1.045 visninger
|
Oprettet:
Træder ikke ordentligt ind under sig {{forumTopicSubject}}
Heej (:
Synes slet ikke min hoppe træder ordentligt ind under sig, og ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre for at træne det?
Det er i alle gangarter, hun tager meget korte skridt og fejltakter også især i skridten.
Har ikke nogen ordentlige billeder hvor man kan se det, men her træder hun bl.a. mere ind under sig end hun plejer, og det er ikke meget, vel? http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1344190.jpg?22-06-2009
Har i nogen øvelser eller råd til hvad jeg kan gøre for hende? (:
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
Kig under "Grundeskole" og "Arbejde fra jorden"
specielt overtrædning er genialt til at få hesten til at træde ind under sig.
Alle øvelser er forklaret med tekst OG video.
det er en super god hjemmeside
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Skal lige siges at hun ikke rides pt. pga. dårlig ryg (:
jun 2007
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Er bare ikke så glad for at prøve at lave versader, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man gør. har set videoen om versader på www.ravnholm.dk
men er bange for at komme til at gøre det forkert?
jun 2007
Så kan du senere lære hende, i skridt, at runde om pisken, med sænket hovede mens du går foran hende.
Du gør simpelthen det at du går foran hende på en volte (hesten iført en kapsun) du har fæstnet en longe til kapsunen og laver nogle bittesmå "nyk" i longen så hovedet sænker sig. Når hun slapper af så peger du lidt på hendes mave med en dressurpisk = hun skal runde sig. Hun skal ikke smide bagparten ud af volten men blir rund hvilket hun lærer i øvelsen med overtrædning.
Når hun har lært at runde sig for pisken kan du begynde på versaderne.
Lad os sige at du går langs en langside, udfor hendes skulder. Så skal du igen tage små nyk i kapsunen og føre hendes FORPART indenfor sporet, bare ved at bevæge dig derhen for forbenene skal hen. Nårforbenene er hvor de skal være, så peger du på maven med pisken = hun runder sig. Istedet for at gå på volte fortsætter du ligeud med samme bøjning som du har på volte = versade :b
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
Træder ikke ordentligt ind under sig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside