{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Truende eller bare i "legemode"? {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Min hest er pt ikke på fold da han har en helveds masse mug... Så for at han får sin motion og daglige krut ud kommer han over i vores ridehus..
Jeg har nu brugt snart en måned sammen med ham i det ridehus hvor han bliver sluppet fri minumum 4 gange om ugen..

Den anden dag var han virkelig tændt, løb rundt og pustede og havde udspilede næsebor..

Han valgt så i hans fineste trav, høj nakke, total koncentreret øre at trave over mod mig, jeg har kun set ham gøre denne gang når han virkelig skal gøre sit indtryk overfor en nyankommen hest til flokken..

Mit spørgsmål er så?, Var det en truende handling han lavede, for at vise han ville bestemme?
Eller kunne det også være ren og skær "se mig" og så lege videre??

Jeg reagerede måske forkert, for blev overrasket over han kunne finde på dette, så jeg fik ham væk fra mig da jeg selv følte det som noget trugende, ..

Dog er han en ganske alm. vallak, meeen... Forstil jer han virkelig kommer travende som en anden hingst, i kender det nok selv fra jeres egne når de virkelig skal vise sig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Truende eller bare i "legemode"?
  • #1   25. jan 2012 Ikke truende, nok nærmere understimuleret noget så grusomt! smiley

• #2   25. jan 2012 Hvis jeg slipper min løs i hallen så leger vi sammen... Han løber mod mig i ful power og så løber jeg mod ham og hopper på steder, så kommer der bukke flip mv, han synes det er skide sjovt og løbe sådan rundt... Så får den lige ful power den anden vej og så løber han mod mig igen, hvis jeg så hopper eller klapper i hænderne så giver han total gas med kæmpe buk spring... Så længe hesten ikke har ørene tilbage og viser tænder, så er det bare ren leg...

• #3   25. jan 2012 Prøv at holde øje med hans ører hvis han gør det igen.

Jeg kan også ind imellem blive i tvivl med Blanca, når hun render og fjoller rundt, og så pludselig laver et eller andet, som kan være truende. Oftest kan man se alt i hendes øjne, f.eks hvis hun skal til at lave narrestreger, men det kan man ikke her, så der må jeg holde øje med hendes ører.
    Hvis hun er i fjolle humør og render og leger, og/eller viser sig frem, så står hendes ører lige op i vejret, og hun står også tit og puster sig op med udspilede næsebor. smiley

Men der imod, hvis hun vil være truende, vender hendes ører bagud, eller ligger helt ned. smiley

De første par gange hun sådan rigtigt ville lege med mig, blev jeg også ret forskrækket. Hun kom tonsende imod mig, mens hun smed med hovedet og prustede. Fandt så ud af efter nogle gange at hun bare ville lege. Så til sidst kom jeg jo med på legen, og ja, det har squ nok set lidt drabeligt ud ind imellem. Sådan en bette bred madame der kommer tonsende imod bette mig, prustende og kastende med hovedet, små stejl og bukkespring, og så lille mig der hopper og danser og kaster rundt med armene. Men det er bare vores lille leg. smiley

Så som sagt, hold øje med ørerne, det gælder om at læse ALT på hesten, fra mule, til ben og til hale. smiley

• #4   25. jan 2012 Hans øre var ikke tilbage lagt..
    Tror i bund og grund også det mest var for legens skyld, men det er ikke så sjovt når hesten kommende løbende total pustet op hen imod en, når man bare stå og venter og tænker "Hvis jeg hopper til højre, håber jeg han går til venstre", ..
    Godt nok er han ikke så stor, men virker sådan når han virkelig tager nakken højt og puster sig op...

Hvordan skal jeg ellers få brugt hans energi, kan ikke kræve den vilde ridning eller longering da han ikke kan have nogen form for beskyttelse på hans ben pga. mug?

• #5   25. jan 2012 Du kan evt bare have ham løs i ridehallen, og så stå med en longe pisk. smiley

• #6   26. jan 2012 Det virker som om han bare vil lege min hoppe gør evig og altid det der når vi longer og løstspringer, vi beder hende bare om og løbe vider dog kan hun lave de underligst regehop og stå og puste sig op så hun ser virkelig dum ud smiley

• #7   26. jan 2012 du kan måske nå og have den ude flere dage om ugen

• #8   26. jan 2012 Han er selvfølgelig ude hver dag, men om det er en træktur på en time eller løs i en halv til 45 minutter er lidt hips om haps.. Han står ikke inde i boksen en hel dag..

christina &... Nej, han har ikke været ude nu snart i en måned da han har haft et meget slemt mugangreb, med åbne sår.. Og da vi har haft meget mudret folde har jeg ikke ville lukke ham ud da jeg ikke vil have noget ind i sårene.. + han har været rigtig øm og halt, og han er ikke den hest der forsvare sig allermest i flokken, så vil heller ikke udsætte ham for de er stride mod ham..

Kommentér på:
Truende eller bare i "legemode"?

Annonce