Muk - hjælp ! :) {{forumTopicSubject}}
Sascha min belgier hoppe, har igen fået muk under manen ,igen i år , hun fik det også sidste "vinter" hvor vi tyndede kraftigt ud i den , og så kløede hun den i stykker, så den ligner noget der er løgn , så vil helst IKKE klippe i den , da den er ved at være okay igen , sebacil virker ikke ret godt på hende (under manen ) så har i nogle andre idér til hvad jeg kan gøre ?
jeg tænke lidt på om jeg kunne lave en fletning der hvor mukken er så huden kan tøre ? da jeg rider hende vær dag( på nær når det regner ) så vil jeg flette den om så den ikke bliver til en stor knude
men jeg ved ikke hvor smart det er ....
min mor siger at vi bare skal klippe den igen , men det vil jeg ikke -,-
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Det har min Belgier, men er nu kun fordi hun sveder, har ikke oplevet muk andre steder end på benene, og det kom af for meget protein.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Mit bud ville være at klippe halsen, så der kan komme luft til, og så holde manen flettet hvis du ikke vil klippe eller rykke den.
Tidl blev den slags vasket i virkon S men i dag anbefaler dyrlægerne vidst special-shampoo istedet
aug 2012
Følger: 64 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 83
det var faktisk en god ide at klippe hende på halsen , havde slet ikke tænkt på det xD
det prøver vi !
Tak
michelle det der særlige shampoo er sebacil
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Axel blev vasket i det i forbindelse med en stafylikok-inefektion. Han har de flestre vintre vi har haft ham, osse bøvlet med lidt knopper og kløe under vinterpelsen hvis han er blevet snt klippet. Tidl vaskde vi bare i vorkon S (og klippede ham) men i dag anbefaler dyrlægenåbenbart ikke længere virkon S.
Jeg er ikke før stødt på heste med muk andre steder end på benene -nogengange helt om til knæ/albuer, men dog stadig på benene, og jeg tror helt ærligt mere på noget andet hudinfektion . Men på den anden side bliver mange sår-lignende hudnfektioner kaldet muk, uanset årsag.
-i hvert fald ville jeg prøve at klippe. Så længe du holder dig til hals og så evt bringe og under maven, hvis den sveder meget, så kan da sagtens gå uden dækken.
aug 2012
Følger: 64 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 83
det passer meget godt med at det er muk , da hendes man er meget tyk så huden tører ikke rigtigt under den , så det kan sagtens være muk og det ligner fulstændtigt på hun har på benene
jeg tør bare ikke at klippe hele bringen , så tænke på om man kunne lave et mønster , så hun stadig havde noget at holde varmen med ? eller er det dumt ?
Muk - hjælp ! :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside