860 visninger
|
Oprettet:
Heste er ikke atleter. {{forumTopicSubject}}
Efterhånden ved de fleste, eller i hvert fald mange, at Anky mener at en hest er en atlet. Prøv at kig her:
http://www.epona.tv/index.php?id=318&tx_ttnews[backPid]=277&tx_ttnews[pointer]=2&tx_ttnews[tt_news]=471&cHash=422b6821a8
Det er langt, men prøv nu at læs det, bare for at se. Ja, jeg ved godt det bare er en ''mening'' men det er jo basseret på undersøgelser, og andre ting, alle ville mene var væsentlige i omgang med dyr og heste. (fx. adfærd.)
Kommenter gerne.
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Og bare fordi den ikke kan tale, behøver det da ikke man skal misbruge den? En hest taler næsten mere end et menneske gør, men på andre måder som RIGTIG mange ikke kan læse og/eller forstå. Ligesom profferne. Og ja, jeg tør godt stemple dem sådan, da man nu adskillige gange har set dem misforstå hesten og tvinge den. (bare stævnerne taler for sig selv).
Ja, præcis. Men disse heste TØR ikke bukke og stejle, fordi de blvier jo ignoreret? et slag med pisken, et spark med sporene eller biddet det bliver revet i, for at få den til at holde op. Det er jo at ignorere den.
hvis en topløber står og skaber sig og siger at DET VIL HAN IKKE VÆRE MED TIL, så slår du ham jo ikke, vel? Du lytter til ham, for ellers siger han op, bringer en pressenyhed der kan være dårligt for omdømme eller WHATEVER. Det er jo det valg hesten ikke har.
En hest skal jo ikke hænge, så skal man lave noget om, så lige meget hvad er det formålsløst at skrive. Det er stadig en dårlig ting, og en måde hesten siger fra på; eller undgår pres på.
og jeg mener ikke, at en rigtig prof dressurhest burde misforstå rytteren; men det er jo klart, når rytteren misforstår hesten.
jul 2005
Følger: 139 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.685
Jeg ville måske selv have været naiv nok til ikke at tro på denne artikel hvis jeg ikke havde sat mig ind i hetsens psyke, og tak for det, siger jeg til mig selv for at gøre det.
Jeg har aldrig haft større forståelse overfor min hest, som jeg har i dag. Og det er ejg så glad for, ellers vaar min hest nok brændt totalt ned psykisk!
Det er skide godt! Kanon!
jun 2007
Det er jo rigtigt at man ikke kan mærke hvor ondt et kandar, eller stangbid, gør. Hvordan ved du, at selv det letteste pres med to fingre ikke gør ondt? når man tænker over at hestens mund er et af de mest følsomme stedet på dens krop, og man så putter så meget metal i munden på den, så tænker jeg bare.. av.
Jeg ville kun mene at disse hjælpemidler er et hjælpemiddel for rytteren, da hesten jo kun behøver hjælp til at finde ud af hvad rytteren mener; at rytteren vælger at bruge nye ''fiduser'' og ting, det er jo rytterens valg.
jun 2007
Jeg tror det er proffer generalt. Jeg ved ikke så meget inden for springning, faktisk ved jeg utrolig lidt, jeg har mest sat mig ind i dressur, principperne, den rigtige samling osv. Jeg synes det med barring er utrolig forfærdeligt og ÅNDSSVAGT, man kan sq' da ikke være bekendt at gøre ondt på hesten til sin EGEN fordel! Hvor egotistisk er man så lige? Men det er jo det samme princip i dressur. Rollkur, spore, pisk.. Kandar.. you name it.
Og når en springrytter pisker sin hest, hvis jeg ser det på klip herinde, så skifter jeg væk. Jeg synes det er noget af det mest tåbelige man kan gøre, altså! Hvis det stod til mig, skulle man ikke have hjælpemidler til springning. Man kan SAGTENS gøre det uden, hvis man altså gider at TRÆNE sin hest.
jun 2007
jul 2005
Undskyld mit sprog! Jeg er meget imod dressuren tortur instrumenter og metoder, (de negative), men springningens er meget værre!
jul 2005
jul 2005
jul 2005
jun 2007
jun 2007
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 340
jul 2005
jul 2005
Detr værste af det er bare at der i dressuren sættes fokus på nogne lidt forkerte ting. Det resultere i at dem der bruger de træningsmetoder kan få nogle resultater, og så bliver de jo forbilleder. Det er nogen forkerte forbilleder!
De er ikke mit, det er ingen hemmelighed, men de er for nogen.. Og det dur bare ikke!
jul 2005
Men der er nogen der kun ser resultaterne, og så må træningen jo give resltaterne,. så den træning efterligner man.
Det e rjo ikke alle ryttere der rider grimt, men nogen af de største gør det, og det giver en dårlig indvirkning på de yngre ryttere...
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
jun 2007
jun 2007
Det er MEGET få topryttere, der ikke bruger disse metoder, da det er dem der vinder. Vi ser det jo hele tiden; heglstrand, gal, anky.. Hvis nogen rider efter de klassiske principper, som ikke påføre hesten smerte i ryggen, og hvor hesten selv er med i uddannelsen, så er det utroligt få; og nu til dags, har jeg ikke hørt om nogle topryttere, der rider efter de principper.
Og hvorfor vil du ride din hest med smerte, siden du skriver ''at man nærmest ikke må ride sin hest uden den vil få smerte?''
jun 2007
Heste er ikke atleter.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside