{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Træder ikke ordentligt ind under sig {{forumTopicSubject}}

Heej (:

Synes slet ikke min hoppe træder ordentligt ind under sig, og ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre for at træne det?

Det er i alle gangarter, hun tager meget korte skridt og fejltakter også især i skridten.

Har ikke nogen ordentlige billeder hvor man kan se det, men her træder hun bl.a. mere ind under sig end hun plejer, og det er ikke meget, vel? http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1344190.jpg?22-06-2009

Har i nogen øvelser eller råd til hvad jeg kan gøre for hende? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træder ikke ordentligt ind under sig
  • #3   22. jun 2009 (link fjernet)

Kig under "Grundeskole" og "Arbejde fra jorden"
    specielt overtrædning er genialt til at få hesten til at træde ind under sig.

Alle øvelser er forklaret med tekst OG video.
    det er en super god hjemmeside

• #4   22. jun 2009 Versader styrker hesten i de muskler den skal bruge til at træde ind under sit tyngdepunkt.

• #5   22. jun 2009 Aha smiley tak for svar (:

Skal lige siges at hun ikke rides pt. pga. dårlig ryg (:

• #6   22. jun 2009 Hehe en hest skal ikke rides for at kunne udføre versader :b hvis det nu var det du hentydede til XD

• #7   23. jun 2009 Nej det var det med jordeture, og noget med at ride hesten frem til hånden osv. jeg hentydede til d:

Er bare ikke så glad for at prøve at lave versader, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man gør. har set videoen om versader på www.ravnholm.dk
    men er bange for at komme til at gøre det forkert?

• #8   23. jun 2009 Du skal starte med det, med overtrædning. Kan du få hende til det, på begge volter og med jævn bøjning igennem hele kroppen jamen så er i parat til at gå et skridt videre.

Så kan du senere lære hende, i skridt, at runde om pisken, med sænket hovede mens du går foran hende.
    Du gør simpelthen det at du går foran hende på en volte (hesten iført en kapsun) du har fæstnet en longe til kapsunen og laver nogle bittesmå "nyk" i longen så hovedet sænker sig. Når hun slapper af så peger du lidt på hendes mave med en dressurpisk = hun skal runde sig. Hun skal ikke smide bagparten ud af volten men blir rund hvilket hun lærer i øvelsen med overtrædning.

Når hun har lært at runde sig for pisken kan du begynde på versaderne.
    Lad os sige at du går langs en langside, udfor hendes skulder. Så skal du igen tage små nyk i kapsunen og føre hendes FORPART indenfor sporet, bare ved at bevæge dig derhen for forbenene skal hen. Nårforbenene er hvor de skal være, så peger du på maven med pisken = hun runder sig. Istedet for at gå på volte fortsætter du ligeud med samme bøjning som du har på volte = versade :b

• #10   26. jun 2009 ja det samme som AS - få en individuel bedømmelse af din hest før du lytter til andre smiley

Kommentér på:
Træder ikke ordentligt ind under sig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce