Truende eller bare i "legemode"? {{forumTopicSubject}}
Hej ..
Min hest er pt ikke på fold da han har en helveds masse mug... Så for at han får sin motion og daglige krut ud kommer han over i vores ridehus..
Jeg har nu brugt snart en måned sammen med ham i det ridehus hvor han bliver sluppet fri minumum 4 gange om ugen..
Den anden dag var han virkelig tændt, løb rundt og pustede og havde udspilede næsebor..
Han valgt så i hans fineste trav, høj nakke, total koncentreret øre at trave over mod mig, jeg har kun set ham gøre denne gang når han virkelig skal gøre sit indtryk overfor en nyankommen hest til flokken..
Mit spørgsmål er så?, Var det en truende handling han lavede, for at vise han ville bestemme?
Eller kunne det også være ren og skær "se mig" og så lege videre??
Jeg reagerede måske forkert, for blev overrasket over han kunne finde på dette, så jeg fik ham væk fra mig da jeg selv følte det som noget trugende, ..
Dog er han en ganske alm. vallak, meeen... Forstil jer han virkelig kommer travende som en anden hingst, i kender det nok selv fra jeres egne når de virkelig skal vise sig..
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
maj 2004
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 594
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Jeg kan også ind imellem blive i tvivl med Blanca, når hun render og fjoller rundt, og så pludselig laver et eller andet, som kan være truende. Oftest kan man se alt i hendes øjne, f.eks hvis hun skal til at lave narrestreger, men det kan man ikke her, så der må jeg holde øje med hendes ører.
Hvis hun er i fjolle humør og render og leger, og/eller viser sig frem, så står hendes ører lige op i vejret, og hun står også tit og puster sig op med udspilede næsebor.
Men der imod, hvis hun vil være truende, vender hendes ører bagud, eller ligger helt ned.
De første par gange hun sådan rigtigt ville lege med mig, blev jeg også ret forskrækket. Hun kom tonsende imod mig, mens hun smed med hovedet og prustede. Fandt så ud af efter nogle gange at hun bare ville lege. Så til sidst kom jeg jo med på legen, og ja, det har squ nok set lidt drabeligt ud ind imellem. Sådan en bette bred madame der kommer tonsende imod bette mig, prustende og kastende med hovedet, små stejl og bukkespring, og så lille mig der hopper og danser og kaster rundt med armene. Men det er bare vores lille leg.
Så som sagt, hold øje med ørerne, det gælder om at læse ALT på hesten, fra mule, til ben og til hale.
maj 2008
Følger: 51 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 153
Tror i bund og grund også det mest var for legens skyld, men det er ikke så sjovt når hesten kommende løbende total pustet op hen imod en, når man bare stå og venter og tænker "Hvis jeg hopper til højre, håber jeg han går til venstre", ..
Godt nok er han ikke så stor, men virker sådan når han virkelig tager nakken højt og puster sig op...
Hvordan skal jeg ellers få brugt hans energi, kan ikke kræve den vilde ridning eller longering da han ikke kan have nogen form for beskyttelse på hans ben pga. mug?
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 109 Heste: 4 Emner: 161 Svar: 998
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 109 Heste: 4 Emner: 161 Svar: 998
maj 2008
Følger: 51 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 153
christina &... Nej, han har ikke været ude nu snart i en måned da han har haft et meget slemt mugangreb, med åbne sår.. Og da vi har haft meget mudret folde har jeg ikke ville lukke ham ud da jeg ikke vil have noget ind i sårene.. + han har været rigtig øm og halt, og han er ikke den hest der forsvare sig allermest i flokken, så vil heller ikke udsætte ham for de er stride mod ham..
Truende eller bare i "legemode"?