{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

"Muk" i manen... {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så har Falle fået noget, der ligner muk i sin man... det er en lillebitte plet med sådan nogle grålige "skorper", der ligesom vokser ud i manhårene, nøjagtigt som muk ser ud på hestens ben, hvis den har langt hovskæg.

Min første indskydelse var at "flyve i" dyrlægen med det samme, men valgte dog i anden omgang lige at gennemgå mit sygedomsleksikon og nåede frem til, at det måtte være det, som kaldes "hudbetændelse"...

Hudbetændelse er i familie med muk og ligner det meget - det passer 100% på Falles "symptomer", og ifølge bogen skal det behandles ligesom muk; dvs. med en desinficerende salve. Det kommer, hvis hesten har gået ude, og det har regnet voldsomt, hvilket også hænger meget godt samme... eftersom Falle jo går på døgnfold, og der er kommet temmelig meget - og voldsom - regn på det seneste.

Indtil videre har jeg "nulret" skorperne væk og smurt ham med Helosansalve, som er mildt desinficerende. Synes allerede, jeg kan se en bedring... men nu holder jeg i hvert fald øje og bliver ved med at smøre i et par dage, og forsvinder det så ikke, hiver jeg fat i Dr. Dyr.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre herinde har oplevet noget lignende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Muk" i manen...
Kommentér på:
"Muk" i manen...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce