10. jul 2007 Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Trist look?? {{forumTopicSubject}}
Ja, det står sådan til at Cody ser mere og mere trist ud.
Han går ikke direkte til foderet og bare siger jaaaaa mad, som de fleste heste jo gør. Han er ligeglad med hvis de andre heste på staldgangen for gulerrødder og hvis der er nogen der står og rasler med en pose, han står bare og hænger med hovedet og ser trist ud inde i sin boks, kigger lidt ud af vinduet og ellers så er han bare ligeglad med alt andet.
Han er også begyndt at være et større svin i hans boks end han plejer. Før var det kun lige i midten af boksen hvor der var vådt og så pærene nede i enden, så der var masser af rent halm, nu kører han det hele sammen, han er ligeglad for han gør det henne, og der er intet rent halm tilbage og han får den samme mængde.
Vi har lige haft dyrlæge ude som skulle give ham kiropraktik og lige kigge på hvorfor han lige pludslig hurtigt havde tabt sig. Hun fik ham knækket igennem og sagde at han var lidt øm i hele kroppen, men især nakken og lænden. Mht at han blev tynd blev vi enige om at vi skulle prøve noget nyt foder og så når hun ville komme igen om 4 uger, ville vi se hvordan det så så ud.
Men han tager ikke særlig meget på, hvilket han burde af det foder han får nu, da det er et specielt godt foder til tynde heste, hvor der er meget fedt i for at de tager på (Saracen Show Improver mix og ved siden af får han GLS Lucerne Olie) .
Han er også begyndt ikke og vil med MIG ind på fold, men hvis foderdamen tager ham, så vil han gerne med ind, så det er begyndt at få vores tanker igang om at han måske har mere ondt i kroppen end vi lige går og tror og så forbinder han mig med at "av nu skal vi ud og ride og det gør ondt, men jeg gør det fordi jeg er flink" for han er nemlig rigtig flink, der er ingenting når jeg rider ham, han er simpelthen så dygtig, jeg skal jo dårligt nok tænke det jeg vil have ham til og så gør han det.
Vi bestiller dyrlæge som skal tage nogle blodprøver, hvor vi virkelig håber at vi kan se noget der (Evt noget jernmangel eller andet.)
Han får ordnet tænder hvert år, hvor der altid kun er nogle meget små tandspidser, han får tjekket for orm 2 gange om året.
Man nu vil jeg gerne høre jeres bud om hvad det måske kunne være?
Og hvordan skal jeg forholde mig til det?
Hvad skal jeg lave med? Jeg har jo ikke lyst til at ride på ham hvis han virkelig har ondt og begynder at binde mig sammen med negativt.
Så HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP.
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
Er der sket nogle ændringer i hans vante runtiner?
Mht. blodprøverne ville jeg vente på svar også ikke ride imens. Gå nogle ture, træn nogle tricks, strigl og hyg jeg imens du venter på svar
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Det var sådan Selkis opførte sig, da hun havde et mildt kolikanfald.. Hun ville ikke rigtigt æde sin mad, og er normalt typen der kaster sig over den. Hun var meget sløv, reagerede ikke rigtigt på noget og ville i det hele taget bare ingenting. Og så lå hun ned, hvilket hun normalt ikke gør. Hun virkede også underligt rastløs, mens samtidig mat og død i det, hvis man kan sige det sådan.
Og normalt er hun en glad, lidt nervøs og nysgerrig hest. Hendes opførsel var i det hele taget meget, meget atypisk.
Derudover ville hun ikke lade os røre hende omkring maven, og bare den der med at få nattæppe på var nok til at hun blev helt sur.
Der blev ringet efter dyrelægen, hun fik sit smertestillende og en omgang kamillete og blev ganske normal igen
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Han får tjekket tænder hvert år, som der også står i teksten, og det er af en dyrlæge og med mundspærre.
apr 2010
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.307
- Hendes symptomer var, at hun pludselig ikke rigtig ville yde sit bedste, og når man red hende gik som om hun var virkelig deprimeret.. Hun spiste sin mad, men var heller ikke den der "JAAAA MAD!!" som hun ellers plejede, og ude på marken gik hun meget for sig selv, og virkede som om hun helst ville være et andet sted..
(Det er en trave hest jeg rider). Ham der ejede hende synes ikke rigtig hun tog ordenlig på, så derfor kom hans første tanke og forbi en bædelorm.. Det konstaterede dyrlægen så også, og hun havde så også almindelig orm... Desværre, men nu har hun det godt igen!:-)
Ps. Det skal siges hun havde fået ormekur, men heste kan sagtens få orm alligevel, og sagtens bædelorm..:/
apr 2010
mar 2008
- Den er jo sløv (på en måde) og opføre sig ikke som den plejer, og tager heller ikke på af det foder den nu har fået, selvom den burde:/ - Men kan ikke lige se, hvad det har med ikke at kunne gå/være halt at gøre:-)
jul 2007
Det er kun når han står i boksen at han står og stirrer, på folden går han jo bare og græsser og han har stukket af før, for går den så går den ( jeg har fået meget hjælpt til det af Torben Andersen, som fortæller at det intet har med mig at gøre, han har bare fundet ud af i en tidlig alder at det kan lade sig gøre, og at han vil gøre det i perioder) når jeg rider er han frisk fremadgående og meget opmærksom.
Lige en ny melding fra hvordan han var i dag:
Han virkede frisk og mere med i dag, han gik til foderet med det samme og holdte øje med hvad der skete på staldgangen, når jeg gik frem og tilbage med trillebøren, han vrinskede og virkede i det hele taget mere frisk
Men synes det er mærkeligt at han lige pludselig vender på en femøre.
mar 2008
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 609
jul 2007
jul 2007
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 609
Trist look??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside