10. jul 2007 Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Trist look?? {{forumTopicSubject}}
Ja, det står sådan til at Cody ser mere og mere trist ud.
Han går ikke direkte til foderet og bare siger jaaaaa mad, som de fleste heste jo gør. Han er ligeglad med hvis de andre heste på staldgangen for gulerrødder og hvis der er nogen der står og rasler med en pose, han står bare og hænger med hovedet og ser trist ud inde i sin boks, kigger lidt ud af vinduet og ellers så er han bare ligeglad med alt andet.
Han er også begyndt at være et større svin i hans boks end han plejer. Før var det kun lige i midten af boksen hvor der var vådt og så pærene nede i enden, så der var masser af rent halm, nu kører han det hele sammen, han er ligeglad for han gør det henne, og der er intet rent halm tilbage og han får den samme mængde.
Vi har lige haft dyrlæge ude som skulle give ham kiropraktik og lige kigge på hvorfor han lige pludslig hurtigt havde tabt sig. Hun fik ham knækket igennem og sagde at han var lidt øm i hele kroppen, men især nakken og lænden. Mht at han blev tynd blev vi enige om at vi skulle prøve noget nyt foder og så når hun ville komme igen om 4 uger, ville vi se hvordan det så så ud.
Men han tager ikke særlig meget på, hvilket han burde af det foder han får nu, da det er et specielt godt foder til tynde heste, hvor der er meget fedt i for at de tager på (Saracen Show Improver mix og ved siden af får han GLS Lucerne Olie) .
Han er også begyndt ikke og vil med MIG ind på fold, men hvis foderdamen tager ham, så vil han gerne med ind, så det er begyndt at få vores tanker igang om at han måske har mere ondt i kroppen end vi lige går og tror og så forbinder han mig med at "av nu skal vi ud og ride og det gør ondt, men jeg gør det fordi jeg er flink" for han er nemlig rigtig flink, der er ingenting når jeg rider ham, han er simpelthen så dygtig, jeg skal jo dårligt nok tænke det jeg vil have ham til og så gør han det.
Vi bestiller dyrlæge som skal tage nogle blodprøver, hvor vi virkelig håber at vi kan se noget der (Evt noget jernmangel eller andet.)
Han får ordnet tænder hvert år, hvor der altid kun er nogle meget små tandspidser, han får tjekket for orm 2 gange om året.
Man nu vil jeg gerne høre jeres bud om hvad det måske kunne være?
Og hvordan skal jeg forholde mig til det?
Hvad skal jeg lave med? Jeg har jo ikke lyst til at ride på ham hvis han virkelig har ondt og begynder at binde mig sammen med negativt.
Så HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
Lyder godt nok ik som om han har det godt. Men ja mit bud er smerter eller at han reagerer på noget der er sket...
Godt din dyrlæge snart kommer igen og kigger til ham...
nov 2010
Følger: 91 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 232
Men prøv evt. at give ham noget blue-hors b-express! Det er en sirup med masser af b-vitaminer der er rigtig godt hvis hesten er stresset. Og det kunne det godt tyde på. stressede heste kan både blive helt rastløse, men de kan også blive helt sløve.. Så det kunne godt lyde til at det var det.
Tro mig! det virker inden for få dage, hesten får appetit, og vågner op igen:) Og inden længe har du en frisk glad hest igen
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
held og lykke med ham
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 364
jun 2007
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 255
han havde det faktisk i en måned eller to,
men så stoppede jeg med at ride og gik lange ture med ham i stedet, og hvis nogle skulle en tur i skoven tog vi også altid med, bare for at han kom ud af det samme mønster, fordi vi næsten altid red dressur..
og efter en 2 ugers tid var han blevet mere glad.
jeg havde også en kiopraktor og faktisk en hestevisker ude til ham, selvom det sidste lyder underligt.. MEN hun sagde at han var ked af de omgivelser han var i.. og da vi flyttede ham, jemen jeg har aldrig set den pony SÅ glad før, det var helt vildt..
men du skal have rigtig meget held og lykke frem over med den,
og bare vær så meget sammen med ham som muligt og lav nogle lege eller lær ham nogle triks, så han kommer ud af de normale rammer.
Hilsen
Mette Bendt
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Jeg træner i forvejen meget jordtræning og generalt meget varieret, så vi har ikke rigtig nogle faste rammer, men ja jeg har også selv tænkt at jeg bare hygge ekstra meget om ham end jeg har gjort før og gå nogle ture, indtil vi forhåbentlig finder en løsning.
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
jun 2007
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 255
Trist look??