Han lærer FOR hurtigt ! {{forumTopicSubject}}
Hey y'all !
Jeg er begyndt at passe en ung pony, som ellers bare har gået og fedet den på folden, det sidste halve år eller mere.
Han er meget sød, kan trækkes, løfte ben og hvad en unghest nu ellers kan.
Han var dog lidt af en drillepind, fx gik videre når man stoppede og gad ikke stoppe - dette er dog ændret nu.
For Adonis er nemlig ekstremt lærevillig, det er helt vildt!
Når man prøver at træne med ham, bliver han nogengange lidt for ivrig og har svært ved at holde koncentrationen, men på kort tid er dette blevet bedre. Når han står alene ved striglebommen, begynder han hurtigt at tigge, så jeg valgte at lære ham et andet trick til at starte med (det er ellers mit "standard-begynder-trick"), nemlig at smile/løfte overlæben.
- I starten var han ikke meget for at løfte læben, men efter en gang eller to, lærte han det.
Problemet er bare, at jeg lærte ham det ved at jeg tager hånden op (ca i min skulderhøjde) og løfter pegefingeren, men nu smiler han ligeså snart jeg løfter hånden; om det er fordi jeg skal klø mig i håret eller prøver at give tegn til at han skal blive stående.
Nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Det er måske et luksusproblem, for hvem vil ikke have en hest der bare er super ivrig efter at lære? Men jeg er jo ikke mester til at se alle signaler jeg ubevidst giver ham (så det er også god træning for mig), og vil helst ikke stå med en pony med alle mulige mærkelig "vaner" han har udviklet, fordi jeg er en kegle.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Ja, det gør jeg ! Det burde han hurtigt lære
<b>Anne Mette E</b>
Jeg prøvede én gang med gulerødder og det gør jeg ikke igen ! Han blev ALT for ivrig og smadrede sit hoved ind i mit fjæs - nas x) , og så ignorerede han mine signaler og prøvede bare at æde mine hænder.
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Han lærer FOR hurtigt !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside