Han var truende, nu har han slået. {{forumTopicSubject}}
<b>Vil blive rigtig glad, hvis nogen gad læse det hele, og give noget respons!</b>
Jeg tror mine lærere er bange for ham, jeg ved det ikke - men jeg tror det.
Han var truende.. En lille kommentar som "vent skat, jeg kan ikke koncentrere mig, når folk snakker sådan" og så var fanden løs. jeg sagde det - henkastet, til alle i klassen, men han følte sig truffet.
Han råbte, hvem f*nden jeg var, og begyndte der at blive truende.. Min kæreste bad ham slappe af, og straks var fanden løs - igen. Havde det ikke været for læreren, var han kravlet hen over bordet, for at klappe min kæreste en - så det ud til.
Både min kæreste og jeg, fik skæld ud - og fyren også, men hvad nyttede det? Ikke en fis.
Jeg trak min lærer til side, for at forklare at jeg ikke synes det var OK, at hun havde skældt min kæreste og mig ud. Fyren gik forbi, hørte hvad vi sagde, og blandede sig.
Straks igen, begyndte han at råbe af mig. 2 lærere måtte gå i mellem - jeg tror aldrig at jeg glemmer synet. Jeg løb, og græd - jeg var jo bange.
De 2 lærere trak mig til side, efter frikvarteret, og sagde at jeg skulle snakke med ham om det - at han ikke var truende og råbende med vilje. Men jo, det er han - for han starter stille og roligt ud, men råber halvvejs.
Jeg ville ikke snakke med ham, på daværende tidspunkt - og det vil jeg heller ikke nu. Jeg har intet at sige til ham.
"Du skal ikke være bange for ham" sagde de. "Han gør dig ikke noget"
I dag.. Det kom som et lyn fra en klar himmel. Ham og en kammerat, sad og drillede hinanden, og kammeraten sagde noget i sjov. Pludselig, fik kammeraten en lammer, en knytnæve i maven og 2 lussinger, alt i mens fyren råbte og skreg.
Hvor de bagefter - begge - sagde "jamen det er ikke noget"
Kammeraten er bange for ham - det ved jeg, for ellers ville han ikke sige "Det er ok." Det er ikke respekt - men frygt.
Jeg skal ikke være bange for ham, siger de.. Men hvordan kan de forvente at jeg <b>ikke</b> er det?
Han har fået én chance, før. Af en lærer, som ikke er bange for ham. Det er nogle uger siden nu, men jeg vil mene at den chance.. Ja den er i hvert fald væk nu.
Men jeg tror at lærerene er bange for ham - og derfor vil de ikke gøre noget ved det..
Bare lige de tanker der kredser i mit hoved lige nu..
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
Overvejer lidt at hive min samfundsfag lærer (som var til stede i dag, da han slog) for at spørge om han vil fortælle vores kontakte lærer det - som var med under mødet med mig i sidste uge. Og så forklare ham situationen..
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Hvis det er ADHD, kan han virkelig ikke gøre for det, Han kan have svært at skelne hvornår det bare er slås for sjov. Frustrationen over ikke at evne at koncentrere sig, når klassen larmer er ubeskrivelig. Forestil dig at stå på en festival med flere bands spillende samtidig. Du hører dem alle, men samtidig er du også nødt til at høre efter hvad din kammerat er ved at fortælle dig - det er en umulig opgave.
Men det er stadig ikke i orden at han opfører sig sådan. Det skal der tages hånd om!
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 156
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 178
det er rigtigt at man efterhånden bruger diagnosen AD/HD på mange børn/unge mennesker hvis de ikke opfører sig ordentligt.men. hvis man kender en der lider af det ved man at det ikke bare er fordi de ikke kan opføre sig ordentligt, det er en sygdom. det er så synd at diagnosen misbruges for den er jo forfærdelig at have.
jeg tror ikke han lider af det, han er bare en uopdraget ung knægt.
sep 2009
Følger: 72 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 38
Der er ingen grund til at bringe det på banen .. Når man ikke ved om han har det eller ej.. - Og drop det snak med at melde ham til politiet?! .. Altså helt ærligt..
Men jeg ville nok snakke med min mor om det først, men det skylles nok at jeg næsten fortæller min mor alt, også høre hvad hun siger og ellers snakke med lærerne om det, og lytte til hvad de siger, det kan altså godt være de ved hvad det er de snakker om! Og ellers ville jeg sige.. hold dig på afstand fra ham? Se på ham så lidt som muligt? Undgå ham så meget du kan? .. Ta' tingene som de kommer.. - Bare min mening.
sep 2008
Emma - Både skolen og jeg har haft snakket med min far, og det var meningen at der skulle komme et konfliktmøde, med min familie og hans - men der sker vist ikke mere nu.
Jeg tager skam afstand osv. men det jo bare ikke sjovt at gå i en klasse, hvor man er bange for en..
sep 2008
sep 2009
Følger: 72 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 38
Men det forstår jeg selvfølgelig også godt, det er aldrig sjovt..
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 178
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 465
Han var truende, nu har han slået.