{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest sparker! hjælp;(
  • #1   16. jun 2009 Jeg ville trække benet frem i stedet for bagud, hvis du kan følge mig, de første mange gange.. Det gør smeden og så tit, på denne måde kommer du ikke i vejen for benet. Når hesten gør det pænt kan man begynde at fører benet bagud..

• #3   16. jun 2009 Tjae, da Tulle har haft gjort det - fordi hun af en eller anden grund har stive bagben og derfor ikke bryder sig om det.
    Anyways, der har jeg ignoreret det - men nu er hun jo også så lille så der har været til at overkomme og holde fast i benet og hun har så stoppet jo oftere man har renset hove på hende, som om hun lige skal vænnes til det igen hvis man ikke har gjort det i et stykke tid.

• #4   16. jun 2009 man bliver bare meget forskræket når en hest på den størrelse gør det, han har remt min arm.

• #5   16. jun 2009 Læg et tov/reb ned under koden og løft så benet, så du ikke står i sparkezonen.. Løft så benet fremaf.. Når han ikke stritter imod længere, så begynd at tage fat i benet og løft roligt bagud..

Det kan også være han ahr noget til at sidde fast, en nerve eller sådan noget, men alderen tyder på en god omgang unghestenykker..

• #6   16. jun 2009 Heste forstår ikke straf. Jeg skal ikke komme her og sige til dig at dit og dat skal du gøre, men hvis du straffer den arbejder du mod dig selv - jo mere du straffer jo sværere bliver det at indlære...

1. Find årsagen til problemet - dårlig erfaring, frygt, er den ikke vant til mennesker...?

Jeg ville tage det lidt af gangen med at ae fra den ene ende af hesten til den anden... find ud af hvor du må røre og hvor du ikke må - hvor går grænsen? Og hvordan indlærer din hest bedst, med godbidder, gode kløsteder, negativ forstærkning?... de fleste heste lærer bedst ved en kombination af negativ forstærkning og positiv forstærkning: du kører hånden ned over benet, lægger pres på og fjerner igen og BLIVER VED mange dage indtil du må røre hele benet uden problemer. Få evt. en hjælper med ned som kan stå med godbidder til positiv forstærkning. Når hesten har det fint med at bliver rørt over hele kroppen (hvis den ikke allerede har det), så forsikrer du dig at du må gå bagved den (pas på dig selv), er det det der er problemet???

Derefter LÆRER du den at løfte hoven... med negativ og positiv forstærkning, det er det eneste der virker med hestehjerner

• #7   16. jun 2009 Men #1: find ud af hvad der er problemet - ellers kan du jo ikke løse det. Må du ikke gå bag ved hesten, må du ikke røre benet, begynder den først på det når du løfter benet osv.

• #8   16. jun 2009 enig med Røsle smiley arbejder præcis på samme måde med min hyp lige for tiden og det virker godt smiley

• #9   16. jun 2009 Det er klart det går godt - det er jo sådan evolutionen har skabt hestens hjerne. Hvis rytteren har timingen i orden arbejder man med videnskaben bag sig! smiley

• #10   16. jun 2009 ja arbejd med videnskaben smiley hihi!

• #11   16. jun 2009 den gør det så snart jeg bare røre ved det, nogen gange også bare når jeg strigler ham bagpå.

• #12   16. jun 2009 min hest var kilder på bagbenene når jeg ville røre ham for og løfte hove, det hjalp og lade være med og køre hånden hele vejen ned af benet og i stedet bare tage fat om benet i et "fast" greb som ikke kilder ham.

• #13   16. jun 2009 Men så er det jo det der er problemet.... væn hest til din berøring over hele kroppen

• #14   17. jun 2009 oka, tak for hjælpen alle sammen:)

Kommentér på:
min hest sparker! hjælp;(

Annonce