{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Kastede foderspand i rasseri {{forumTopicSubject}}

<b>Jeg klare virkelig snart ikke mer' nu!</b>
Hestene ved Oddi render rundt med utøj, muk og jeg ved fandme ikke hvad! Hans hale ligner LORT, der er en KÆMPE par plet og også andre "små" steder !! Den er MEGA pjusket! Nu er han kraftedme også begyndt på manen!!! Forrest ved grimen har han kløet så manen stritter lidt! Jeg gider ikk mere!

Da jeg kom hjem fyrrede jeg foderspanden ind i huset! Jeg har lyst til at jeg aldrig havde købt ham lige nu! Jeg gider ikke døje med det! Jeg føler at jeg intet kan gøre, og at han bare bliver ved og ved indtil han ikke har mere at gnubbe af !!! <b>JEG HAR LYST TIL AT LIGGE MIG NED OG SOVE INDTIL ALT .. ALT!!! ER FORBI !!!</b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastede foderspand i rasseri
  • #1   29. feb 2008 Rolig nu... Du må da kunne få noget hos dyrlægen til at behandle ham i.

• #2   29. feb 2008 måske har han lus :-)?

• #3   29. feb 2008 Rigtig træls, men det døjer mange heste desværre med om vinteren, det eneste man kan er at blive ved med at behandle og behandle..

Ikke for at lyde ond, men hvorfor sælger du ham ikke, hvis der ikke skal mere til før at det er træls?

• #4   29. feb 2008
    Og nu sidder jeg her og er total tudefjæs .. Ja og JUHU! Hvad fanden har jeg så lige tænkt mig, at I skal gøre ved det?!

Jeg havde brug for at gå amok ..

• #5   29. feb 2008 har du ikke noget utøjsmiddel at behandle ham med? hvis det er galt med alle hestene der, kan du så ikke evt få de andre hesteejer med i behandling af alle hestene eller måske skulle du flytte et andet sted hen.

men kender det godt med at blive pisse frustreret når man ikke kan få noget til forsvinde. prøvede selv med eislinn en sommer hvor hun havde nogle hudproblemer som bare ikke ville gå væk lige meget hvad jeg prøvede. hun fik også lidt sidste år, men kunne sagtens holde det nede. men hvis hun får det i år igen, så sender jeg en hudprøve til laboratorie for at få det undersøgt helt præcist(mistænker det nemlig for at kunne være mild sommereksem)

• #6   29. feb 2008
    <b>Charlotte H</b>

Jo nu skal du høre .. Jeg har kun haft Oddi i 3 sølle måneder .. Ikke engang !! Først .. Han har dårlige hove .. Fint det tog vi med. Så fik jeg lige klasket i hovedet af min smed, at han havde været forfangen! Så tabte han sko 1 uge efter at jeg havde ham smed. Så blev de MEGA flossede da vores smed ikke kunne komme ud med det samme. Så fik han utøj på halen. Kløede et sår på størrelse med en 5-krone. Vi fik det væk! Det kom igen! Nu er det næsten værre .. Hvis ikke det er! Og nu kan jeg så døje med manen os!! Alt det lorte utøj for mig sådan til at tænke over, at jeg var så PISSE dum og uheldig at smaskforelske mig i en hest .. FRA ISLAND .. Så! Ja til sommer .. Så begynder mareridtet måske for alvor!! Alt på under .. 3 måneder .. Han er min allerførste hest!

• #7   29. feb 2008
    <b>Betina S</b>

De andre bliver os behandler .. Har badet det i sebesil i dag, og lidt i går ..

• #8   29. feb 2008 puha. du har godt nok været uheldig med ham! jeg krydser fingre for at du ikke skal døje med sommereksem oveni!!

• #9   29. feb 2008
    <b>Betina S</b>

Os mig . Jeg har bare været dum.

• #10   29. feb 2008
    Og tak.
    - Jeg plejer at have et overdrevet forbrug af smileyer. Men ikke i dag, og ikke nu .. Nu sidder jeg bare virkelig og prøver på ikke at tude ..

• #11   29. feb 2008 Tror at du skal tilkalde dyrlægen og få lavet en skrabe prøve på de steder som han klør..

Det kan jo være skab eller andet utøj...

Jeg har det næsten på sammen måde som dig..

Min hest bliver også hele tiden skadet...

Har snart brugt 10.000 kr. i dyrlæge reninger på den hest på kun 4 måneder.

• #12   29. feb 2008 Rolig nu.
    Er han smittet med det af de andre?
    Bare i behandling og 'keep going'

Ja du skal passe på ham til sommer.
    Forhør dig hos islænderfolkene, som har haft islænder længe, om hvad de gør hvis du ikke vil ende ud i noget træls til sommer.

Du kan altid få dyrlægen ud til ham og få lavet prøve.

• #13   29. feb 2008
    <b>»MAJS©</b>

Nej, det er IKKE han skyld! Det har jeg heller aldrig sagt!! Men man kommer til et punkt hvor man ikke kan klare mere! Lige nu kan jeg ikke mere! Nej, jeg sælger ham ikke! Men tik et punkt vil man bare gerne have at ulykkerne "giver slip" fra ens skuldre! Jeg elsker ham himmelhøjt, og det er derfor det gør på PISSE ondt hver gang der sket noget med ham. Det er årstiden siger min opstalder .. Det er altid på den her årstid de døjer.

• #14   29. feb 2008 det er ingen ting iforhold til hvor uheldige mig og min hest har været det halve år jeg har haft ham.
    et på dage efter jeg havde fået ham faldt jeg af og fik hjernrydtelse og måtte ik ride i 3 uger.
    så red vi 1 mdr ca også var han ellers halt og vi fandt så ud af han havde en seneskade så måtte ikke rides i 2 mdr og skulle geroptrænes i 7 uger efer før vi kunne ride normalt igen.
    Har for en uge siden var han så halt og red han ikke e par dage også var det væk, men sså så jeg at han havde en flænge i hoven så smeden kom og skar lidt i den og sagde det ikke var noget. Men da jeg så skulle ride var han halt., fik så senden ud i dag for at kigge og det kunne være revnen i hoven men det mente han ikke. så nu skår jeg med en halt hest igen som jeg ikke ved hvad fejler ?? og han har endda stået på sygefold i 3 mdr nu sammen med en anden eller selv

• #15   29. feb 2008
    Jeg er ikke sur! Ikke på jer .. Det må I ikke tro .. Men jeg er bare "gal" lige nu! Forvirret irriteret og frustreret .. Det hele på en gang ! Tak fordi i gider svare Den Sure Kælling ..

• #16   29. feb 2008
    <b>KEM XD</b>

Velkommen til de "ulykkelige" hesteejere smiley
    (stadig ikke hesten skyld! Men det er fandme hårde tider nogle gange!!!)

• #17   29. feb 2008 Hmm. Hvilken form for utøj har han, kan du finde små dyr?

• #18   29. feb 2008
    <b>»MAJS©</b>

Har os' brugt shampoo. Det var første gang da jeg fandt ud af det, og det gik væk af det. Men det kom jo igen! Nu bruger jeg det stærke stads; sepesil .. (?) Og tak! Fordi du gider at svare ! Det er pænt gjort, for jeg er fandme farlig at være sammen med lige nu!

<b>Katrine Schultz</b>

Nej, kan ikke se. Men det er tørt

• #19   29. feb 2008
    <b>»MAJS©</b>

Ja, tusind tak..
    - Det skal prøves! Og hurtigt!! Det skal IKKE gå ud over hans SÅ PISSE smukke man os! Jeg er <b>sikker</b> på at han vil kunne ødelægge den .. totalt .

- Hvad hedder det helt præcist? Hvor kan man få det?

• #20   29. feb 2008 hm.. hvis han står i løsdrift et sted med andre islændere, så kan jeg ærlig talt godt forstå at det fortsætter...
    Synes ofte det er standarden ved folk med islændere.. Af en eller anden grund skal de altid have det hårdere end andre heste..

Jeg ved det er at generalisere.. men nu bor jeg tifældigvis et sted hvor der næsten ikke er andet end islændere..

• #21   29. feb 2008
    <b>»MAJS©</b>

Okay, fino :o) Tusind tak

• #22   29. feb 2008 Janni, hvordan hårdere ?

• #23   29. feb 2008
    <b>Janni .</b>

Ja, jeg ved det lidt går "i ring" ..
    - Min opstalder siger, at det altid er på den her årstid. At de altid har fået det nu ..

• #24   29. feb 2008 Katrine: ingen læ på folden, utøj i pelsen, sjælden smed, går 24/7 på mudderfold osv...

Det er self ikke alle der gør det.

• #25   29. feb 2008 Lisa: ja vores shettere får det også altid nu her.. men de får bare en omgang med lussekuren og så er de ovre det..

• #26   29. feb 2008
    <b>Janni .</b>

Sjældent smed? :S Ææææhm? Det ved du lige, at de ikke får særlig tit eller hvad??

• #27   29. feb 2008 Lisa: det er jo bare at kigge på hovene så kan man se det smiley

• #28   29. feb 2008 nu snakker jeg også om dem der ikke bliver redet.. smiley

• #29   29. feb 2008
    Janni .

Hmmmm .. Okay! Så må det være de islændere du omgåes

• #30   29. feb 2008 årh lisa, kan godt følge dig :'/ nu har beauty stået stille siden den. 19 januar, vi var lige begyndt med genoptræning for lidt tid siden, og det gik super godt. Nu er hun blevet halt, hun har fået muk, jeg tror hun har fået øjenbetændelse, og hun har fået gnagsår af dækkenet, og jeg tror hun er ved at få sur stråle, jeg vil bare ikke mere!!

• #31   29. feb 2008 Giv lige hesten en chance. Vi har også kæmpet med et hudproblem på vores ene hingst i over et halvt år, det har snart kostet os 30.000,-.
    Det er frustrerende, men Rom blev ikke bygget på en dag. Hudproblemer går ikke væk lige med det samme.

Kommentér på:
Kastede foderspand i rasseri

Annonce