{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

hjælp, hest sparker når man rør ved... {{forumTopicSubject}}

heej allesammen jeg har fået en lånehest som sparker når man vil LØFTE hans bagben, han siger ikke noget til at man putter bandager på eller noget, det er kun når man griber fat i det at han sparker bagud for at rive sig løs af ens hænder.
ejeren soiger at sådan har han altid været og at når baghovene trænger til smed så blir han bedøvet, men er der nogle af jer som måske kender en hms træner eller noge´n som evt, har erfaring med sådanne problemer som kan hjælpe? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, hest sparker når man rør ved...
  • #1   12. maj 2010
    Gjorde Tulle også en overgang - dette fordi hun er stivbenet og derfor ikke særligt godt kunne holde balancen også fordi hun ikke var vant til det og en bette kilden og mobset.

Prøv at lad være med at løft det så meget, start med bare at løfte hoven lige op over jorden og træn med at løfte mere og mere smiley

• #2   12. maj 2010
    Iøvrigt, så hjalp det hvis nogen stod og snakkede og nussede med hende imens.

• #3   12. maj 2010 dette hjælper ikke, jeg kan sagtens rense hans hove når han løfter benene, jeg kan bare ikke holde fast i bene for så sparker han, han er altså 14 år og en hest på 176 så der er knald på når han sparker, han er ellers den sødeste hest på alle punkter, og det er ikke fordi at han vil sparke mig, men fordi at han ikke vil have at jeg holder FAST i han ben smiley

• #4   12. maj 2010 ja kun når jeg løfter det, jeg kan sagtens røre ved hans bagben og putte bandager på og det hele, det er når man holder FASTER i bene, altså for at rense hove så tager jeg fat i bene og slipper direkte når han løfter benet for så sparker han ikke, det er kun hvis man bliver ved med at holde fast i benet smiley

• #5   12. maj 2010 jo ved godt hvad du mener, det er også prøvet men han er for stærk og hvis han så finder ud af at smeden ikke slipper så sætter han sit bagben ned og lægger alt vægten over på så vi slet ikke kan få ham til at løfte hovene, og han fejler altså ikke noget i bagbenene da de er tjekket

• #6   12. maj 2010 har lige fundet hendes hjemmeside, det kunne da være et forsøg værd, for er løbet helt tør for ideer og har fået ny smed og tør næsten ikk lade ham forsøge med baghovene i frygt for at han skulle blive ramt i hovedet eller noget.

• #7   12. maj 2010 du må meget gerne sende hendes nummer i en pb hvis det nu skulle blive aktuelt med et kursus smiley

• #8   12. maj 2010 super

• #9   13. maj 2010 et eventyr begynder:
    du forstår vidst ikke helt hvor problemet ligger, jeg kan sagtens røre hans ben det er han fuldstændig lige glad med! jeg kan bare ikke lige holde FAST i han ben gog NEJ jeg ved godt han ikke vil sparke mig det kan jeg da godt regne ud, han vil bare rive sig løs af mine hænder, og hesten er altså en kæmpe en på 176 cm så der er pænt meget knald på når han sparker bagud så det er umuligt at holde fast i.

• #10   13. maj 2010 men ellers mange tak for hjælpen smiley

• #11   13. maj 2010 Ved godt det lyder lidt voldsomt, men umiddelbart tror jeg bare jeg ville holde fast i benet indtil hesten holdt op med at sparke efter mig og hvis man mister grebet på bare på igen. Det er uacceptabelt at hesten ikk lader dig holde benet. Men nu siger du også den skal bedøves når den får smed. Sørg for at stå så tæt på hesten som muligt så den ikke rammer dig og husk altid at passe på dig selv. Ellers hvis det kun er når du vil holde i bagbene så prøv at der er en der løfter et forben og så træn med at hold bagbenet. men gør det IKKE i særlig lang tid da det er meget hårdt og helt unaturlig for hesten og stå på to ben. Men når den står på to ben kan den ikke sparke efter dig. Men umiddelbart ville jeg gøre som jeg først skrev.. det lyder meget hårdt men det er farligt når hesten opføre sig sådan og det burde den ikke.. Eller prøv Carter eller andre HMS trænere og spørg hva de har af forslag

• #12   13. maj 2010 amanda m

har prøvet at få smeden til at holde fast i det da jeg ikke selv har kæfterne og det hjalp ikke og til sidst blir han så stædig at han slet ikk vil løfte benet, han sparker ikke bagud på en normal måde, han sparker på en måde ud til siden og det er ret voldsomt, har dog overvejet at tage et træktov til at løfte benet op med da jeg så har mulighed for at stå et stykke væk, det at blive ved med at holde i benet kan slet ikke komme på tale da det er dybt uansvarligt og livsfarligt når han er så stor som han er smiley

Kommentér på:
hjælp, hest sparker når man rør ved...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce