{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Han acceptere ikke MIT rum! {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Jeg har jordens skønneste 3 års nordsvenske vallak. Han er generelt en eksemplarisk unghest - jeg har aldrig de vildt store problemer med ham.

Men lige fra jeg fik ham hjem, har han haft en tendens til at vade ind i mit rum - ja, nogle gange endnu skubbe mig. På staldgangen er det blevet meget bedre, men når vi jordtræner på banen så gør han det.

Jeg plejer at gå foran ham (så vidt muligt, da han gerne vil op på siden af mig) og når han så skal stoppe vender jeg mig om og signalere meget kraftigt "stop" med tovet i mellem hænderne og hænderne løfter jeg helt op til mit ansigt, samtidig med at jeg stamper i jorden og siger "stop!".
Jeg er nød til at være meget kraftig i mine signaler, fordi han ellers ikke reagerer.
Men sagen er at han ofte bare drejer hovedet lidt væk, og forsætter med at gå indtil han faktisk er helt inde i mit rum.

Når han så er inde i mit rum, forsøger jeg at bakke ham tilbage. Det er jeg nød til at gøre ved at jeg tager hans hovede og trykker ham på bringen med min hånd - ellers flytter han sig ikke. Lige så snart jeg har sluppet ham igen, går han frem og ind i mit rum en gang til.

Er der nogle som har nogle ideer til hvad jeg evt. gør forkert og hvad jeg ellers kan prøve? Jeg synes det er voldsomt provokerende at han går ind i mit rum.

- Nathja.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han acceptere ikke MIT rum!
  • #1   7. sep 2010 det kan jeg godt se.. det er altid enormt irriterende, når de nærmest vadder ind i en.. men, jeg ville starte med at gå ved siden af ham, og så øve ham i at stoppe når du også gøre det. Altså, ved holde hånden ud foran, og tage i snoren. Nå han så kan det, så begynd at gå foran ham, og så ville jeg droppe det med at vende sig om når du stopper, da det viser sådan lidt (ihvertfald når han har svært ved det) "kom her" fordi du har hans blik. Så stop, lad hver med at vende dig om, og så ellers slå ud med torvet bagtil, og så hvis han bliver ved med at gå, så bliver han ramt, og så vil han højst sandsynlig gå tilbage.. så han altså får et rimelig stort klap, så han ligesom forstår "okay, jeg stopper HER".
    Det kan godt være det lyder lidt voldsomt, men det kan altså nogengange være det der hjælper (:

• #2   7. sep 2010 Jeg selv haft det problem med min unghest.
    Jeg fik en træner til at hjælpe og nu går han så flot.

Stil dig med hovedet imod ham, med tovet imellem hænderne. Hold tovet lidt ud foran dig så du signalere at her er mit rum. Hvis han så ikke acceptere dit rum, ved at gå ind i det, så må du holde tovet op til brystet, men stadig holde det ud fra kroppen og så du ellers mande dig op og være fast og bede ham om at bakke, ved at bevæge tovet kraftigt ind imod ham, så hvis han ikke bakker så rammer tovet ham på bringen.
    Hvis han så ikke bakker med det samme, så forstærk signalet, med at gå imod ham, man vær bestemt og forlang at han bakker!.. (:

Dit stop signal bruger jeg også selv, men start med at gå med hovedet i mod ham..

• #3   7. sep 2010 Jeg har forsøgt igen i aften, hvor jeg gik med fronten mod ham. Men han går faktisk bare lige forbi mig - uanset hvor tydelig jeg gør mine signaler. Når jeg så bakker ham væk igen, går han bare frem når jeg slipper trykket.

Så forsøgte jeg at svinge tovet frem mod ham, når han gik - men så går han bare lidt til siden og frem, så han undgår tovet.

Puha, hvor er det frustrende at arbejde med ham..

Fimse og prut:
    Jeg vil helst undgå at slå ham. Jeg har forsøgt at have en pisk med, som jeg "duttede" ham på bringen med, men han reagere overhovedet ikke.

• #4   7. sep 2010 Fimse + prut:
    Klaske, slå - hips som haps..
    Ja, det virker ikke. Han drejer bare hovedet. Har også stampet i jorden osv.

• #5   7. sep 2010 Årh. Hvis bare du boede tættere på, så ville jeg gerne hjælpe dig (:

De skal bare lige forstå, hvad der sker (:

• #6   7. sep 2010 Fimse + prut:
    Det må du undskylde så. Det var ikke meningen at fornærme dig, jeg vil meget gerne forstå hvad du mener.
    Jeg misforstod tydeligvis bare..

Kommentér på:
Han acceptere ikke MIT rum!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce