{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

HJÆLP! - Min hest sparker :/ {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Min hest sparker - hvad skal jeg gøre for at hun ved at hun ikke må?
Jeg kunne jo aldrig finde på at afstraffe hende på en grov måde, men går bare galt en dag. De fleste på min rideskole er vildt bange for hende, og det er jo skide træls når hun ellers er så sød. Hun har nemlig også gode dage, hvor hun overhovedet ikke kunne finde på det, og er rigtig kælen. Og hun er også fin at ride.
Men for en uges tid siden, sparkede hun min veninde så hun brækkede albuen? /:

Altså hun er godt nok en lidt speciel hest, men derfor behøver hun jo ikke at gøre sig selv farlig?
Hvorfor gør hun det?? Og hvad gør jeg for at stoppe det?? Please hjælp (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! - Min hest sparker :/
  • #1   30. nov 2008 Jeg kan bare ikke se hvorfor hun skulle føle sig truet? /:
    Hun får simpelthen så meget kærlighed, og bliver arbejdet stille og roligt med. Nogen gange når jeg kommer ud til hende, så har hun bare allerede en dårlig dag..

• #2   30. nov 2008 Det er en meget lille rideskole, som er stillle og rolig. Kun 15 heste i alt. Og hun har sin egen løsdrift sammen med min lille pony.. Så kan ikke se at det skulle være et problem, men det kan da godt være /:

• #4   30. nov 2008 Tak alle (:

Hun bliver ikke jagtet på folden, for hun er faktisk den der bestemmer, og jagter de andre /:

Tror heller ikke hun får for meget kærlighed, for jeg kan sagtens blive sur på hende, og råbe højt..
    Men det er værd at prøve, så 1000 tak smiley

• #5   30. nov 2008 Er det bestemte situationer den sparker i ? fx når i vil hente den på fold, på staldgangen, når den rides eller ...
    middelbart ville jeg sige enten smerter elller at den er usikker/ikke trives.. at sparke er en rigtig farlig ting og det er en forvars mekanisme hos hesten ikke et angreb.. så det er at finde ud af hvad den tror den skal forsvare sig imod..

• Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 116
    #6   30. nov 2008 Har du fået hende tjekket for evt. smerter et sted i kroppen? Det er uhyggeligt normalt, at vores heste har fysisk ubehag, hvilket ofte sænker tolerancegrænser for dem (og os). Det kunne forklare de gode og de dårlige dage.

mere præcist kan jeg ikke hjælpe dig direkte uden at have set din hest. Gerne sammen med dig.

Hvis du ønsker at få nogen til at se på hende, kan du sende mig en pb med relevante oplysninger så som, hvad du mener problemet er, hvad du ønsker, hvornår det startede og hvilke forhold, hun lever under (gode som dårlige). Jeg studerer på Etologisk Institut som dyreadfærdsterapeaut, og vi skal i den forbindelse have en række klienter som elev. Jeg har derfor et ret bredt netværk, og det ville overraske mig, om der ikke var nogen i dit område også.
    Konsultationen er enten gratis eller billig (grundet vi er elever), men transporten må du dække. Efterfølgende vil du få tilsendt et personligt program til din hest.

• #7   30. nov 2008 Det kan være af den simple grund at den har fået for meget af mennesker.. Det gjorde vores og det er farligt hvis man ikke tager fat om det med en proff. vi fik en hms træner ud og det har hjulpet lidt indtil videre..

• #8   30. nov 2008 Mine hypper sparker nogen gange ud efter mig når jeg renser hove på dem, så er det de får en i røven, det er jo ligesom hvis de sparker ud efter en anden hest på folden, så sparker den anden hest igen ..

• #9   30. nov 2008 De ringe der gnaver hurtigt hul synes jeg..

Prøv ar klappe hesten en når den gør det.. Medmindre den, som vores, er træt af mennesker. Får så gør det, det værre

• #10   30. nov 2008 Men som jeg prøver at forklare så kommer det jo an på hesten.. Det kan også være at hesten prøver at dominere dig og det bliver farligt i længden.
    Det kan også være pomy vil have lidt fred for alle menneskerne og prøver at sige fra..

• #11   30. nov 2008 Man bruger ikke vold når man klapper hesten en. Hvis den har glemt hvem lederen er så kan man være nød til det.....

• #12   30. nov 2008 Dyr lærer intet af at blive slået... hesten sparker ikke uden grund, derfor bør man finde grunden og løse den...

Kommentér på:
HJÆLP! - Min hest sparker :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce