvad er det allermest grundlæggende?
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Med det grundlæggende mener jeg selvfølgelig stop, gå frem, bakke og vige for pres.
aug 2010
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Har du en hård hånd? Tænk på at i moderne dressur siger hånden stop mens benene siger frem fordi man ønsker konstant kontakt til hestens mund. Det kan sagtens lade sig gøre at ride sådan men det er sværere for hesten at forstå samt adskille signalerne
aug 2010
Før han kom i ridning, kunne jeg drive ham meget med sædet og siger ja ja så ku jeg godt drive ham frem, altså han reagerer enormt godt på mine lyde, det er jo også med dem han bliver styret når børnene sidder på ham
Måske er han forvirret fordi jeg har haft andre til at ride ham, også selvom de har været dygtige og så har jeg haft en mulig part til at ride ham lidt, og alle gør det jo forskelligt og så bliver han måske signal forvirret.
Han ville slet ikke gå med hende, bare stå ved mig, der skal jeg nok være mere konsekvent med at evt part SKAL træne fra jorden først, lige så de har styr på hinandens signaler
Det er måske også lidt tidligt at han får part på, men jeg har ikke tiden med 4 børn ...og da jeg havde ham til salg kunne jeg simpelthen ikke sælge ham, igen købere virkede helt rigtige til ham
min hest vil gerne domineres?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside